Корисні факти. Що важливо знати про мозок для кращої комунікації

22 листопада 2022, 22:50
Наталя Кадя: «Комунікація — це навичка, для розвитку якої потрібна практика» (Фото:VitalikRadko/Depositphotos)

Наталя Кадя: «Комунікація — це навичка, для розвитку якої потрібна практика» (Фото:VitalikRadko/Depositphotos)

Для ефективного спілкування важливо навчитись розуміти, що відбувається в мозку під час взаємодії

Комунікація — це навичка. Для розвитку будь-якої навички потрібна практика. Будь-яка практика стає ефективною, коли ми усвідомлюємо що, для чого та як робимо.

В комунікації є чотири важливі аспекти:

Відео дня

1. Ваші думки, а не сама подія, щодо якої відбувається розмова, провокують ті чи інші емоції.

2. Емоції запускають фізіологічні і психологічні реакції. Ви починаєте діяти під впливом емоцій.

3. Для ефективної комунікації важливо навчитись розуміти, що відбувається в мозку під час взаємодії.

4. Щоб навчитись ефективній комунікації, не потрібно змінювати інших. Не потрібно і неможливо. Важливо і потрібно змінювати те, як мозок обирає інтерпретувати те, про що говорять інші.

Мозок і зворотний зв’язок: що важливо знати про мозок для кращої комунікації

Три факти про мозок для кращого зворотного зв’язку:

— наш світ ментальний, а не фізичний;

— наші роздуми суб'єктивні, а не об'єктивні;

— на наші емоції впливають думки, а не події.

Спостереження ≠ Оцінка

Говоріть про свої спостереження. Не інтерпретуйте, не оцінюйте те, про що говорите.

На наші емоції впливають думки, а не події

Наприклад: колега не доєднався вчасно до зустрічі. Ваша оцінка може полягати в тому, що колега запізнився, бо не надає належного значення зустрічі, не поважає час інших колег, байдужий до проєкту, не пунктуальний.

Замість оцінки, варто почати з вашого спостереження: «Ти двічі цього тижня запізнився на зустрічі по обговоренню проєкту «Х».

Почуття ≠ Думки

Пам’ятайте, що емоції, які ви відчуваєте, спровоковані думками щодо ситуації, а не самою ситуацією. Усвідомлюйте, які емоції відчуваєте, і висловлюйте їх, не звинувачуючи співрозмовника.

В історії із запізненням колеги ви можете сказати: «Я нервуюсь, коли ми не можемо почати зустріч вчасно, тому що це впливає на настрій і робочі графіки всієї команди».

Потреба ≠ Стратегія дії

Важливо розуміти і вміти висловлювати свої очікування.

Коли ви так будуєте розмову, ви даєте можливість своєму співрозмовнику вирішувати, як саме йому варто змінювати поведінку.

Ви можете сказати: «Для мене, як для керівника, важливо, щоб зустрічі, про які ми домовляємось завчасно, ми розпочинали у визначений час і щоб всі учасники були присутніми. Так ми можемо синхронізувати роботу і не збивати робочі графіки».

Запит ≠ Наказ

Що ваш колега має зробити для того, щоб реалізувати ваші очікування? Запитайте, що, на його думку, може завадити реалізувати домовленості.

Ви можете сказати: «Тому я прошу доєднуватися до робочих зустрічей вчасно. У разі, якщо бути вчасно не виходить, повідомляйте команду, будь ласка, заздалегідь».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X