Як стати лідером думок. Блог маркетолога
Зміни в усьому, скрізь і завжди починаються з особистості. Тобто, що якщо ви самі змінюєтеся на краще, то почнете міняти на краще і своє навколишнє середовище, суспільство, країну, світ в цілому.

Втім, зміни ці не будуть відбуватися автоматично, над ними доведеться попрацювати. Щоб змінювати світ на краще, бажано бути не тільки професіоналом у своїй галузі, а й визнаним експертом і лідером думок.
Тому якщо ви вже професіонал, справа за малим — потрібно, щоб про це дізналися ті, кому потрібні ви, і ті, хто потрібен вам. Іншими словами, зайнятися побудовою персонального бренду і самопіаром. Інструменти маркетингу і піару нам у допомогу.
Почнемо з позиціонування. За допомогою маркетинг-мікс (5Р) визначаємо, хто я, де моє місце на ринку, яка моя цінність і вартість, для кого я можу бути цінним і вартісним, як мені довести тим, кому я потрібен і корисний, що я їм потрібен і можу бути корисний?
Так як тема вже дуже велика — швидше, для книги, ніж для колонки, — сфокусуємось на online-просуванні:
1. Все і завжди потрібно починати з дослідження. Хто найвідоміші і найпопулярніші лідери думок у вашій сфері? На чому вони спеціалізуються? Що найголовніше, в чому їх особливість (в маркетинговій термінології це називається унікальною торговою пропозицією, УТП)? Це потрібно, щоб ви проаналізували ситуацію і визначили для себе свою УТП. Наприклад, є відомий Фейсбук-блогер Юрій Гудименко (20 000 передплатників), його УТП — історія. Він бере відому подію з минулого і дуже своєрідно, на межі геніальності, з тонким і витонченим гумором розглядає його в контексті сьогоднішнього світогляду національної спільноти.
Зможете викликати емоцію – зможете вразити. Зможете вразити — зможете запам'ятатися2. Підпишіться на найкращих, а краще станьте з ними френдами, а ще краще — постарайтеся познайомитися і зафіксувати на фото це знайомство. Можна зробити, нехай і не великий, але спільний проект із зіркою. Прийом простий і навіть плоскуватий через зловживання, але він працював, працює і буде працювати завжди, причому і на корпоративних, і на персональних брендах — посилення одного бренду за рахунок сили і популярності іншого. До того ж, це дозволить вам відслідковувати кращі публікації з вашої тематики і робити свої більш якісними і цікавими.
3. Модне слово «контент» (по-нашому — зміст, наповнення) — з нього все починається, ним все може і закінчитися, не встигнувши початися. Якщо ви хочете, щоб вас почули і запам'ятали, ваш контент повинен не просто торкатися, а зачіпати, бити по якимось емоційним стрункам вашого потенційного читача, слухача, глядача. Зможете викликати емоцію – зможете вразити. Зможете вразити — зможете запам'ятатися. Найкраще, звичайно, викликати позитивні емоції, але це я говорю як споживач, а як маркетолог шепну на вушко — залежить від ваших цілей. Олександр Дубинський, журналіст і блогер, який спеціалізується на фінансах (77 тисяч підписників), б'є на бідність, брак грошей, зубожіння народу і все це без всяких жартів, налаштовуючи своїх читачів на потрібні йому і його роботодавцю лади.

4. Найкраще викликає емоцію її наявність у автора. Світ стає все більш і більш згуртований і емоційно пов'язаний. Слово "емпатія", невідоме ще п'ять років тому, вже нерозривно увійшло в повсякденний словниковий запас. Якщо у вас горіли очі і билося радісно серце, коли ви створювали контент, скоріше за все, вони будуть світитися і воно заб'ється у вашого споживача. Якщо ви щиро палали ненавистю і жадали помсти, ті, хто знаходиться з вами на одній хвилі, це точно відчують і повірять.
5. Емоції допомагають запам'ятатися, а ось з потенційного в реальні клієнти і споживачі перетворює тільки корисність того, що ви можете дати і запропонувати. Допомагати відповідати на питання, вирішувати проблеми, мотивувати, надихати, просвіщати, тримати в курсі останніх новинок, тенденцій і віянь, бажано з рекомендаціями, що з усім цим робити — ось що повинен «уміти» ваш контент, тобто ви самі.
6. Вирішіть для себе самі або за допомогою професійних комунікаторів (а ще краще — станьте професійним комунікатором), через які канали комунікації ви будете спілкуватися зі своїми цільовими аудиторіями. Для цього потрібно зовсім небагато – просто розуміти, де "живуть" ті, хто вас цікавить; де знаходяться ті, кому ви можете бути корисні. Не забувайте, що ті, кому за 20 (не люблю ці буквені позначення поколінь), більше цікавляться картинкою, ніж літерами, тому відео має стати прерогативою для тих, кому особливо цікава ця аудиторія.
7. Кілька слів про те, як стати професійним комунікатором. Почати можна з курсів (книг) з мистецтва сторітелінга. Море тренінгів із самопросування і побудови персонального бренду. Найголовніше ж, як мені здається, любити людей, не боятися спілкуватися з ними у всіх сенсах цього слова, і сміливо, правильно і цікаво заявляти і відстоювати свою думку.
Дуже важливо пам'ятати, що навіть якщо ви — суперпрофі, аудиторія не буде мовчки слухати, улесливо дивлячись. Аудиторія зараз хоче і вимагає діалогу. Треба дати їй можливість коментувати ваші повідомлення і, що найголовніше, вам потрібно буде витрачати себе і свій час на реагування або, що вагоміше, на відповіді на коментарі. Втім, основне завдання все ж — привернути інтерес настільки, щоб знайшлися бажаючі коментувати.
Так, соціальні медіа надали людям прекрасну можливість зробити собі ім'я, але це вимагає готовності вкладати дуже багато ресурсів (сил, часу, іноді фінансів) для поширення своїх ідей, думок і прагнень. І вкладати в різні засоби масової інформації, не тільки в соціальні медіа, створюючи таке відображення вашого світогляду і вашого бачення професійної проблематики, що число передплатників буде рости невпинно і неухильно.
Не забувайте про послідовність. Якщо ви одного разу напишете дуже актуальну, цікаву, корисну і яскраву колонку, її помітять, так. Але якщо через деякий час (краще вельми скоро) ви не напишете наступну дуже актуальну, цікаву, корисну і яскраву колонку (пост, відео, листівку тощо), толку з вашої першої і єдиної спроби буде не багато. Точніше не буде зовсім. Стратегія просування через контент (PR) працює через сталість, методичність, скрупульозність, точність і, що найважливіше, інтерес і корисність для того, на кого вона розрахована.
Навіщо це потрібно вам? Це вирішувати тільки вам. Втім, якщо ви дійсно професіонал і розбираєтеся в своїй справі, ви захочете ділитися своїми знаннями, навичками і вміннями, тому що, дивимося в початок і корінь, поліпшення життя, світу, суспільства і нас починається, власне, з нас самих.
Новое Время запрошує на лекції наших відомих колумністів Діалоги про майбутнє. Детальна програма тут
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени
Більше блогів тут