Як заводити корисні знайомства: п'ять перевірених правил

20 квітня 2018, 20:37

За діловими сніданками, обідами і вечерями можна обговорити безліч найважливіших питань

У бізнесі на пострадянському просторі багато знань опановуються виключно методом проб і помилок. Не буду лукавити і зізнаюся, що хоч на початку своєї кар'єри я і була твердою відмінницею у теорії, практика показала, що, скільки б дипломів і сертифікатів не було у тебе в портфелі, життя часто відрізняється від того, що пишуть в підручниках.

Відео дня

Втім, це в жодному разі не вбило мою любов до спеціалізованої літератури. Я як і раніше твердо впевнена, що книги з економіки, маркетингу та менеджменту потрібні кожному бізнесмену – і для підтримки професійної форми, і для мінімізації "шишок", і для того, щоб елементарно розуміти основні тенденції в індустрії. Саме тому я віддано збираю свою домашню бібліотеку і за кожної зручної нагоди не тільки заглядаю туди сама, але і ділюся її вмістом зі знайомими.

До речі, про знайомих. Саме книга про підтримку дружніх стосунків в бізнесі вже не перший рік є для мене настільною. Перлина моєї бібліотеки – це бестселер американця Кейта Феррацці "Ніколи не їжте поодинці й інші правила нетворкінгу".

Головну думку знаменитий коуч і консультант сформулював вже в самій назві. Адже тільки подумайте, скільки ділових питань ви могли б обговорювати за невимушеними сніданками, діловими обідами або тривалими вечерями. Звичайно, деколи кожному з нас хочеться побути наодинці з собою або провести час з близькими, тому буквально сприймати це гасло не варто. Але переглянути графік своїх обідів вам все одно захочеться вже з перших сторінок цієї мотивуючої книги.

У записнику самого Кейта Феррацці (зараз він є засновником і генеральним директором консалтингової компанії Greenlight) близько 5 тис. контактів. Кожну людину він не тільки знає особисто, а ще й підтримує з нею ділові зв'язки, і саме тому журнал Forbes назвав його "одним з найбільш товариських людей в світі".

За визнанням самого Феррацці, важливість нетворкінгу він усвідомив ще в юному віці. Тоді він влаштувався працювати в гольф-клуб помічником. Тягаючи сумки з ключками за сильними світу цього, Феррацці раптом зрозумів, що за грою ті встигають домовитися про нові контракти, влаштувати дітей у кращі школи і влаштувати відпустку мрії для коханих.

Життя Кейта змінилося, і він вирішив довести собі і світові, що при правильно збудованих зв'язках можна домогтися висот. При цьому, Феррацці зовсім не є корисливим бонвіваном, який гуляє кращими презентаціями і вечірками США і використовує людей в своїх бізнес-цілях. І нам такими бути вкрай не рекомендує. Одне з його головних правил – віддавати більше, ніж плануєш отримати. І тоді, як то кажуть, люди до вас потягнуться.

Я абсолютно згодна з автором, який порівнює нетворкінг з любовними залицяннями: сил в підтримку і зміцнення спілкування з вашими потенційними партнерами доведеться вкласти чимало. Але якщо працювати над цим щодня, то в результаті ви отримаєте взаємну симпатію з боку не однієї людини, а цілої організації. Працюючи з іноземними компаніями, я відчула це на собі – варто заручитися підтримкою хоча б одного з ключових партнерів, як "сарафанне радіо" приводить до тебе й інших.

Звичайно, хтось резонно може сказати, що в fashion-бізнесі люди спочатку краще ставляться один до одного – адже ми працюємо в "легкій і повітряній" індустрії, в порівнянні з умовними власниками заводів, газет, пароплавів. Але іноді це навіть ускладнює процес – адже доторкнутися до прекрасного хоче багато хто, а право представляти провідні модні бренди отримують лише одиниці. Ті, хто має чітке уявлення про всі аспекти бізнесу і вміє обзавестися правильними зв'язками.

Кейт Феррацці визнає, що не всі ми за натурою екстраверти і часом нам важко навіть зробити телефонний дзвінок – не те, що запросити незнайому людину на діловий обід, та ще й про щось з нею говорити цілу годину. Але тут він пропонує вдатися до простої психологічногої вправи: просто уявіть собі, що якщо ви зараз не налагодите цей контакт і не підпишете новий контракт, вам доведеться звільняти когось із співробітників, дивлячись їм в очі. Що ви оберете?

