Європа на колесах. Що потрібно знати, вирушаючи у подорож на автомобілі? Блог Артемія Суріна

14 листопада 2018, 20:37

Мальовничі сільські дороги, широкі платні автобани, хороші і погані траси – кругосвітня подорож починається з них

В рамках свого Великого Круга – кругосвітньої подорожі без авіаперельотів – я проїхав 4500 км по Європі на автомобілі.

Озираючись на попередній місяць подорожі, хочу розповісти про європейські дороги, інфраструктуру, паливо та інші важливы нюанси, які потрібно знати, вирушаючи в довгу дорогу на авто.

Відео дня

Пройдена мною відстань по Європі охопила такі країни: Україна, Угорщина, Словенія, Італія, Монако, Франція, Андорра та Іспанія.

Дороги

Навряд чи я когось здивую, але, на жаль, найбільш незадовільна якість дорожнього покриття – в Україні. Ділянка Львів-Чоп: вузька дорога, ями і колії. Увечері їхати не лише некомфортно – просто небезпечно.

Найкращі дороги, за моїми особистими відчуттями – в Іспанії. В Андоррі теж хороше дорожнє покриття, але на літній гумі я не був готовий до снігопаду і ожеледиці. Тому, вирушаючи в країни з гористою місцевістю, враховуйте сезон і обов'язково перевіряйте прогноз погоди.

Платні дороги в Європі

Італія змушує затягнути пасок і сісти на дієту. Якщо ви бюджетний мандрівник, майте на увазі: дороги тут платні й дорогі. За те, щоб проїхати серйозну відстань по місцевих магістралях, будьте готові віддати від € 50 на день. Цілком собі ціна за ніч в готелі, так що ідея переночувати в машині вже не здається такою вже дивною.

Дороги у Франції здалися нам найбруднішими

Щоб оплатити дорогу в Італії, потрібно взяти спеціальний талон в пункті видачі (їх ви впізнаєте по черзі з автомобілів). Такі пункти, як правило, знаходяться на магістралях при виїзді з будь-якого міста – всі дороги ведуть туди. Взявши талон, ви спокійно продовжите свій шлях. Оплату доведеться робити в такому ж пункті: квиток прийме або автомат, або касир, підрахує відстань і суму, яку вам потрібно заплатити.

Важливий нюанс: під'їжджаючи до пункту оплати, вибирайте вікно, в якому приймають готівку (на табло зображені монети або банківська карта). До оплати приймаються монети і купюри номіналом 5, 10, 20 євро, або банківські карти. Ні в якому разі не ставайте в чергу Telepass – безконтактна оплата за цією системою доступна тільки для місцевих громадян, у яких є спеціальний зчитувальний пристрій.

У Франції, як і в більшості країн Європи, оплата здійснюється не на виїзді, а при в'їзді на автостраду. Оплачувати доведеться обрану частину шляху. Ви витратите трохи більше часу на зупинки і оплату відрізків шляху, але зате ви завжди будете знати, яку суму підготувати. В Італії ж будь-яка оплата – сюрприз, часто не найприємніший.

Платні дороги – ні в якому разі не must have. Ви завжди можете з'їхати на невеликі польові дороги. Вони-то, звичайно, в рази живописніші! Пролягають уздовж невеликих містечок, сіл, через гори й інші колоритні місця. Такий маршрут займе більше часу, тому навігатор наполягатиме саме на автобанах, але вирішувати в кінцевому рахунку тільки вам. Я в Великому колі спробував обидва варіанти і не пошкодував.

Фото Артемія Суріна

Віньєтки

Віньєтки – це майже квиток у світ хороших (як правило) і, зрозуміло, платних доріг. Вірніше, це оплата фіксованої вартості за користування автобанами. Кожна країна визначає свої ціни і правила гри: десь вам доведеться купити річну віньєтку, десь – на 10 днів, місяць і т.д. У нашому випадку нам знадобилася віньєтка в Угорщині і Словенії.

Віньєтки продаються на заправках уздовж траси, їх потрібно купувати при перетині кордону, нехай він навіть досить умовний. Мінімальна вартість – близько 15 євро. Не варто ігнорувати важливість цієї наклейки (або чека, як в Угорщині): за відсутність віньєтки штрафи в окремих країнах можуть сягати декількох тисяч євро.

