Корисні факти. Що важливо знати про мозок для кращої комунікації

Наталя Кадя: «Комунікація — це навичка, для розвитку якої потрібна практика» (Фото:VitalikRadko/Depositphotos)
Для ефективного спілкування важливо навчитись розуміти, що відбувається в мозку під час взаємодії
Комунікація — це навичка. Для розвитку будь-якої навички потрібна практика. Будь-яка практика стає ефективною, коли ми усвідомлюємо що, для чого та як робимо.
В комунікації є чотири важливі аспекти:
1. Ваші думки, а не сама подія, щодо якої відбувається розмова, провокують ті чи інші емоції.
2. Емоції запускають фізіологічні і психологічні реакції. Ви починаєте діяти під впливом емоцій.
3. Для ефективної комунікації важливо навчитись розуміти, що відбувається в мозку під час взаємодії.
4. Щоб навчитись ефективній комунікації, не потрібно змінювати інших. Не потрібно і неможливо. Важливо і потрібно змінювати те, як мозок обирає інтерпретувати те, про що говорять інші.
Мозок і зворотний зв’язок: що важливо знати про мозок для кращої комунікації
Три факти про мозок для кращого зворотного зв’язку:
— наш світ ментальний, а не фізичний;
— наші роздуми суб'єктивні, а не об'єктивні;
— на наші емоції впливають думки, а не події.
Спостереження ≠ Оцінка
Говоріть про свої спостереження. Не інтерпретуйте, не оцінюйте те, про що говорите.
На наші емоції впливають думки, а не події
Наприклад: колега не доєднався вчасно до зустрічі. Ваша оцінка може полягати в тому, що колега запізнився, бо не надає належного значення зустрічі, не поважає час інших колег, байдужий до проєкту, не пунктуальний.
Замість оцінки, варто почати з вашого спостереження: «Ти двічі цього тижня запізнився на зустрічі по обговоренню проєкту «Х».
Почуття ≠ Думки
Пам’ятайте, що емоції, які ви відчуваєте, спровоковані думками щодо ситуації, а не самою ситуацією. Усвідомлюйте, які емоції відчуваєте, і висловлюйте їх, не звинувачуючи співрозмовника.
В історії із запізненням колеги ви можете сказати: «Я нервуюсь, коли ми не можемо почати зустріч вчасно, тому що це впливає на настрій і робочі графіки всієї команди».
Потреба ≠ Стратегія дії
Важливо розуміти і вміти висловлювати свої очікування.
Коли ви так будуєте розмову, ви даєте можливість своєму співрозмовнику вирішувати, як саме йому варто змінювати поведінку.
Ви можете сказати: «Для мене, як для керівника, важливо, щоб зустрічі, про які ми домовляємось завчасно, ми розпочинали у визначений час і щоб всі учасники були присутніми. Так ми можемо синхронізувати роботу і не збивати робочі графіки».
Запит ≠ Наказ
Що ваш колега має зробити для того, щоб реалізувати ваші очікування? Запитайте, що, на його думку, може завадити реалізувати домовленості.
Ви можете сказати: «Тому я прошу доєднуватися до робочих зустрічей вчасно. У разі, якщо бути вчасно не виходить, повідомляйте команду, будь ласка, заздалегідь».

Текст публікується з дозволу авторки
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ
Більше блогів тут