Це дар. Чого можна досягти, керуючись інтуїцією, — лекторка TED

17 листопада 2021, 20:43

Бозома Сент Джон, директорка з маркетингу Netflix, у своєму виступі для TED розповіла, чому варто частіше дослухатися до внутрішнього голосу

Переклад Наталії Ост для TED

Отже, я хочу закликати вас приєднатися до визвольного руху <…> Вам, напевно, цікаво, від чого ж ми звільнятимемо себе? Ми звільнимо себе від нескінченного вантажу даних. Вони нас сковують, не дають зробити крок у майбутнє, міцно прив’язують до минулого.

Відео дня

Як нам звільнитися? Свободу принесе наша інтуїція. Наше нутро. Невимірне, іноді невимовне шосте почуття.

Мені пощастило, у мене добре склалася кар'єра в маркетингу, де поєднуються дані, інтуїція та творчі ідеї. Але коли я тільки-но починала працювати, начальник сказав мені, що саме дані будуть визначати успіх моїх ідей. Зрозуміло? Спирайтеся на дані, так буде ясно, що спрацює і що спрацювало. І навпаки. Я послухала поради і довгий час спиралася на дані. Вони надихали. Іноді. Я бачила закономірність і намагалася за неї зачепитися. Раптом вийде?

Іноді дані — це наша таблетка від невпевненості в тому, що ми й так інтуїтивно знаємо

Але на цьому ідеї закінчувалися. Не було польоту думки. Ідеї, як електричний розряд, ідеї, як осяяння, б’ють туди й сюди випадково. Вони не лінійні. Мрії, видива — для цього потрібна інтуїція. Ви бачите розмиту точку на горизонті, вас осяює, і ви розумієте, що до чого. Ось що таке ідеї. Їх породжує інтуїція. Зі звичайного робить щось чарівне.

Я дуже вдячна іншому начальникові, який на зорі моєї кар'єри повірив у мою інтуїцію. Тоді я працювала в рекламному агентстві у Спайка Лі. На початку 2000-х. Тоді Pepsi запросила його зняти відео для рекламної кампанії свого головного продукту. Спайк запитав нас, співробітників, кого можна зробити обличчям цієї кампанії. Тоді я була помічницею, мене оточували набагато досвідченіші колеги, чудові фахівці, які вже видали багато класних ідей. Вони звернулися до даних, переглянули рейтинги зірок. Вивчили продаж дисків, щоб дізнатися, кого любить публіка. Послухали експертів: хто кращий? хто переможе? хто буде популярним? Я нічого в цьому не розуміла.

Дивилася на цифри, але вони мені нічого не говорили. Тому я звернулася до того, у чому розбиралася, до MTV. На MTV показували малобюджетний фільм Кармен: Хіп-хопера. Мені він дуже сподобався. Там грала Бейонсе. Просто чудово! Як можна об'єднати хіп-хоп й оперу? Приголомшливо! Я проголосувала за Бейонс.

Нині всім здається, що інакше й бути не могло. Усе зрозуміло, потрібно ставити на неї. Вона найкраща! Але тоді дані говорили про інше. Мало хто з учасниць жіночих груп досягав успіху як сольна виконавиця <…>

Але я така рада, що Спайк послухав свою інтуїцію і підтвердив мій здогад. Можу сказати, що все вийшло якнайкраще.

Ось уже двадцять років я щодня дослухаюся до своєї інтуїції. Я керую відділом маркетингу Netflix. Ви можете сказати, що ставки не були такі високі, коли я була помічницею адміністратора, і можна було іти за інтуїцією, а зараз усе інакше. Але ні. Щодня я дивлюся короткі 15, 30, 60 або 90-секундні ролики, які закликають подивитися набагато довше відео. Щодня. Інтуїція підказує мені, чи пустите ви сльозу від побаченого, розсмієтеся, злякаєтеся чи отримаєте заряд натхнення. Якщо я відчуваю ці емоції, ви, мабуть, теж.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Я не єдина. Так чинять й інші люди. Сто років тому так робив Генрі Форд. Кажуть, він якось сказав, що якби, вигадуючи Модель Т, він запитав людей, чого вони хочуть, йому відповіли б, що потрібні швидші коні, а не його винахід. Чудова історія. Свіжий приклад: Ед Бастіан з авіакомпанії Delta, послуговуючись інтуїцією, прийняв рішення не продавати квитки на місця в середині, навіть коли було знято обмеження, щоб пасажири відчували себе в більшій безпеці, зберігали дистанцію. Так що місця в центрі були порожніми, хоча це було необов’язково. Упевнена, що через таке рішення компанія щодня втрачала мільйони. Але інтуїція не підвела. Що дає почуття безпеки вам чи мені? Як нам спокійніше? У компанії вчинили правильно.

Озирнемося на 2020-й та 2021-й: виявляється, ми нічого не можемо передбачити. Ми нічого не знаємо напевно, крім того, що відчуваємо. Що нас тішить, що лякає, що дає нам почуття ліктя <…>

Інтуїція — це дар. Використовуйте його.

Поговоримо про вас: ви маєте інтуїцію. Додамо науки. Я нічого не маю проти фактів. Ви складені з молекул. Кожен із нас має особливий набір молекул. Неймовірно, наскільки ми всі унікальні. Зміни одну молекулу — й отримаєш зовсім іншу людину. Якщо розглядати себе як єдине ціле, як одну велику молекулу, то довкола нас — життя, життєвий досвід, послуги, спільноти. Ми вступаємо у взаємодію з цим середовищем, і воно змінюється. Перестаємо взаємодіяти — воно змінюється.

Ви маєте значення. Отже, і ваша інтуїція має значення. Вона сильна. Я постійно про це думаю.

<...>

Коли я думаю про дані і про те, як ми хотіли б змінити світ, то розумію, що іноді дані — це наша таблетка від невпевненості в тому, що ми й так інтуїтивно знаємо. Тому я виступаю за те, щоб знизити дозування та частіше слухати інтуїцію. Вам сподобається. Насправді. Ви самі доведете, що ваша інтуїція істинна.

Повну версію можна знайти на TED

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X