Як отримати роботу мрії. Поради маркетолога

11 вересня 2017, 18:42
Якось під час тренінгу з розвитку бізнесу тренер сказав, що для текстів, які продають, і для всіх інших видів комунікацій в житті та бізнесі, можна і потрібно користуватися моделлю споживчої поведінки AIDA

- Знаєте, що таке AIDA? - запитав тренер.

- Опера Верді про нещасливе кохання. Але незрозуміло, як її застосовувати для листів навіть якщо заспівати арію. У листі ж не чути, блиснув ерудицією юрист.

Відео дня

Якщо ви теж не стикалися з AIDA, не рабинею з опери, а інструментом маркетингу, з радістю познайомлю вас з ним. Впевнена, багато хто користується цим інструментом підсвідомо, на основі досвіду та інтуїції. Але все в цьому житті потрібно робити усвідомлено результати будуть набагато ефективнішими.

Якщо все в житті моделювати згідно з AIDA, результативність зростає в рази. Схема проста: привертаєте увагу, викликаєте інтерес, стимулюєте до прийняття рішення; рішення прийняте в бій!

1. Отже, А - attention - увага. Наше завдання привернути увагу цільової групи.

Щоб привернути чиюсь увагу, потрібно дуже чітко розуміти, чию саме увагу ми хочемо привернути або, інакше кажучи, необхідно мати максимально повну характеристику (профайл) тих людей, які нас цікавлять. Аби не пірнати в безодню теорії, одразу зануримося в приклад. Припустимо, наш Приклад давно і ну дуже сильно хотів отримати керівну посаду в іноземній корпорації. З одного боку, вам наче потрібні директори з кадрів (HRи) цих компаній, з іншого боку рішення з приводу аналогічної посади буде приймати, скоріше за все, керівник цієї компанії.

Якщо все в житті моделювати згідно з AIDA, результативність зростає в рази

Наш умовний Приклад хотів працювати в одній з іноземних юридичних фірм. Їх на той момент у країні було вісім. Він знайшов імена керуючих партнерів, їхні контактні дані та написав їм листа:

Добрий день, [ім'я по батькові],

[суть прохання].

Розуміючи Вашу зайнятість, не розраховую, що Ви самі зі мною зв'яжетеся, тому, якщо не отримаю від вас сповіщення по зворотне, дозволю собі зателефонувати вам у п'ятницю.

Наперед дякую, і т.д.

На листи Приклада ніхто, звичайно, не звернув уваги, тому він "у п'ятницю" дзвонив адресатам і рішуче, впевнено і сміливо переконував секретарів керівників, що він домовлявся про дзвінок.

П'ятеро з вісьмох секретарок його з'єднали.

2. I - interest - інтерес. Тепер завдання ускладнюється, потрібно викликати у цільової групи інтерес.

У нашому випадку, Прикладу потрібно зацікавити перспективних роботодавців провести з ним співбесіду. Тому в телефонній розмові він відразу зазначив, що знає, як зробити так, щоб за рік збільшити прибуток компанії на 30% (у гіршому випадку). Ви ж розумієте, що вмовити найлегше тоді, коли не просиш грошей, а обіцяєш. Всі п'ятеро керуючих партнерів домовилися з ним зустрітися.

3. D - decision - рішення

До кожної зустрічі Приклад ретельно готувався. Дізнаючись з усіх доступних джерел і матеріалів якомога більше інформації не тільки про компанію, в якій йому хотілося б працювати, але й, якщо це можливо, про людину, з якою він мав спілкуватися.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

До кожної зустрічі він підготував проект розвитку бізнесу окремо для кожної з компаній. Базуючись на отриманих знаннях, Приклад вже досить чітко і конкретно розумів, де "живуть" перспективні клієнти цих компаній. А його професіоналізм давав йому можливість розуміти, як їх можна було б залучити й утримати.

4. A - action - дії

На кожній зустрічі Приклад представив індивідуальні плани розвитку бізнесу кожного топ-менеджерові, розповів своє бачення та побажання щодо працевлаштування. В результаті отримав чотири пропозиції з працевлаштування.

Вище я вам розповіла не вигадану казку, а реальну історію того самого тренера (з його дозволу), про який згадувалося на самому початку. Саме так він отримав високу посаду і вісім років пропрацював у DLA Piper в Москві, поки не заснував власну тренерську компанію і тепер обслуговує клієнтів по всьому світу.

Мені часто дорікають, що я в колонках приділяю багато уваги побудові особистого життя, але, правда, хіба це не найголовніше – бути щасливим, як людина, а не як професіонал? Модель AIDA і в особистому житті може бути застосована, ще й як. Спробуйте!

P. S. Зараз часто модель AIDA вживають у розширеному вигляді з S у кінці, маючи на увазі satisfaction, але, як мені здається, це саме satisfaction (або задоволення) настільки само собою зрозуміле як результат виконання, не має значення, покупки або просто правильної дії (як у нашому прикладі, влаштовування на роботу настільки креативного і розумного співробітника), що позначати його спеціально й окремо сенсу, як мені здається, немає.

Новое Время запрошує на лекції наших відомих колумністів Діалоги про майбутнє. Детальна програма тут

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогівтут
Показати ще новини
Радіо NV
X