Культурна революція. 12 івентів, які змінили Україну
Після Французької весни стандарти помінялися — вона задала планку перформансів для масових культурних заходів
Трапляються заходи, які трансформують свідомість величезної кількості людей відразу. Ці події викликають захоплені питання: «А так можна було?». Вони піднімають сприйняття івенту на новий рівень, і після них уже не можна робити, як раніше. Аналізуючи останні 20 років, спробуємо виділити 12 знакових заходів, які стали революційними в сферах бізнесу, культури і дозвілля.
Козирна Party
На початку 2000-х мережа ресторанів Козирна карта почала проводити свої регулярні вечірки — Козирна Party. Вони стали одними з провідних світських подій України: більше 2000 топових гостей, їжа з різних ресторанів Карти, виступи артистів.
Це був новий виток у форматі вечірок для України, можна сказати — попередник фестивалю вуличної їжі для людей з високим достатком. За бюджетам нічого порівнянного тоді не було: дуже висока якість їжі, декорацій, розваг. На події збиралася найбажаніша аудиторія для брендів, які стояли в черзі, щоб стати спонсорами. Всі чинники збіглися, і вийшов проект, який запустив тренд і довів, що івенти — ефективний інструмент для просування і продажів.
Ukrainian Fashion Week
З 1997 року в Києві проходить найстаріший тиждень прет-а-порте у Центральній і Східній Європі. Цей майданчик об'єднує українських дизайнерів, а також залучає професіоналів світового рівня. Це хороша можливість для молодих фахівців заявити про себе, обзавестися знайомствами, отримати досвід, а також показати свою колекцію поза Україною.
Це важливий захід для країни, в якій тема текстильної промисловості і креативу дуже значима. Fashion Week багато років показує, що в Україні є таланти в сфері моди, ми не стоїмо на місці і включені в загальносвітовий контекст.
Євробачення-2005
Євробачення-2005 стало першим міжнародним заходом такого рівня в нашій країні. З того моменту Україна з'явилася на музичній мапі Європи, стала займати місця в першій п'ятірці конкурсу, наше суспільство почало стежити за Євробаченням, це стало трендом.
Це був ювілейний 50-й конкурс, але у нас ніхто не знав, як це все проводити. Трансляція повинна йти на весь світ, а це сотні мільйонів підключень. Технічно Україна була не готова до цього, і ми побачили прірву між нашим рівнем і європейським.
Євробачення дало дуже сильний поштовх до розвитку івент-індустрії і, найголовніше, технічного забезпечення. Це була революція в організації великих заходів, всі побачили, як може бути. Було відчуття, що світ їде до нас, українцям було важливо відчути себе частиною Європи.
Коли у нас проходили Євро-2012 і фінал Ліги чемпіонів, було більше розуміння і досвіду. А на Євробаченні-2017 частина технічного забезпечення була вже українською.
Французька весна
З 2004 року щовесни проходить фестиваль французької культури в Україні. Коли все тільки починалося, для українців це був космос: як після житомирського цирку-шапіто потрапити в Цирк дю Солей.
Посольство Франції та Французький культурний центр привозили топових перформерів. Сучасний балет, лазерна вистава, шоу вогню, цирк — все це на високому європейському рівні, який звичайні українці не могли собі дозволити. Перформанси проходили не тільки в Києві, а й в Одесі, Харкові, Львові, Дніпропетровську, Запоріжжі, Донецьку.
Після Французької весни стандарти змінилися, вона задала планку перформансів для масових культурних заходів.
Ялтинська європейська стратегія (YES)
YES — це найбільш значуща і найвпливовіша міжнародна конференція в Україні в сфері бізнесу і політики. З 2004 по 2014 рік вона проходила в Ялті, тепер — у Києві.
На заході збираються кілька сотень політиків, дипломатів, державних діячів, аналітиків і бізнесменів з понад 50 країн. Серед них — перші особи країн, міжнародних організацій і великих бізнесів. На форумі обговорюються глобальні питання і виклики, а також ситуація в Україні та її інтеграція у світовий контекст.
Майданс
Шоу проходило в 2011 - 2012 роках. У ньому брали участь команди з 12 міст України. Під керівництвом відомих хореографів учасники готували танцювальні постановки, які потім показували в Києві на Майдані Незалежності.
