Каруселі концертного ринку. Які музиканти зібрали повні зали в році, що минає

31 грудня 2018, 13:03

Провести вечір на концерті улюбленого артиста стає доброю традицією

Концертний ринок у 2018 році переживав злети і потрясіння, а головне — став схожим на парк розваг з американськими гірками. Ніколи не знаєш, де атракціон зависне в польоті, заскрипить або розженеться швидше ніж треба. Але, незважаючи ні на що, весь цей луна-парк працює і розвивається.

Відео дня

У 2018-му, порівняно з попереднім роком, ринок зріс на 15-20%. Погодьтеся, для країни з нестабільною економічною ситуацією — вельми непогані результати. Люди все більше цікавляться культурними подіями і провести вечір на концерті улюбленого артиста стає доброю традицією.

Водночас, якщо раніше ми спостерігали, як зростає квитковий ринок столиці, то в році, що минає, квитки розліталися і в регіонах України. Причина тому музичні фестивалі і всеукраїнські тури вітчизняних музикантів. Тільки за останній квартал з гастролями країною проїхали The Hardkiss, Без обмежень, DakhaBrakha, Vivienne Mort і багато інших.

Новий атракціон — солд-аут

Те, що вже десятки років вважається нормою на Заході, до нас тільки приходить — повні аншлаги на концертах. Солд-аут на лайв — це зв'язка сприятливих знаків для промоутера, артиста, слухача і ринку загалом. Аншлаг дає розуміння організатору, в якому напрямку рухатися, краще, ніж будь-які соціологічні дослідження.

Унікальною для України стала ситуація з концертом групи Imagine Dragons. Квитки розліталися як гарячі пиріжки за часів дефіциту. Про повний продаж квитків на НСК Олімпійський, а це понад 50 тис. штук, організатори повідомили за місяць до самого заходу. Як на мене, це найяскравіший прецедент року, за яким можна робити висновки про українську аудиторію — і розписувати для неї плани на найближчі роки артистами класу «А» поп, хіп-хоп та альтернативної сцени.

Українські злети і падіння

У 2018-му ми говорили про солд-аути не тільки в контексті іноземних артистів. Наприклад, лідером за швидкістю продажу квитків на karabas.com стала українська група The Hardkiss. За кілька годин до початку шоу в Палаці спорту колектив оголосив про солд-аут. Трохи повільніше розпродавали квитки, але в підсумку теж зібрали повні зали Оля Полякова, Тіна Кароль, групи Без обмежень, DZIDZIO, LATEXFAUNA, KAZKA.

Весь цей луна-парк працює і розвивається

Загалом попит на концерти українських артистів зріс на 30%. Аудиторія цих заходів — покоління підлітків-мілленіалів, які прагнуть відкривати нове і підтримувати своє. Їх досить просто переконати купити квиток, але важко змусити піти на концерт того самого музиканта вдруге.

За моїми спостереженнями, попит на українське зростатиме, але досить плавно. Ринок розвивається, щомісячні афіші концертів стають все більш насиченими — і незабаром українським артистам доведеться нарівні із західними колегами боротися за українську аудиторію. Ця боротьба буде йти на рівні шоу і унікальних форматів лайв, і для того, щоб слухач прийшов вдруге на концерт українського артиста, музикантам доведеться попітніти.

Воєнний стан і спад попиту на концертні розваги

Озираючись на восьмирічну історію karаbas.com, скажу: такий раптовий удар по ринку, як листопадове оголошення воєнного стану, завдавали тільки часи Євромайдану. У перші дні після оголошення ВС продажі знизилися на 70%. Ми, наші колеги на ринку, організатори і артисти затамували подих на місяць — і тільки зараз ми бачимо, як стабілізується ситуація. Про надпопит на концерти тепер кажуть значно обережніше. Українські меломани, як і раніше, планують для себе програму заходів на рік і купують квитки, але роблять це з тією ж обережністю, з якою батьки купують дитині квиток на американські гірки. Яким буде новий рік у ситуації, що склалася, — сказати складно. Але я впевнений, що ми всі точно зустрінемося на концертах.

ТОП-5 найшвидше продаваних концертів на karabas.com

1. Океан Ельзи

2. Imagine Dragons

3. STING and SHAGGY

4. The Hardkiss

5. JAH KHALIB

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X