Концертна програма. Що потрібно для розвитку музичної індустрії

13 серпня 2019, 19:53

Потрібна національна програма з розвитку концертних майданчиків

У Верховній Раді — рекордна кількість представників культурної сфери та шоу-бізнесу. Всі вони не з чуток знають про проблеми в культурному середовищі, до яких роками у можновладців не доходять руки. Ось ті рішення, які могли б дати швидку віддачу та ініціювати новий виток розвитку музичної індустрії.

Відео дня

1. Перше, Закон про меценатство, якого ми дочекалися в 2007 році, а також Закон про благодійну діяльність (2013 рік), мають суто формальний характер, що не дає розвиватися індустрії. Наприклад, пункт про те, що меценатам заборонено підтримувати заходи, де використовують комерційні найменування, означає, що меценатам немає сенсу вкладати свої гроші в проекти. Нам потрібні цивілізовані поправки до цих законів, які допоможуть співвіднести дії тих, хто дійсно хоче допомогти індустрії, з реальністю і заохочувати бізнес підтримувати культурні проекти.

Києву не вистачає концерт-холу на 7 тисяч сидячих місць

2. Другий важливий пункт  нам потрібна національна програма з розвитку концертних майданчиків. Києву, наприклад, не вистачає концерт-холу на 5-7 тисяч сидячих місць. Палацу спорту і Палацу Україна для столиці вочевидь не вистачає. До того ж обидві локації розташовані на правому березі, а на лівому у нас практично немає нічого. І це столиця. У таких великих містах як Харків, Дніпро, Одеса, Львів майже ніде проводити концерти. Так, є стадіони, але вони обмежені літнім періодом, а що робити взимку? Хоча б у найбільших містах країни мають з'явитися сучасні концертні майданчики.

Таке рішення мусить стати симбіозом зусиль держави і відповідального бізнесу. Це базові інфраструктурні речі, в які потрібно вкладати ресурс — з погляду стратегії. Так, такі проекти довше окупаються, аніж звичайні споруди, але в довгостроковій перспективі вони вкрай необхідні. Наведу простий приклад. Ельбська філармонія — концертний зал на острові Грасброок — зробила колись непривабливий район суперпрестижним, а Гельсінський Будинок музики, що складається з шести концертних залів, підвищив доходи від туризму в 11 (!) разів. Тобто дивіденди від таких вкладень дуже відчутні: підвищується культурний рівень населення, залучаються туристи, з часом з'являється додаткове джерело доходу.

3. Третє, Закон про гастрольну діяльність не відповідає реальним потребам організаторів  його потрібно повністю переглянути. Останні правки, які в нього вносили, стосувалися особливостей організації та проведення гастрольних заходів за участю громадян держави-агресора. Однак там абсолютно не враховано права та обов'язки організаторів. Наприклад, хто і в якому обсязі повинен забезпечувати охорону на території проведення масових заходів? Як регулювати повернення коштів за скасовані з різних причин івенти? У цьому Законі немає відповідей на безліч важливих питань. Тому його варто переглянути, а в робочу групу обов'язково запросити практикуючих гравців ринку — тільки так цей документ стане не просто заборонною директивою, а справжнім поштовхом розвитку гастрольної діяльності.

4. Четвертий, і один з найболючіших пунктів,  виплата гонорарів і роялті. Багато в чому норми роботи збереглися ще з 90-х років, в той час як ринку потрібна чітка установка від держави: як, куди і в якому обсязі платити. Організаторам потрібне відчуття захищеності та підтримки з боку влади. Окремий момент — легалізація виплат гонорару іноземному артисту. Тут потрібно або встановити нульову ставку податку на репатріацію, або звільнити такі платежі від сплати ПДВ. У всіх європейських країнах є подібні пільги.

5. І наостанок  потрібні норми, як поліція та МНС супроводжують масові заходи. У нас немає жодного нормативного документа, який би регулював діяльність і роботу організатора. І виходить, що кожного разу колеги самі повинні придумувати, як убезпечити себе і глядачів.

Ідея культурної освіти нації повинна стояти в пріоритетах держави. Потрібно будувати інформаційну політику таким чином, щоб відвідування культурних івентів стало щомісячною звичкою, а не винятком раз на півроку. Пропоную подивитися на нещодавні зміни в політичному середовищі з погляду можливостей наведення порядку в концертній діяльності. Реальні кроки з боку тих, хто прийшов до влади, допоможуть вивести на новий рівень розвитку цілу індустрію, яка так важлива для позиціонування країни як лідера культурних перетворень в епоху креативної економіки.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X