Літати чи не літати. Чим ми дихаємо в літаку
Фільтри, які застосовуються в авіації, тих самих класів, що й фільтри, які використовуються в медичних закладах
За минулі три місяці вимушеного «приземлення» ми чітко засвоїли, що найбільш небезпечними місцями в світі нової реальності на найближчий рік (а може, й більше) — це зони скупчення людей: кафе і ресторани, магазини, громадський транспорт тощо. Але якщо відвідуваність кафе або кінотеатру можна регулювати, дотримуючись необхідних заходів соціального дистанціювання, то громадський транспорт є тією самою «пляшковою горловиною», де обмеження кількості пасажирів миттєво спричинить пропорційне зростання вартості перевезення. І, отже, посилить кризу так званої глобальної мобільності в світі. ⠀
Ми бачимо, що авіакомпанії активно експериментують з «шаховим» розсаджуванням пасажирів в салоні, залишаючи сусіднє крісло вільним. Це правило працює в разі низького завантаження рейсу, проте напередодні глобального перезапуску рейсів і високого попиту перевізники повернулися до стандартних правил розміщення пасажирів. Адже технологічно літак є найбезпечнішим видом транспорту з точки зору чистоти і якості повітря. ⠀
Так чому ж повітря в салоні літака залишається чистим, якщо в замкненому просторі протягом декількох годин перебувають 180+ пасажирів? З’ясовуємо разом.
Як це працює ⠀
Свіже, чисте повітря, яке надходить у літак на висоті 10 км за низької температури і вологості менш як 1%, не містить вірусів і бактерій. Нагадаю, за бортом на цій висоті -50 градусів.
Забір повітря здійснюється з компресорів двигунів, температура яких 200−250 градусів.
Спочатку холодне забортне повітря, нагріте до 250 градусів, надходить в турбохолодильник, де змішується в пропорції 50/50 з рециркульованим очищеним повітрям, яке пройшло фільтрацію через HEPA-фільтри. За ці місяці ми всі з вами стали експертами в дезінфекції поверхонь і ступенях фільтрації масок — давайте тепер розберемося в нюансах очищення повітря.
HEPA (Англ. High Efficiency Particulate Air — високоефективне утримання часток) — вид повітряних фільтрів високої ефективності. Сфера застосування — від пилососів до систем кондиціонування повітря на космічних станціях. Фільтри, які застосовуються в авіації, тих самих класів, що й фільтри, які використовуються в медичних закладах. Завдяки їм видаляється з повітря 99,9% часток, в тому числі віруси і бактерії. Коронавірус, який має розміри менше 0,1 мікрона, також фільтрується. Необхідно зазначити, що HEPA-фільтри змінюються кожні 5000 годин нальоту.
Відповідно, в салон потрапляє чисте, так би мовити — стерильне повітря, повна зміна якого відбувається кожні 2−3 хвилини. Для порівняння, в лікарнях цей показник — 10 хвилин, а в офісах — 20 хвилин.
Другий важливий момент — циркуляція повітря в салоні, де системи кондиціонування спроектовані спочатку для того, щоб кожен пасажир дихав свіжим повітрям. Напевно, ви помічали, що запахи з кухні або туалетних кімнат не поширюються далі двох-трьох рядів, розташованих в безпосередній близькості — вся справа в тому, що повітря з цих секцій відразу ж виводиться за борт і не змішується з тим, що знову надходить.
Але повернімося до коронавірусу. Оптимізована подача повітря в салон зверху вниз в поперечному напрямку в межах одного блоку крісел перешкоджає поширенню мікробів і вірусів салоном.
Літати чи не літати зараз
Кожен вирішує на власний розсуд, але саме подорож на літаку є найбезпечнішим з епідеміологічної точки зору. Різні авіакомпанії пропонують різні рішення — маски, дезінфектори, індивідуально упаковані набори для гігієни тощо. Я вважаю, що зайвих запобіжних заходів не буває, а в авіації всі ці заходи дуже чітко регламентовані.
Зустрінемося на борту вже цього літа!
Текст опубліковано з дозволу автора
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ
Більше блогів тут
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.