П’ять головних правил нової реальності. Як комунікувати онлайн

28 квітня 2020, 20:43

Будьте корисним другом для своєї аудиторії

Уже більше місяця ми всі живемо в онлайні. І якщо раніше в Інстаграм люди демонстрували красиве та насичене життя, а тревел-блогери мірялися дальністю подорожей, то карантин всіх поставив в однакове становище. І тепер ми розуміємо, що соціальні мережі — не реальне життя, а інструмент, який можна використовувати на користь чи на шкоду.

Відео дня

Як комунікувати онлайн так, щоб соцмережі не перетворилися для вас на казку про втрачений час і можливості?

1. Будьте чесні

Зараз ми переживаємо одну з найбільших криз, окрім фінансової. Це криза довіри. Ми перестали вірити людям. Блогери та психологи радять, як побудувати кохання, перебуваючи при цьому в розлуці або токсичних стосунках, ролики з викриттями інфобізнесменов набирають мільйони переглядів, а спікери продають непотрібні курси, які дарують заряд ейфорії на кілька годин, але не допомагають побудувати бізнес мрії та заробити мільйон за вихідні.

Спекуляція на темі коронавірусу не привабить нових клієнтів або партнерів

Будьте чесні зі своєю аудиторією. Якщо ви не знаєте, як виховати дитину, не потрібно прикидатися диво-матір'ю та ділитися порадами, далекими від реального життя. Краще розповідайте більше справжніх історій, навіть провальних, і не бійтеся самоіронії. Гумор рятує в будь-який час.

Якщо ви — підприємець, розповідайте, як змінилася стратегія бізнесу, як організували віддалену роботу, як утримуєте клієнтів або намагаєтеся не впасти в депресію, підтримуючи бадьорість духу. Головне — жодних фейків і самообману.

2. Облиште паніку і не ставайте джерелом дезінформації.

Паніка страшніша за коронавірус, адже вона здатна поширюватися швидше. Спекуляція на темі коронавірусу не привабить нових клієнтів або партнерів. Більшість населення перебуває в паніці і через поширення захворювання, і через непередбачуваність власного майбутнього. Якщо нічого додати за фактом, краще не розганяти додатковий галас і дезінформацію. Наприклад, багато людей репостять фото аншлагів у супермаркетах, хоча ці фото були зроблені не в Україні, а в Туреччині. Всі дані з неперевірених сайтів або пабліків на кшталт «Підслухано» з клікбейт-заголовком «Статистика бреше: в місті N захворіла половина міста» завжди перевіряйте на офіційних ресурсах, наприклад МОЗ України або ВООЗ. Якщо ви не розумієтеся на відповідній сфері, не ставайте вірусологами, експертами з нафти або економіки за один-два дні.

3. Дотримуйтесь правил цифрового етикету

Більшість ділових розмов сьогодні теж перейшла в онлайн і соцмережі. Тому дотримуйтесь цифрового етикету в спілкуванні з колегами і партнерами. «Прив», «спс» або «пжл» не зекономлять вам часу, при цьому цілком можуть бути сприйняті як поблажливість або навіть грубість. У свята, будь ласка, уникайте масових розсилок картинок з привітаннями. Зазвичай за ними можна зрозуміти, що вам просто все одно — адже замість того, щоб самому подумати над привітанням, ви просто формально надіслали «листівку». Також карантин не означає, що люди тепер на зв’язку 24/7 і їм можна сміливо писати у вихідні та ввечері. Якщо вашу ситуацію не можна назвати екстреною, побережіть особистий час співрозмовника. І якщо ви пишете ділове повідомлення, всі ідеї краще висловити в одному посланні, а не дробити по слову чи реченню в 10 повідомленнях.

4. Припиніть боятися відео

Якщо ви зважилися перейти у формат відео (навіть нарад у Zoom), то потрібно звикати до нової реальності. Більшість людей у відеоспілкуванні лякає відсутність живих очей навпроти і зворотного зв’язку. Якщо ви боїтеся камери, почніть з простого — прямі ефіри в Інстаграм або короткі ролики в Тік-ток. Уявіть, що там, по той бік камери, ваш друг, з яким у вас вже давно налагоджений діалог, є спільні жарти і теми. Спілкуйтеся виходячи з цього. Якщо ви проводите вебінар, ставте питання слухачам, а не тільки продавайте в лоб. Не варто з себе вдавати важливого «експертного птаха» — будьте корисним другом для своєї аудиторії. Простота і відкритість продають.

5. Змінюйтеся

Зараз той, хто не змінюється і не опановує нові інструменти, до яких відносять і соцмережі, втрачає час і бали. Не бійтеся пробувати, писати пости, запускати рекламу, вчитися або трансформувати свою діяльність. Карантин і коронавірус не триватимуть вічно. Зовсім скоро ми знову будемо поєднувати онлайн і офлайн, ділитися фотографіями з подій і придумувати нові проекти. Зате після карантину з вами обов’язково залишиться отриманий за цей час досвід.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X