Інфраструктура і чистота на дорогах

Чисто там, де не смітять – ми всі добре це знаємо. Але, судячи з усього, не французи. Місцеві дороги здалися нам найбруднішими. Найчистішими – в Андоррі й Монако. Україна, до речі, десь посередині.

Що стосується якісної інфраструктури на дорогах, зрозумілі покажчики на нашому маршруті почалися в Італії: великі знаки, які заздалегідь попереджають про з'їзди на заправки або в міста, розмітка на дорогах, яка завчасно підкаже, якої смуги триматися, щоб з'їхати в потрібний населений пункт.

Майже кожна заправка – це обладнаний комплекс з кафе, туалетами (часто безкоштовними), магазинами та дитячими майданчиками. Самі заправки зустрічаються в середньому раз на 40-50 км, тому завжди стежте за рівнем палива.

Автостради в Італії, Франції, Іспанії мають багато «кишень», де можна зупинитися, зокрема екстрено. Зупинка поза спеціально обладнаних місць суворо заборонена: взяти і просто зупинитися на трасі там, де хочеться, не можна. Через 15 хвилин до вас під'їде поліція і вам доведеться розповісти, що стало причиною зупинки. І заплатити штраф.

Фото Артемія Суріна

Паливо

Бензин. Найдорожчий бензин у Франції: близько € 1,7 за літр 95-го. Найдешевше пальне – в Україні, потім вже в східноєвропейських країнах. Із західноєвропейських країн найгуманніший цінник в Андоррі, в середньому € 1,2 за літр 95-го.

Газ. Якщо у вас машина на газу, шукайте покажчики GPL або Gas. Середня ціна – € 0,7 за літр. Такі заправки зустрічаються досить рідко, тож, найімовірніше, доведеться часто дозаправлятися бензином. До речі, в Іспанії інший роз'єм, тому вам знадобиться перехідник для газової заправки.

Парковки

Щоб описати стан справ з парковками в Європі, знадобиться всього два слова: все складно.

За все доведеться платити, перед цим ще й попітніти в пошуках вільного паркомісця. Не сплатите – в кращому випадку вас чекає штраф, в гіршому – доведеться шукати машину на штраф-стоянці. У Будапешті нам прилетіло аж два штрафи і блокування коліс. 15 хвилин з паркуванням в недозволеному місці нам обійшлися в € 50. Ще один штраф ми отримали за залишену на ніч машину біля орендованих апартаментів: машина стояла у дворі тільки ніч, на ранок на лобовому вже сяяла квитанція на оплату штрафу.

Оплата штрафів за неправильну парковку – серйозна частина доходів в казну муніципалітету або приватних компаній, які обслуговують більшість європейських міст. Співробітники, що контролюють це питання, працюють з високим ККД, тому, якщо є хоч найменша причина виписати штраф, навіть не сумнівайтеся – його випишуть.

Завершити цю замітку про мою автомобільну подорожі по Європі в рамках навколосвітньої подорожі хочу однією фразою: нехай вас нічого не зупиняє на шляху до великих подорожей!

У вас є вся інформація для планування і розуміння, чого слід чекати від подорожі на автомобілі. Зрозуміло, деякі дані можуть змінюватися залежно від конкретної країни і локального законодавства.

Налаштуйте себе на позитивні емоції! Не засмучуйтеся, якщо вартість доріг буде неприємно дивувати – адже ви подорожуєте в мальовничих місцях, які так чи інакше є маніфестом любові до життя.

Фото Артемія Суріна

Ця замітка написана не за кермом, ні-ні. Прямо зараз я перетинаю Атлантичний океан на поромі, щоб потрапити у США. Там мене знову чекає подорож на автомобілі, тож, ймовірно, до теми автозаміток зі Штатів ми ще повернемося.

Слідкуйте за новинами та навколосвітньою подорожжю за канонами лондонського Королівського Географічного товариства. Це Великий Круг по всіх 6 континентах, через три океани і 40+ країн. І все це – без авіаперельотів.

Відео подорожей Артемія Суріна дивіться на YouTube

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X