Час емпатійних лідерів. Три речі, необхідні керівникам та командам в кризу

22 квітня 2020, 20:43

Щоб запобігти трагічному сценарію, варто тримати фокус на ключових цілях

З минулого місяця моя робота, як і у багатьох, перейшла в формат онлайн. Ми вкотре переконались, що працювати з командами можна через zoom, skype та інші додатки. Тож карантин нічого кардинально не змінив, а просто підсилив освітній тренд останніх років: дистанційне навчання — норма у 21 столітті. Чи змінились при цьому запити компаній? На розвиток яких навичок та якостей у співробітників ставлять топ-менеджери зараз?

Відео дня

Фокус

Ми живемо у світі невпинних змін, високих швидкостей та турбулентності, який експерти полюбляють називати світом VUCA (Volatility (нестабільність), Uncertainty (невизначеність), Complexity (складність)? Ambiguity (неоднозначність)). У ньому знання заради знань не мають сенсу. Часто перенасичення інформацією доходить до абсурду. Ми вливаємо в себе величезні її об'єми, але це не наближає нас ні до глибшого розуміння самих себе, ні бодай до відчуття ясності, куди насправді рухається світ. Та, на мою думку, не це є найбільшим викликом.

Важливішим є розуміти, куди рухатись конкретно вашій організації і команді. Як ефективно діяти тут і зараз в масштабах свого впливу, під час пандемії, на вході в світову економічну кризу? «Гомо конфузус», як вдало описала людину в стані дезорієнтації та розгубленості науковець Тетяна Черніговская, втрачає здатність визначати своє майбутнє, якщо не знаходить відповідей на ці питання.

Знання заради знань не мають сенсу

Щоб запобігти трагічному сценарію, керівникам та командам варто бездоганно тримати фокус на ключових цілях та навчитись управляти увагою. Бо якщо донедавна ця навичка давала приховану перевагу «тим, хто в темі», то зараз вона стає необхідною умовою для кожного, хто не хоче стати затонулим кораблем у морі змін. Управлінці та команди, які усвідомлюють, що живуть в економіці уваги і можуть тривало, незважаючи на форс-мажори, зберігати свій фокус, справляться з теперішнім викликом. Я застосовую техніки майндфулнес, щоб познайомити організації з можливостями людського мозку, розвинути фокус та уважність у співробітників. Це практичні знання, які одразу інтегруються в щоденне життя працівників та мають безпосередній вплив на командну ефективність.

Енергія

Багато з нас в «докарантинному» житті думали, що робота віддалено економить час і енергію, які йдуть на побутові ритуали, добирання в офіс та комунікацію з колегами. Якби ж то! Ви вже, мабуть, неодноразово засиджувались за робочим комп’ютером після 21:00. А якщо є можливість підключатись до мітингів без відео, радієте, бо ще в піжамі, хоч вже близько обіду. В багатьох зміщується режим харчування, біоритми і далі по списку. Часу не більшає і тайм-менеджмент не дуже допомагає, бо зараз не він король. Робота онлайн потребує від нас, в першу чергу, бути у відмінному ресурсному стані.

Протягом останніх чотирьох років я пропоную керівникам застосовувати підхід до організації своєї діяльності, якій називається енерджі-менеджмент. Він передбачає щоденне системне відновлення, перехід від одного завдання до іншого, замість звичного мультитаскингу, слідування циклам завантаженості й розслаблення та природним універсальним законам. Сьогодні, щоб приймати правильні антикризові рішення та отримувати потрібні результати, топ-менеджери мають бути енергійні, як ніколи раніше. Адже їм потрібно підкачувати своїм ресурсом ще й власні команди, партнерів, клієнтів. Управління енергією — дієвий метод, якій допомагає справитись з цим завданням.

Емпатія

Про те, що любов є найкращим підходом до управління людьми, не перший рік нас переконує Іцхак Адізес, гуру сучасного менеджменту. Чи прислухаються до його рекомендацій українські компанії? Частково. Ще дуже багато корпоративних культур на нашому ринку не доросли до «менеджменту любові». Але карантин таки щось змінює в цьому напрямку. І навіть, якщо до управління через любов не дійде, то уважно слухати один одного, проявляти емпатію, створювати атмосферу взаємопідтримки нам всім необхідно вчитись. Інакше не вийти бізнесу з цієї кризи переможцями, а то й не вижити.

Настав час емпатійних лідерів. Керівники шукають шляхи до сердець своїх співробітників, хочуть бути зрозумілими і почутими, а команди починають більше цінувати свої організації, які попри всі труднощі дбають про них та їхні сім'ї в цей період. Вміння співпереживати, ставити себе на місце іншого, діяти на спільне благо, а не лише у власних інтересах, потребує відповідного вишколу розуму і виховання серця, переоцінки цінностей. Зараз багато компаній проходять тест на емпатію. Довірливі стосунки, уважна комунікація — це ті площині, в яких нам всім є куди зростати. Сподіваюсь, ми використаємо цей шанс сповна, достойно пройдемо кризу і українські компанії знайдуть своє місце на карті «постпандемічного» світу.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X