Як допомогти дитині впоратися зі стресом під час іспитів. Блог Світлани Ройз

12 травня 2017, 19:11
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Часто дорослі – батьки, родичі, викладачі – своїм напруженням, тривогою і амбіціями роблять навантаження на дітей просто непосильним

У минулому році племінниця закінчувала школу. Переглянувши приклади завдань ЗНО, я зрозуміла, що при своїх інтелектуальних амбіціях не складу адекватно жоден іспит. І перейнялася величезною повагою до дітей, які всі ці знання вміщують або намагаються вмістити в себе, і до викладачів, які їм допомагають.

Відео дня

Отже, незабаром Зовнішнє незалежне оцінювання. Думаю, як можна підтримати дітей.

Перше. Я б, напевно, замінила розшифровку ЗНО (українською) на: "Знаємо" потенціал наших дітей "Надихаємо" їх на щасливе майбутнє і "Обіймаємо" своєю любов'ю". Часто дорослі – батьки, родичі, викладачі – своїм напруженням, очікуваннями, тривогою, амбіціями роблять навантаження на дітей просто непосильним.

Друге. Оцінки. Відмінники, на жаль, рідко вміють користуватися отриманими знаннями. Найчастіше вони чудово знають матеріал, але не можуть його креативно використовувати. І стають заручниками свого статусу, не дозволяючи собі ані помилитися, ані розслабитися.

Гарні оцінки — це знають всі — не є перепусткою у щасливе майбутнє. Дуже важливо давати відповідальним відмінникам дозвіл помилятися. І дуже важливий наш внутрішній настрій: "Ти — моя улюблена дитина, незалежно від твоїх досягнень. Тобі завжди є місце в сім'ї, в моєму серці. Я вірю в твоє майбутнє і твій потенціал, а також довіряю твоїй дорослості».

Гарні оцінки — це знають всі — не є перепусткою у щасливе майбутнє

Нарешті, важливо допомагати дітям освоювати в школі "компетенції", а не "стоси знань".

Третє. Коли дитина готується до іспиту, їй можна запропонувати писати шпаргалки, причому саме символами. Не для використання на самому іспиті, а тому, що "шифруючи" інформацію, дитина її "багатогранно" запам'ятовує. Добре оволодіти навиком побудови ментальних карт.

Четверте. Під час іспиту, особливо в незнайомому приміщенні, особливо при можливих оглядах, абсолютно закономірний викид гормону стресу – кортизолу. Коли нам страшно, блокується доступ до неокортексу, лобних ділянок мозку, нашому "думаючому" центру.

Важливо:

- якщо це дозволяють правила, дати дитині з собою воду;

- для відчуття меж і балансу, є дуже проста вправа "крило ангела": права рука кладеться на ліве плече, ніби обіймаючи. Можна уявити, що це рука друга/батька/викладача;

- важливо навчити дихальних вправ, у яких видих довший за вдих, таке "парасимпатичне" дихання допомагає заспокоїтися;

- щоб відчути стійкість, можна покласти руки на живіт і зробити кілька вдихів-видихів;

- для відчуття опори, відчути, як стійко стоять на підлозі ноги, як спирається на спинку стільця або стіну спина;

- можна масажувати область тильного боку долоні між кістками, які поділяють четвертий і п'ятий палець - це зона, що відповідає за реакцію стресу, страху, тривоги;

- є дуже прості і продуктивні вправи з кінезіологічної "гімнастики мозку". Їх багато у відкритому доступі в інтернеті. Пошукайте "позитивні гаки" і вправи-енергетизатори — абсолютно прості і дуже дієві;

- можна підготувати заздалегідь "якірець уваги" - пришити яскравий ґудзик, підготувати браслет, погляд на які зможе повернути дитину в "реальність";

- від чудового викладача Людмили Булигіної: "Ми ще іноді робимо перед виступами "рекогносцировку на місцевості": постукати по столу, переставити стілець, розкласти ручки, позначити, що це "своє" - відчуття "свого місця", де б ти не був, дає можливість доступу до ресурсу".

П'яте. Після іспиту важливо дати можливість видихнути. Це нормально, якщо хтось після іспиту розплачеться, у когось, можливо, буде спалах гніву, хтось засне, комусь потрібно буде зайнятися спортом - у всіх нас своя здатність справлятися зі стресом.

Наше "доросле" завдання – бути підтримкою, провідниками та іноді "контейнерами" для того, з чим діти ще не навчилися справлятися. З віком ми вчимося витримувати напругу все більше і більше.

Я дуже сподіваюся, що ми "Знаємо" потенціал наших дітей "Надихаємо" їх на щасливе майбутнє і "Обіймаємо" своєю любов'ю" — для мене ЗНО звучить так.

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X