Комунікації для інтроверта. Як зважитися розповісти про себе

2 грудня 2019, 20:03

Ви не поспішаєте заявляти про себе як про експерта, хоча єдиний час, що у вас є - це сьогодні

В Університеті Макгілла (Монреаль) провели дослідження і опитали понад 300 CEO і власників бізнесу — понад 30% з них виявилися інтровертами. А серед управлінців середньої та нижньої ланки інтровертами себе вважають 50%. Однак від ефективності та якості комунікацій залежить розвиток бізнесу і людини. Як же будувати особистий бренд і виходити в публічне поле, якщо ви — інтроверт?

Відео дня

Прийнято вважати, що люди з упізнаваним особистим брендом — екстраверти. Вони постійно спілкуються, виступають, відкриті світу, легко і переконливо розповідають про свої успіхи та досягнення. Натомість інтроверти переважно працюють поодинці, не люблять нетворкінг, побоюються публічних просторів і виступів, та й взагалі некомфортно себе почувають у великих компаніях. Однак це радше стереотипи — безліч інтровертів стає успішними управлінцями, магнатами і знаменитостями.

Спробуйте виступати перед невеликими аудиторіями

По суті, позиція «я — інтроверт» стала своєрідним щитом для тих, хто боїться вийти в публічну площину або зіткнувся з першими труднощами у просуванні свого бізнесу, ідеї або самого себе.

Що ж заважає в комунікаціях інтровертам?

Невпевненість у своїх силах. Найчастіше інтроверти, володіючи необхідними компетенціями, не перестають сумніватися: чи вистачає їх? У цьому допомагає проста вправа. Випишіть свої реальні досягнення і навички. Не потрібно придумувати, що ви входите в рейтинг або топ провідних фахівців, якщо за фактом такого рейтингу ніколи не складалося. Це мають бути правдиві відомості, які ви зможете підтвердити.

Страх аудиторії. Страх публічних виступів за силою другий після страху смерті. Але всі з чогось починають. Спробуйте виступати перед невеликими аудиторіями, потенційно лояльними до вас: команда, клієнти або друзі.

Нестача компетенцій. Маючи доступ до інтернету, онлайн-курсів кращих університетів і найрізноманітнішої інформації, стверджувати, що вам бракує знань і навичок — просто відмовка. Складіть план свого розвитку і рухайтеся ним. У його реалізації вам допоможуть публічні обіцянки. Наприклад, молоді підприємці часто публікують свої фінансові цілі в соцмережах і обіцяють зробити якусь неприємну річ публічно, якщо їх не досягнуть.

Синдром самозванця. Ви об'єктивно хороші в своїй професії, але боїтеся в цьому зізнатися людям і самому собі. Ви вважаєте, що завжди є хтось кращий, цікавіший, а ваша робота — «нічого особливого». Ви боїтеся заявляти про себе як про експерта і кажете: «Рано ще». Хоча єдиний час, що у вас є — це сьогодні. Синдром самозванця і подібні внутрішні бар'єри заважають говорити про себе і свої заслуги.

Як інтровертам розповідати про себе?

1. Зрозумійте всі переваги і недоліки роботи з комунікаціями та особистим брендом для вас.

Якщо переваг набагато більше, і це не стандартні «більше замовлень/продажу/клієнтів», тоді рухайтеся в цьому напрямку. Поставте собі амбітну мету. Вона буде мотивувати вас у моменти, коли опускаються руки, а серце завмирає під час виступу навіть перед найменшою аудиторією.

2. Оберіть для себе комфортні канали комунікації з аудиторією.

Найчастіше інтроверти прекрасно висловлюють свої думки письмово і серед них багато письменників. Почніть з активності в соціальних мережах і блогах: діліться своєю історією, давайте цікавий контент, цитуйте статистику і дослідження. Зазвичай інтроверти уважніші до деталей, і це може стати вашою перевагою.

3. Боїтеся живої аудиторії? Почніть із віртуальної. Запускайте прямі ефіри в Instagram.

Це безкоштовна і дуже проста точка входу в комунікацію з аудиторією. Не забувайте, що будь-який виступ — це обмін енергією. Інтроверту при думці про те, щоб віддавати свою енергію і розкриватися перед незнайомими людьми, вже стає не по собі. Однак є нескладні техніки, які допоможуть впоратися із хвилюванням і завмиранням серця.

— Перше — практика. Записуйте себе на відео, аудіо, відпрацьовуйте ораторські прийоми і навіть жарти перед виступом.

— Підготуйте спеціальні «ключики» в презентації — фрази або слова, які допоможуть включитися в потрібний момент.

— Поставте собі запитання: що станеться в гіршому випадку? Програйте найгірший сценарій у себе в голові, переживіть його і «обнуліть».

— На 10 хвилин перед виступом пориньте в «нірвану», попередивши, щоб вас ніхто не турбував: послухайте улюблену музику, помедитуйте або просто ще раз повторіть вітальне слово.

— Не бійтеся рухатися на сцені і встановлювати візуальний контакт з людьми.

— І не потрібно постійно заглядати в планшет з підказками або презентацію, інакше глядачі швидко зануряться в свої смартфони.

4. Можливо, вам неприємно висвітлювати лише частину тем у своєму житті, тоді як історією розвитку бізнесу і побудови команди ви готові ділитися. Тоді визначте для себе список тем-табу і не розповідайте про них публічно.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Depositphotos

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X