Проект захопив всю країну: люди скуповували квитки на потяги, щоб приїхати до Києва і підтримати рідне місто. Охочих було так багато, що регулярних поїздів та автобусів не вистачало і вводилися додаткові рейси. Це була дуже соціально значуща історія, до проекту долучилися дуже різні люди: від школярів до пенсіонерів.
Майданс став революцією в телевізійних проектах, зазвичай наші телеканали купували готові формати і франшизи, а цей формат був не тільки придуманий в Україні, а й пізніше проданий в багато країн по всьому світу.
Книжковий Арсенал
З 2011 року в київському Мистецькому Арсеналі проходить міжнародний книжковий ярмарок.
Книжковий Арсенал повертає інтерес людей до читання, і на глобальному рівні це не тільки продаж книг, але і виконання соціальної функції — заохочення до пізнання, відхід від діджитала до паперових книг і справжніх зустрічей з письменниками, артистами, мислителями.
Одеський кінофестиваль
Кінофестиваль в Одесі почали проводити в 2010 році. У 2012-му він знайшов сьогоднішній формат: фестиваль кіно високого художнього рівня, розрахованого на широку аудиторію.
Це перший вітчизняний кінофестиваль, який зроблений за всіма світовими канонами. До нього був тільки один значимий кінофорум в країні — Молодість. Він проходив у дещо закритому форматі, з радянським нальотом.
Після Одеського планка кінофестивалів в Україні різко піднялася — він показав всій країні світовий рівень організації подібних заходів. На ОМКФ привозять переможців Канн та інших європейських кінофестивалів, з'їжджаються зірки світового масштабу, у фестивалю гучні супутні заходи, червона доріжка, кіно на Потьомкінських сходах. Все це приваблює масового глядача і прищеплює йому смак до хорошого кіно.
ІТ Арена
З 2014 року у Львові проходить значуща ІТ-подія України і Східної Європи — ІТ Арена. Вона об'єднує не тільки програмістів і стартаперів, а й дизайнерів, топ-менеджерів, бізнес-аналітиків, підприємців для обміну досвідом та обговорення нових трендів в ІТ.
За якістю і масштабами організації ІТ Арена -— зразково-показовий івент. Це єдиний захід в українській ІТ-сфері, який вийшов на міжнародний рівень. Його сила в тому, що він робиться айтішниками, які дуже добре орієнтуються в темі та знають, що потрібно західній IT- спільноті.
Leopolis Jazz Fest (Alfa Jazz Fest)
З 2011 року у Львові проходить міжнародний джазовий фестиваль, який став одним з головних музичних подій країни. The Guardian включив його в список найкращих фестивалів Європи.
На фестиваль привозять кращих виконавців джазу. Це привертає цільову аудиторію з достатком вище середнього, що, в свою чергу, підтягує спонсорів. Тому з року в рік захід стає все якіснішим і масштабнішим.
Крім цього фестиваль джазу вже став міським заходом, весь Львів 3 - 4 дні живе ним. Він став більше, ніж фестивалем: цей івент вплинув на музичні смаки українців і популяризував джаз в нашій країні.
Atlas Weekend
Мені здається, що Атлас — це дуже вдала спроба задовольнити вже існуючий і створити новий попит на музичні фестивалі в нашій країні. Дуже маленький прошарок населення їздить на закордонні фестивалі на кшталт Sziget в Будапешті або Tomorrowland в Бельгії, а в Україні гідної альтернативи не було.
Всі спроби проведення музичних фестивалів були одноразовими або дуже короткими, зі слабкими лайн-апом і організацією, не порівнянними за масштабом. І Atlas Weekend зайняв цю нішу. У 2015-му він голосно заявив про себе і з кожним роком розширюється і охоплює нові музичні території.
Всі. Свої
Всі. Свої зробили прорив. Вони вийшли в 2015 році, після початку війни, із закликом піднімати нашу економіку, продавати і купувати те, що зроблено в Україні. Ця концепція змінила ставлення людей до вітчизняної продукції.
Організатори знайшли тих, хто робить якісні речі, і зібрали їх в одному місці — на спеціалізованих маркетах. І Україна побачила своїх героїв. Одяг, гастрономія, дитячі речі, товари для дому та декор — виявилося, що все це можна купувати у наших виробників.
Всі. Свої буквально створили нову нішу товарів і підняли економіку малого бізнесу. Зараз для нас цілком звично і зрозуміло, чому варто купити пальто або посуд у невеликого українського виробника.
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ
Більше блогів тут
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

матеріалів розділу Life