Мистецтво small talk. Як розмови про погоду допомагають вашій роботі

6 листопада 2018, 20:37

Невимушені бесіди – це недооцінена частина як особистого спілкування, так і бізнесу

У західних країнах small talk – важлива складова спілкування, причому як у повсякденних ситуаціях, так і в бізнесі. У нас культура "маленької бесіди" розвинена дещо менше: обговорення погоди часто-густо вважають марнотратством. Проте розмови "ні про що" в робочій комунікації – це не реверанс, а ефективний інструмент. Вони допомагають встановити контакт, справити потрібне враження, зрозуміти справжні наміри співрозмовника і вибрати правильну тактику поведінки.

Відео дня

Бачити те, чого не бачать інші

Бесіда про погоду – геніальний винахід. Те, що ви скажете, видає ваш настрій або навіть світогляд. Дехто помітить: "Сьогодні дощ – це так красиво! Подобається спостерігати, як ліхтарі відображаються на мокрому асфальті". А ще хтось відповість: "Так, дощ. Довелося взувати гумові чоботи, брати змінне взуття, парасолька також займає місце". Обидві фрази насправді є дуже інформативними. Бо, напевне, перший співрозмовник або не користується громадським транспортом, або він натренований оптиміст. Другий точно приїхав на зустріч не на автомобілі і, ймовірно, роздратований та виявляє невдоволення за кожного зручного моменту.

Між відкритістю і нав'язливістю дуже тонка межа

Small talk – це можливість "прищепити" настрій співрозмовника і, за потреби, підкорегувати свою поведінку. Під час такої комунікації зчитується чимало невербальних сигналів, відбувається притирання. Погода за вікном – це те, що ми бачимо. І якщо людина намагатиметься нас обдурити на словах, то не факт, що їй вдасться контролювати власне тіло. Зважайте на голос: чи стає він напруженим, затиснутим, підвищеним і тоншим? Що з руками і ногами: це відкриті пози або закриті, чи є різкі рухи? Яка у співрозмовника постава: він упевнений в собі чи ніяковіє при спілкуванні на незручні теми. З чого починається перевірка на детекторі брехні? З питань, на які верифікатор знає відповіді: ваші ім'я, прізвище, вік. Вони допомагають встановити нульовий рівень, а відтак позначати відхилення.

Розширити можливості

Невимушені розмови на роботі ні до чого не зобов'язують, але дозволяють зміцнити відносини і можуть започаткувати цікаву кооперацію/проект. Якщо зустрічаєте колегу, керівника або підлеглого під час перерви на каву або в ліфті, не варто його уникати. Так, ми приходимо в офіс не дружити, але теплі контакти швидше переходять у міцні зв'язки, а добротна атмосфера ще нікому не завадила. Чіткого правила, хто першим починає діалог, немає, а тому не слід лякатися виступити ініціатором. Проте не надто старайтеся. Якщо на перше зауваження/питання людина відповість односкладово, то вона, ймовірно, переймається іншими думками.

Задати тон

Small talk – також важлива частина бізнес-переговорів, це прелюдія до бесіди по суті. Це перші кілька хвилин, коли присутні потиснули один одному руки і почали всаджуватися за столом. Нічого не станеться, коли все буде відбуватися в тиші, але атмосфера подальшої зустрічі точно не поліпшиться.

Люди соціальні. Якщо людина перебуває з нами в зоні взаємодії або в обмеженому просторі, але уникає контакту або не намагається його встановити, ми починаємо відчувати напруження. Так відбувається через те, що варіантів розвитку подій не надто багато: нападати, ігнорувати або співпрацювати. Мовчання точно не налаштовує на співпрацю.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Про що говорити

Small talk – це можливість віднайти точки дотику, причому теми постійно у нас перед очима. Є безліч підказок в кабінеті й офісі. Світлина родини на столі, колірне рішення інтер'єру, вид з вікна – все може започаткувати бесіду і компліменти. Головне, не копати занадто глибоко.

Намагайтеся зачепитися за те, що не викличе у вас протиріч. Якщо вважаєте, що картина на стіні є верхівкою несмаку, не треба дискутувати про живопис. Точно не варто обговорювати речі потенційно спірні. Традиційно до таких належать політика, релігія і здоров'я. Але справа навіть не в самих темах, а в тому, що ви скажете. Можливо, співрозмовник навмисно порушить непросте питання, намагаючись вас спровокувати.

Як навчитися

Невинна бесіда не всім видається легкою, тож підготуймося:

- Напередодні ділової зустрічі краще дізнатися, чим захоплюється співрозмовник. Хобі, місце нещодавньої відпустки – це все потенційні теми для початку розмови і маяки, куди краще не заходити.

- Поцікавтеся сторінками колег у соцмережах. Там зазвичай представлено те, що найбільш близьке для людини, як-от: фільми, відпочинок, хобі та неймовірні ситуації. Крім того, людям приємно, коли їх читають.

- Будьте відкритими. Намагайтеся не сидіти в закритих позах, стежте за обличчям – маску похмурого відлюдника залиште вдома.

- Не скупіться на компліменти. Під час переговорів на чужій території можна помітити, який чудовий офіс або бездоганний вид з вікна. Колезі можна зробити комплімент про реалізований проект або презентацію.

- Якомога менше розповідайте про себе і більше розпитуйте про співрозмовника. Закидайте м'яч на його половину поля.

- Намагайтеся уникати односкладових відповідей: зазвичай вони завершують розмову, яка навіть ще належно не встигла розпочатися.

Між відкритістю і нав'язливістю дуже тонка межа. Small talk – це обмін настроями, але не поглядами на устрій світового порядку. Це не презентація на мільйон і не іспит на ерудицію. Бути розслабленим і виявляти цікавість до співрозмовника – іноді цілком достатньо.

Приєднуйтеся до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X