На прохання глядачів. Чому новий фільм творців Чорного дзеркала — особливий

3 січня 2019, 20:43

Влада користувача — річ, яка може змінити всю індустрію розваг

Минулої п’ятниці на стрімінговому сервісі Netflix вийшов повнометражний фільм творців Чорного дзеркала — Bandersnatch. Його головний герой — молодий програміст, який у 1984 році намагається створити відеогру на основі улюбленого роману.

Відео дня

Це — перша інтерактивна повнометражка. Тобто підписник Netflix під час перегляду десятки разів вирішує, що робитиме головний герой Стефан: від їжі на сніданок й музики в навушниках до вбивств.

Глядач має кілька секунд, щоб обрати цікавий йому варіант. Сюжет не викликає особливого захоплення, але влада користувача — річ, яка може змінити всю індустрію розваг.

Споживач хоче бути частиною процесу.

Соцмережі привчили людей, що їхній голос можуть почути найбільші компанії. Ми хочемо, щоб на нас реагували і зважали.

З цим стикається й індустрія сторітелінгу. Але творці кіно, серіалів та романів продовжують вести нас від початку й до кінця готовим сценарієм. Я не можу врятувати в’язня-смертника Джона Коффі з Зеленої милі Стівена Кінга, або ж вирішити, кому зітнуть голову у Грі престолів.

Творці Чорного дзеркала кинули цій системі виклик. Вони створили 312-хвилинний фільм. І це вже не пасивне споживання, а співтворення, адже від моїх рішень залежить, яким він буде. Коли ми з колегою поділимося враженнями, то це будуть частково різні фільми — її може тривати всього 40 хвилин, мій — півтори години.

Це уже не пасивне споживання, а співтворення

Цільові аудиторії все більше розпорошуються. Така гра з ними — один з варіантів утримувати їхню увагу.

Варто розуміти, наскільки багато ресурсів забирає таке виробництво — адже окремо взятий глядач взагалі не побачить більшість готового матеріалу. Чи підуть цим шляхом інші творці відеоконтенту — залежить від успішності проекту.

Піратство в такому форматі втрачає сенс.

Сама платформа для перегляду — результат роботи програмістів. У ключові моменти перед глядачем з’являються два варіанти і обмежений час для вибору. Обрання наступного кроку для головного героя переносить відео на потрібний епізод.

Якщо ж цей фільм з’явиться у піратській версії, то можливий один з двох варіантів. Перший — просто кіно на основі чийогось набору рішень. Людина, яка не знатиме про інтерактивність, навіть не зрозуміє, що вона була. Але фільм скоріше за все буде якимось малозрозумілим.

Другий варіант — відео з усіма можливими варіантами. Але дивитися більше п’яти годин по кілька схожих епізодів — треба фанатіти від Чорного дзеркала.

Подібний проект показує, що творці контенту у боротьбі з піратством на один крок попереду. Але невідомо, який буде контраргумент — можливо спеціальна програма для перегляду подібних фільмів.

Кінотеатри не зможуть запропонувати альтернативу.

Якщо формат стане успішним — це буде тривожним сигналом для кінотеатрів. Вони не зможуть так швидко адаптуватися до нього. Кінотеатри — це завжди про масовість, а тут йдеться про прийняття рішення окремим глядачем.

Хоча можливий варіант — голосування аудиторії, як це буває під час політичних шоу. Це потребуватиме додаткових витрат — як на обладнання, так і на програмне забезпечення.

Уявіть, наскільки зміниться індустрія. Як можна переповісти сюжет другу, якщо ви самі творили його? А коли він прийде з сеансу і розповість вам зовсім інше закінчення? Можна кілька разів ходити на один і той же фільм, і бачити різні сюжети.

Перелом залежить від успіху Bandersnatch. Якщо аудиторії сподобаються такі експерименти, Netflix продовжуватиме їх, стаючи законодавцем трендів. А глядачі звикатимуть до такої інтерактивності і шукатимуть її в інших.

Але користувач може й не прийняти подібний формат: людський мозок прагне економити ресурси, уникаючи зайвих рішень. А тут їх потрібно робити десятками. Експеримент Чорного дзеркала може завершитися, зібравши аналітику від дій користувачів.

Мені б хотілося, щоб інтерактивність отримала право на існування. Так, це ускладнить життя творців контенту — від сценаристів до продюсерів. Але подібний формат ставить глядача на перше місце. І допомагає йому створювати своє кіно. Або хоча б ілюзію цього.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X