Як правильно вибрати ресторан: очікування і реальність. Блог бізнес-консультанта

28 лютого 2017, 19:37
Однією з головних причин розчарування закладом можуть стати ваші власні очікування - завищені або не пов'язані з їжею

Не існує стовідсотково хороших чи поганих ресторанів: все залежить від вашої мети. Тому перше і головне, що повинен зробити гість до вибору конкретного ресторану - зрозуміти причину, з якої він вирішив провести час саме там. Тому що на відповідність вашій меті ви й будете перевіряти заклади, що вас зацікавили, обираючи той з них, що найбільше відповідає вашим очікуванням. Ошукані очікування є головною причиною всіх наших розчарувань і невдоволень, це вам скаже будь-який психолог. І якщо не хочете жити навмання - зрозумійте свої очікування і свідомо ними керуйте.

Відео дня

_01__07
_01__07 Фото:

Зрозуміло, кожен гість приходить в ресторан зі своєю ідеальною картинкою в голові.

Хтось буквально відчуває в роті смак неймовірного тірамісу, яке куштував у дитинстві під час поїздки з батьками до Мілану.

Хтось «точно знає», як повинен виглядати італійський ресторан.

Хтось готовий навчити всіх кухарів світу готувати свої неймовірні деруни, якими він вже втомив всю рідню і друзів.

Хтось недавно дочитав самовчитель з дегустації вина для чайників, і тепер болісно реагує, коли офіціант неправильно тримає келих і плутає сорти Каберне Совіньон і Совіньон блан.

Хтось шукає будь-яку можливість самоствердитися за рахунок безмовного обслуговуючого персоналу.

Якщо не хочете жити навмання - зрозумійте свої очікування і свідомо ними керуйте

Ось кілька історій про незадоволені очікування.

Перша. Ви приходите в ресторан у спальному районі. У винній карті знаходите кілька пляшок вина. Ставите уточнюючі питання, чуєте «Щас подивлюся», бачите, як бармен намагається знайти необхідну інформацію на етикетці, розбираючи дрібний шрифт, і «включаєте» винний снобізм - починаєте зверхньо поглядати, говорити поблажливим тоном ...

Але чого ви очікували? Ви хотіли на Троєщині знайти винного експерта? Весь контекст говорить, що тут вам не задовольнити ваші естетичні запити. Їдьте в центр міста, зайдіть в хороший винний бар і поспілкуйтеся з сомельє! Звичайно, знайти помилки у винній карті випадкового місця в «спальнику» простіше, і не потрібно далеко їхати, щоб відчути себе експертом. Та й професійний сомельє зможе легко поставити вас на місце (хоча справжній професіонал ніколи такого робити не стане).

Друга. Ви якось були в Італії. А отже, ви точно знаєте, якою має бути на смак справжня карбонара! Крім того, ви прочитали багато книг, переглянули всі випуски Юлії Висоцької, і навіть відвідували майстер-клас в якомусь місцевому ресторанчику! І ось з таким бекграундом ви заходите в випадкове місце, де меню - на тридцяти сторінках, і де є все, від пасти, суші і стейків до молекулярної кухні і гастрономічних традицій корінних мешканців планети Ка-Пекс. Не ризикуючи пробувати щось нове в такому «експериментальному» місці, ви замовляєте знайому карбонару, а отримуєте макарони по-флотськи якісь. Ви обурені. Ви пам'ятаєте обід в Південному Тіролі, ви жадаєте емоцій і вражень. Зрештою, цінник в цьому ресторані дуже високий, і ви очікуєте за свої гроші якості.

Давайте будемо реалістами.

По-перше, ви не знаєте справжньої карбонари. Ще десь в не-туристичних місцях Риму, шляхом багаторазових дегустацій в різних місцях можна спробувати скласти у себе в голові усереднений образ цієї самої «справжньої» пасти. Тому що не існує стандартизованого смаку цієї страви. Є варіації, більш-менш близькі до смаку. І ця страва, як і все в Італії, регіональна, тож шукати її краще, ймовірно, не в Альто-Адідже.

А по-друге, що дало вам підстави вважати, що тут ви можете очікувати «того» смаку? У ресторані меню - довше «Анни Кареніної»! Як той самий кухар може з однаковою якістю готувати все це? Як забезпечити запас якісних різних інгредієнтів під таке меню? Ваші очікування завищені, а отже, розчарування неминуче.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Звичайно, ресторан цей так собі. Але для стандартного гостя - цілком нормально. А ваші очікування - це виключно ваші проблеми. Не потрібно заходити будь-куди. Бажаєте скуштувати смачної пасти - йдіть в перевірене місце.

Третя. Ваше життя - пекло. Діти не слухаються. Чоловік пропадає на роботі і у відрядженнях місяцями. Подруги всі зайняті. Коло спілкування вкрай обмежене. Грошей - кури не клюють. І ви приходите до ресторану (дорогого, зауважте, в інші нижче вашої гідності навідуватись), і вчите життя офіціантів, барменів, метрдотеля, паркувальника... Ви самостверджуєтесь!

При цьому підсвідомо розумієте, що сервісу з «Рітца» в наших умовах ви не отримаєте. Нізвідки йому взятись! Двадцятирічні дівчата-офіціантки з передмістя Броварів - точно не дорослі і професійні портьє з «Рітца», які можуть розпоряджатися бюджетами в кілька тисяч євро, щоб зробити кожного гостя щасливим (саме так сформульована місія готелю). Та й ціни навіть в «найелітнішому» вітчизняному закладі гаснуть на тлі прейскуранта в «Рітці». Але кому це заважає обливати брудом і сам ресторан, і його персонал? Просто тому, що у вас брак уваги, і, будемо відвертими, культури.

Визначилися з тим, чого ви насправді хочете? В наступному пості я розповім, куди потрібно дивитись, крім власного меню, щоб не помилитися з рестораном і отримати задоволення як від їжі, так і від атмосфери.

Продовження читайте тут.

Більше корисної інформації читайте на сторінці автора в Facebook

Показати ще новини
Радіо NV
X