Як спланувати життя за допомогою маркетингу

28 липня 2017, 08:52
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Маркетинг - багатогранна і різнопланова наука, інструменти якої можна застосовувати не тільки для побудови успішного бізнесу

Fail to plan is plan to fail

Маркетингові інструменти можна застосовувати до будь-чого, фактично, до будь-якого об'єкта вашого інтересу.

Я люблю планувати все, часто називаю себе людина-план і пропоную вам прекрасний інструмент маркетингового планування - SOSTAC. Це абревіатура маркетингової моделі, що складається зі слів Situation (ситуація), Objectives (цілі і завдання), Strategy (стратегія), Tactics (тактика і інструменти), Actions (дії) і Control (контроль), була скомпільована піар-агентством PR Smith в 1990 роках і детально описана пізніше в книзі засновника агентства Пола Сміта "Стратегічні маркетингові комунікації".

Відео дня

SOSTAC - це не що інше як формула планування вашої маркетингової стратегії і маркетингових комунікацій, яку можна застосовувати в найрізноманітніших комерційних ситуаціях. Вона може допомогти бізнесу і компаніям готуватися до їх маркетингових кампаній (вибачте за практично тавтологію).

Чим конкретніше буде ваша мета, тим більше шансів, що ви її досягнете

Але як використовувати SOSTAC для планування і реалізації життєвих проектів?

Отже, ви вирішили, наприклад, що час змінити спосіб життя. Ось завжди ви їли що завгодно, як завгодно, коли завгодно і де завгодно. Пили теж невпопад. Одягали, що доведеться, були не в тренді і часто не в сезон, спортом взагалі не займалися, покурювали (і не тільки тютюн). Загалом здоровий спосіб життя (також відомий як ЗСЖ ) був далекий від вас, як Антарктида від Арктики. Більш того, все це ви робили або вдома, або на роботі, виїжджаючи максимум до бабусі в село Житомирської області, де особисте життя можна влаштувати хіба що з плодами фантазій - тому що там навіть інтернету немає і віртуальні образи недоступні.

З новорічного понеділка, який, зрозуміло, випав на перше число місяця, ви вирішуєте стати іншим/ою. І не просто так, а за методом SOSTAC.

Отже, 1. Situation

Де ми знаходимося зараз? Я не буду говорити про слово на букву «ж», а запропоную провести дослідження і аналіз існуючої перспективної цільової аудиторії. У сенсі, що у нас є і чого хочемо в перспективі. Дуже правильно ще оцінити конкуренцію на ринку: як вона, конкуренція, виглядає і що у неї є запропонувати, щоб краще зрозуміти, що потрібно вам. У бізнесі це називається маркетинговим аналізом середовища (зовнішнього і внутрішнього): ринкове оточення, ринки і споживачі.

2. Objectives

Тут ми повинні чітко і ясно сформулювати для себе цілі та завдання. Чого ми хочемо досягти? "Щастя в особистому житті" звучить дуже вже розпливчасто. Головне правило визначення мети: чим більш конкретною і деталізованою буде поставлена вами мета, з усіма аспектами, що на неї впливають; чим чіткіше спланована послідовність і тимчасові рамки завдань, тим більше шансів, що ви їх досягнете саме так і тоді, коли запланували.

3. Strategy

Стратегія - це питання суб'єкта. Що саме ви з себе представляєте. Фактично, це ваш бренд-бук для побудови персонального бренду - яким ви будете після того, як здійсните ваш SOSTAC в житті в повному обсязі. Як ви будете виглядати, як ви будете поводитись, як це все відіб'ється на вашому житті, вплинувши, в першу чергу на особисту її сторону (це наша головна мета, пам'ятаєте?).

Фактично, прописуючи цю частину формули, ви повинні чесно відповісти собі на питання, яке ваше бачення шляхів до мети? Як вона може бути досягнута? Не забуваємо про найважливіший маркетинговий інструмент - позиціонування і ваша особиста перевага.

4. Tactics

Ви повинні дуже добре розуміти, як ваша мета буде досягатися і цей пункт як раз і фокусується на цьому. Це ваша тактика та інструментарій: пропозиція; сегментація ( «Якщо ви не зумієте розбити ринок на сегменти, то ринок розіб'є на сегменти вас» Пітер Дойль); визначення потреб цільової аудиторії і ваших, і їх збіг; план просування вас на цільовий ринок (іншими словами, де і як ви можете зустрітися з вашою цільовою та як її завоювати).

5. Actions

Тут, власне, ми переходимо до плану дій або застосовуємо правило 5 W (who, what, where, why, when). Це повинен бути просто комплекс маркетингових комунікацій: де ми можемо заявити про те, що ми є і що нам потрібно; куди ми можемо піти, де ми повинні перебувати, щоб зустріти тих, хто нам потрібен; хто може нам допомогти в досягненні нашої мети; як ми повинні поводитись, щоб, ознайомившись з потрібною людиною, не втратити її (клієнтоорієнтованість та побудова лояльності).

Наприклад,: перестати їсти продукти з цукром, піти в басейн, за зиму скинути 5 кілограм, в березні купити велосипед, стати активним членом і учасником покатушок велосипедного співтовариства Велокиїв, почати організовувати свої покатушки, залучити в покатушки безліч неодружених програмістів, вибрати кращого, закохатися самій і закохати його в себе - мета досягнута. І я вам зараз не якусь абстрактну казку розповідаю - це моя особиста історія.

6. Control

Це ніщо інше, як моніторинг вами виконання вашого ж плану. Немає нічого більш складного, ніж контролювати себе. І це не цитата когось із великих, це висновок, заснований на особистому досвіді. Ми повинні тримати себе в рамках плану і жорстко контролювати його виконання і робити потрібні висновки після кожного зробленого кроку - наскільки він був правильним і чи не варто щось поміняти на щось більш результативне.

Бачите, маркетингові інструменти, в тому числі маркетингове планування, можна застосовувати до будь-якої мети. Більш того, це систематичний процес, який може і повинен включати оцінку всіх ваших можливостей і ресурсів, постановку персональних і бізнес цілей, а також контроль над їх досягненням. Користуйтеся.

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X