Яким повинен бути справжній HR. Блог психолога

10 липня 2017, 17:21
HR, як хороший стратег, повинен підтримувати цілісність команди, відбираючи найбільш вдалих гравців і продумуючи довготривалу стратегію їх розвитку

HR-фахівець — професія незвичайна. Він має вміти підбирати та координувати працівників, аби ті утворили злагоджену команду і взаємодоповнювали один одного при вирішенні поставлених компанією завдань.

Відео дня

Багатьом людям складно відразу зрозуміти, чого від них очікує команда, яким буде робоче місце, колеги, коло обов'язків; наскільки все це відповідатиме їхнім бажаннями та можливостями. На кожному етапі — чи то підбору персоналу, чи то адаптації і навчання, чи навіть звільнення співробітників — HR, як хороший стратег, повинен підтримувати цілісність команди, відбираючи найбільш вдалих гравців, продумуючи довготривалу стратегію їх розвитку. Навіть при звільненні хороший HR буде задавати правильні запитання, аби людина змогла зрозуміти, чому з нею не захотіли працювати далі.

Працювати HR-ром, значить, постійно спілкуватися з людьми в контексті командної гри. Тут потрібні не лише маркетингові, а й психологічні знання. Це, в свою чергу, приховує величезні можливості для саморозвитку: вміння відчувати нерозкритий професійний потенціал людини, силу її потреб, розуміти її бажання, цілі, світогляд, цінності.

Як і в будь-якій іншій професії, у HR-рів бувають кризи та глухі кути.

Якщо ви HR, а люди вам вже набридли, прийшов час подумати про власну «духовну кризу»

Наприклад, вони часто стикаються з нерозумінням зі сторони топ-менеджерів компанії чи власників бізнесу. Іноді самі намагаються формалізувати свою роботу, що призводить до її шаблонування і втрати реального відчуття команди. Або ж надто сильно хочуть стати для підопічних «мамочкою», що неминуче призводить до формування та посилення сценарних емоційних зв'язків у колективі і, як наслідок, зниження ефективності.

Існують й інші проблеми, менш помітні, пов'язані з кризою професіоналів сфери HR. Наприклад, проблема неемпатичності й спроба керувати всіма співробітниками за принципом «це їм точно сподобається», проектуючи, по суті, власне бачення світу на людей. Що вже говорити про агресивність та небажання щось змінювати в системі управління... Низька ініціативність — як і надто висока, але без серйозних обґрунтувань і продуманих наслідків — найпоширеніша претензія керівництва до HR-фахівців.

Для HR-а не існує нічого кращого, ніж творчий пошук нових форм роботи з людьми. І поки цей пошук йде, HR розвивається, йому цікаві люди і те, що вони роблять. Він «підривається» вранці на роботу, а йдучи, творчо мислить і розмірковує про ситуації в компанії, про людей, відносини, уявлення про щастя, цінності, культуру; шукає форми ліквідації напружень, розробляє нові HR-стратегії.

Якщо ж ви HR, а люди вам набридли, причому вже давно, прийшов час подумати про власну «духовну кризу» (про це – в наступній статті).

Творчість завжди нерозривна від розвитку, а відчуття щастя так чи інакше пов'язане з рухом власним Шляхом. Як приємно спостерігати за людиною, яка займається своєю справою: програміст пише код, бухгалтер розбирається з цифрами, а HR пізнає принципи управління людьми. Люди грають в ігри, і таким чином розвиваються. І чим довше гра залишається грою, тим більше в ній творчості і тим щасливіші люди.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X