Як розібратися в тиражному мистецтві. Пояснює співвласник аукціонного дому

25 вересня 2018, 20:37
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Сегмент світового тиражного мистецтва в останні 15 років щорічно зростає приблизно на 20-30%. Любов до естампів прогресує і серед українських колекціонерів

Давайте спочатку розберемося, що таке тиражне мистецтво і навіщо його придумали самі ж художники.

По суті, мова йде про гравюру (франц. Graver – вирізати) – відбиток малюнка на папері або іншому матеріалі, отриманому з пластини, яку називають "друкованою дошкою". Вона може бути дерев'яною, кам'яною, металевою, полімерною. Підкреслю – автор не малює прямо на папері, а наносить зображення спочатку на будь-яку тверду поверхню, а вже потім з неї переносить зображення на папір. Кількість таких зображень, безумовно, обмежена.

Відео дня

Залежно від матеріалів і способу обробки розрізняють різні техніки гравюри – ксилографія, офорт, літографія, лавіс, ліногравюра, акватинта, суха голка й інші. Мета художника – відбиток на папері або естамп. Варто відзначити, що естампом вважається тільки той відбиток, який виготовлений безпосередньо художником або під його чуйним наглядом.

Головна якість гравюри – тиражність, тобто можливість зробити з однієї дошки багато відбитків, кожний з яких – рівноцінний художній витвір.

Тиражне мистецтво виникло в ХVI столітті. Їм "грішили" багато іменитих авторів – від Рембрандта і Дюрера до Пікассо, Далі і Кандинського.

Сьогодні зростанню популярності естампів істотно сприяє розвиток продажу мистецтва онлайн – у свіжому звіті дослідницької компанії Hiscox Online Art сказано, що для більшості нових колекціонерів тиражна графіка є першими покупками мистецтва. Покупців приваблює відносна безпека, цінова доступність і ліквідність.

Гравюри, офорти, літографії, ксилографії великих авторів уже не перший рік радують світових колекціонерів на спеціальних торгах Sotheby's Prints & Multiples. В кінці квітня поточного року черговий аукціон з продажу естампів пройшов у Нью-Йорку, результатом якого стали понад $8 млн. За 167 виставлених лотів. Цінова доступність, кажете? Не думаю.

Покупців приваблює цінова доступність тиражного мистецтва

Україні подібних фінансових результатів поки що не бачити. Але, може, це й на краще. Продажі тиражного мистецтва в країні поки рідкість, але і ціни на нього в рази нижче, ніж у Європі і США. Мабуть тому, українські колекціонери (початківці і не дуже) із задоволенням беруть участь в аукціонах за гравюри та естампи Далі, Пікассо, Дюрера, Матісса, Уорхола, Баскії, Міро й інших авторів. В середньому їх можна придбати за $1-2 тис. Для порівняння, наприклад, на нью-йоркських торгах кольорова літографія Роя Ліхтенштейна Ню з жовтою подушкою (1994) була продана за $225 тис. При естімейті $100-150 тис.

І таких прикладів – безліч. Особливо серед робіт Пікассо, Матісса, Дали, Уорхола, Харінга, Лемпіцької.

Сегмент тиражного мистецтва однозначно буде і далі зростати як в Україні, так і в усьому світі. І чим далі, тим більш актуальною буде ліквідність цих робіт, що говорить на користь їхньої інвестиційної привабливості.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X