Щоб якось виправити свої комунікаційні блоки, Феррацці радить дотримуватися п'яти простих правил:

  • Знайдіть зразок для наслідування. Всім відомо, що люди об'єднуються за психотипами. Тому якщо ви з боязкого десятка, то припиніть скромно стояти в кутку із собі подібними – там ви свої нетворкінгові мережі не розширите. Виберіть з числа знайомих того, хто легко і невимушено спілкується з незнайомцями, поспостерігайте за його прийомчиками і, якщо потрібно, навіть попросіть дати пару уроків – нічого ганебного в такому проханні немає.
  • Вчіться говорити. На щастя, зараз є маса курсів ораторського мистецтва, де вам не лише поставлять мову, але і навчать долати боязкість в спілкуванні. Освоївши ці навички можна переходити до наступного етапу – освоювати теми, на які прийнято говорити в суспільстві (в цілому, тут все просто – головне, уникати питань політики, релігії і здоров'я).
  • Включайтеся в справу. Відмінним способом розвивати свої комунікаційні навички стануть відвідини так званих клубів за інтересами. Там ви волею-неволею будете спілкуватися і обзаводитися новими, цілком можливо, корисними знайомствами.
  • Відвідайте психотерапевта. Ця порада Кейта Феррацці, звичайно, більше зрозуміла в американському суспільстві. Але я також вважаю, що часом для подолання скромності, потрібна допомога профільного фахівця.
  • Прийміть рішення і зробіть. Автор бестселера радить взяти за правило щотижня знайомитися з новою людиною – аж до того, що заводити розмови в громадському транспорті. Звичайно, не факт, що всі співрозмовники будуть лояльні, але я вважаю, що кращого тренування і не придумаєш.

Завзято і весело розпускаючи плітки про когось, ви переконуєте співрозмовника, що вам краще нічого не розповідати

Освоївши навик знайомства з потрібними людьми, варто переходити до не менш важливого етапу – якісній підтримці цих зв'язків. На цей рахунок у Кейта Феррацці теж є ряд порад, кожна з яких виправдала себе в моїй особистій практиці.

  • Не займайтеся порожньою балаканиною. Якщо ви хочете запросити незнайому, але потрібну вам людини на каву, позначте, чим ви будете їй корисні ще в листі або повідомленні. Ділові люди не люблять витрачати час даремно, навіть якщо йдеться про 15 хвилин.
  • Моя улюблена порада. Не пліткуйте! Звичайно, знайти теми для розмов з малознайомими людьми не так вже й просто. І людська природа влаштована так, що мало не найкраще у нас виходить обговорювати інших. Але в бізнес-спілкуванні варто пам'ятати одну просту істину: навіть завзято і весело розпускаючи плітки про когось, ви не розважаєте співрозмовника, а переконуєте його в тому, що вам краще нічого не розповідати.
  • Не ставтеся до більш низьких за положенням співробітників зверхньо. Ви ніколи не знаєте, на якому щаблі кар'єрної драбини через пару років опиниться людина, з якою ви спілкуєтеся в даний момент. Тому з усіма варто поводитися однаково ввічливо і проявляти інтерес до кожного, хто потрапив у ваше поле зору. Як на мене, дана порада особливо актуальна на пост-радянському просторі.
  • Будьте щирі. Всі ми відчуваємо фальш. І навіть якщо ви відмінний актор, рано чи пізно маски будуть скинуті. Тому щоб вас потім не звинувачували в нещирості і споживчому відношенні до людей, просто будьте собою з самого початку. Зі своїми достоїнствами і недоліками, кумедними манерами і тонким смаком, нетиповими звичками і божевільними захопленнями. І, до речі, ніколи не робіть загальну, чи не персоніфіковану розсилку вітань до свят – це перший сигнал того, що ви "дружите" з цією людиною для галочки.

Прямо зараз я закінчую дописувати текст і збираюся на зустріч з крутим піарником та, сподіваюся, не менше крутим співрозмовником. А з ким розділете свій обід ви?

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X