Як великі супермаркети змушують нас товстіти. Блог австралійського професора

Чи замислювалися ви про те, як конкретний супермаркет, в якому ви щотижня купуєте продукти, впливає на ваше здоров'я? Два опубліковані цього року дослідження припускають наявність зв'язку між тим, як часто люди ходять по магазинах, і корисністю продуктів, які вони купують.
Великі супермаркети, без сумніву, дуже зручні. У них величезний асортимент і можна купити все за один раз. Але факти свідчать про те, що розмір таких магазинів змушує нас рідше їздити за покупками, купуючи при цьому більше продуктів за кожну поїздку. Чи можливо, що величезні розміри магазинів змушують нас товстіти?
Гігантоманія
В Австралії обожнюють великі магазини. По суті, великі торгові центри та супермаркети властиві багатьом західним країнам. Хоча за смачною кавою чи модним одягом ми, найімовірніше, підемо в маленькі магазинчики, а за технікою або продуктами вирушимо туди, де є все необхідне відразу.
Нещодавні дослідження виявили цікаву кореляцію між розмірами супермаркетів у країні і кількістю людей, що страждають від ожиріння. Хоча цьому можуть знайтися й інші пояснення, зв'язок між більш рідкісними виходами за покупками і купівлею меншої кількості здорової їжі дозволяє припустити, що розмір супермаркету є серйозною частиною проблеми.
Якщо ми рідше виїжджаємо за продуктами, то купуємо менше свіжих фруктів і овочів, оскільки вони швидше псуютьсяЄ кілька моментів, в яких великі супермаркети роблять негативний вплив на наше здоров'я. Ось кілька з них:
- Коли ми рідше виїжджаємо за продуктами, то купуємо менше свіжих фруктів і овочів, оскільки вони швидше псуються;
- Ми купуємо більше продуктів, ніж потрібно;
- Всі ящики в кухні в результаті забиті їжею, що підштовхує нас до перекусу, навіть коли ми не голодні;
- Ми використовуємо машини, щоб їздити у великі супермаркети і привозити звідти їжу, а значить, менше ходимо;
- У великих супермаркетах ми стаємо більш уразливими для маркетингових ходів.
Неправильний підхід
У світі все частіше заохочується стиль шопінгу, при якому пріоритетом є зручність і використання автомобіля. Торгові центри здобули перемогу над невеликими магазинчиками.
Тепер багато районів побудовані навколо величезних мегамаркетів, що відводять нас все далі від піших походів за покупками. І, оскільки у великих супермаркетах ціни нижчі, це навряд чи найближчим часом зміниться.
Але є кілька змін, які могли б вплинути на ситуацію. По-перше, маршрут громадського транспорту – регулярні рейси до великих супермаркетів могли б підштовхнути людей залишати машину вдома перед походом по магазинах. Це буде не тільки більш активний у фізичному сенсі спосіб дістатися до магазину, але і простимулює купувати менше (але частіше).

Також потрібно заохочувати відкриття овочевих і продуктових магазинчиків у різноманітних міських районах.
І, головне, слід перешкодити великим супермаркетам активно рекламувати шкідливу їжу, що є головним драйвером епідемії ожиріння, що охопила нас.
Ці невеликі зміни допоможуть змінити підхід до покупок в супермаркеті. Адже поки зу зручність ми розплачуємося своїм здоров'ям.
Переклад НВ
Вперше опубліковано на TheConversation. Републікування повної версії тексту заборонене
Більше точок зору тут