Мрія будь-якого управлінця. Як об'єднати співробітників в ефективну команду

2 березня 2020, 20:43

Якщо співробітники не допомагають один одному, не довіряють один одному, зациклені на виконанні тільки своєї частини роботи і шукають крайніх — терміново потрібно братися за згуртування колективу

Сталий колектив, у якому кожен, від рядового співробітника до великого боса, готовий відповідати за спільну справу — мрія будь-якого управлінця. Для дружної команди немає «нереальних» завдань, тому що вона діє як група однодумців. Кожен її учасник робить внесок в успіх спільної справи, вимагає якісного внеску від колег і може на них покластися. Поговоримо про те, як створити згуртовану команду.

Відео дня

Спочатку розберемося в термінах. Згуртування колективу — це процес створення команди, в якому формується модель поведінки. Наприклад взаємовиручка, доброзичливі стосунки під час роботи та за її межами. До того ж це стосується не тільки співробітників одного рівня, але і всієї ієрархічної градації.

Тільки керуючи процесом можна прийти до бажаного результату

Згуртованість команди — це якість, яка описує її стан. Згуртований колектив поділяє цілі компанії, приймає їх як частину власних, злагоджено працює над вирішенням завдань, водночас наявні співпереживання і причетність всіх його членів.

Таким чином, згуртування — дія, згуртованість — його результат.

Процес згуртування може відбуватися і сам собою, але в такому разі його складно буде контролювати. Щоб навчитися керувати цим процесом, необхідно добре його розуміти — і цілеспрямовано діяти на кожному з п’яти етапів.

1. Адаптація

Співробітники придивляються один до одного. У цей час одні активно проявляють себе, займаючи вигіднішу позицію, інші вичікують, аналізуючи все навколо, а треті апатично сидять, чекаючи вказівок «зверху».

2. Зіткнення

Визначаються лідери й аутсайдери. Виникає робоча задача, на основі різного бачення якої відбувається конфлікт.

3. Розподіл ролей

Конфліктна ситуація розв’язується компромісом або перемогою однієї зі сторін, відбувається пробний розподіл ролей для виконання поточних завдань.

4. Коригування

Перерозподіляються (в разі необхідності) ролі, визначені в попередньому кроці. Виробляється творчий підхід і з’являються нестандартні способи досягнення цілей.

5. Гармонія

Закріплюються обов’язки і ролі, формуються зв’язки ефективної комунікації для досягнення результату. Співробітники досягли задоволеності таким станом, дорожать ним і спрямовують свої зусилля на його збереження і розвиток.

Якщо ж ви не керували процесом формування команди, варто проаналізувати те, що вийшло само собою. Знайдіть велику мету, зберіть весь колектив і розкажіть йому, що для компанії життєво необхідно досягти цієї мети у встановлені терміни. Потім прослідкуйте за тим, як діятимуть співробітники. Якщо кожен з них — «з короною на голові», і вони не поступаються один одному, не допомагають один одному, не йдуть до спільної мети, зациклені на виконанні тільки своєї частини роботи, шукають крайніх, не довіряють і не є одним цілим — терміново потрібно братися за згуртування колективу.

Велику роль у команді відіграє той, хто стоїть на чолі. Вищий керівник може стати ініціатором і натхненником проведення заходів, які допоможуть побудувати з різношерстої групи злагоджену команду професіоналів, здатних впоратися з будь-якими викликами.

Інструментами для згуртування групи є:

1.

Координація діяльності (збори, наради, круглі столи, зустрічі тощо)

Мета координації — узгодження дій окремих співробітників і підрозділів для виконання поставлених перед компанією завдань. Координація охоплює велику область — від створення стратегічних планів розвитку всієї компанії загалом, до щоденного планування діяльності кожного співробітника і подальшого контролю над виконанням цих планів.

Щоб усі співробітники і керівники мали бажання діяти, їм необхідно знати стан справ і свою роль у компанії. Тому важливою частиною координації є інформування співробітників про те, як йдуть справи. Хороша координація призводить до створення кращого розуміння, підвищення бойового духу і досягнення цілей компанії.

2.

Традиції

Традиції свідчать про те, що компанія стабільна, співробітники працюють досить довго, водночас колектив складається з яскравих особистостей, які доповнюють один одного.

Зазвичай традиції виникають самі собою, і якщо їх не сформувати правильно, однією з них можуть стати походи в пивбар щоп’ятниці чи щось подібне. Я рекомендую коригувати цей процес і вводити традиції, які не тільки згуртують колектив, а й підвищать рівень лояльності до компанії. наприклад:

— святкування великих угод;

— привітання з річницею роботи в компанії;

— перерви на зарядку;

— участь у забігах або озеленення міста;

— обговорення досягнень.

3.

Ігри

Інтелектуальні, творчі або екстремальні ігри допомагають виробити навички колективної взаємодії. Азарт гри кип’ятить кров і змушує летіти до наміченої мети. Навіть одне лише спостереження за грою й очікування результатів приносить колосальне задоволення і підігріває бажання перемогти.

4.

Спільне дозвілля

Похід у кіно, святкування Масниці в офісі, квест або гра в «мафію» допоможуть співробітникам краще пізнати один одного і подивитися з іншого боку на колег.

5.

Онлайн-комунікація

Цей інструмент особливо важливий, якщо ваші співробітники часто їздять у відрядження або працюють віддалено. Створити загальний чат у соціальних мережах або навіть окрему платформу на сайті дуже просто, до того ж у такої ідеї є безліч плюсів:

— всі діляться хорошими новинами;

— ніхто не пропустить пам’ятну подію колеги;

— можна повідомити про те, що терміново потрібна допомога;

— а ви, зі свого боку, просуваєте цілі компанії і скеровуєте колектив до результату.

Тільки керуючи процесом можна прийти до бажаного результату. Створення ефективних команд — ціла наука. І тому сподіватися на те, що команда складеться сама собою, я не рекомендую. Використовуйте випробувані методи і досягайте колосальних успіхів!

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X