Я загадав. Ігри зі словами для сучасних дітей

7 січня 2021, 01:40

Сучасні діти візуально перестімульовані, і батькам важливо доповнювати їхню візуальну реальність

Практичне дитинознавство. Ігри зі словами, в які можна грати лежачи втомленим батькам. Деякі з них можна пропонувати і дітям від 3 років, можна використовувати у вивченні мов. Це м’яка можливість розширити словниковий запас, запам’ятати написання і звучання нових або складних слів, розвинути грамотність, фонематичний слух, об'єднати образ слова з його написанням, зробити внесок у роботу з дислексією. Але це не лише про вербальний інтелект — це і про логіку, асоціативне мислення, сенсорний досвід. І про можливість бути близькими. Сучасні діти візуально перестимульовані, вони більше дивляться, ніж говорять, рухаються, відчувають. І нам важливо доповнювати їхню «візуальну реальність».

Відео дня

1. «Чотири слова» (дітям від 8 років можна запропонувати і 5−6 слів). Вибираємо чотири абсолютно не пов’язаних між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі маленьку розповідь.

2. «Безліч слів». Вибираємо велике слово. З його букв кожен на своєму аркуші складає та записує багато маленьких. Спочатку діти можуть бути в команді з дорослими, а потім вони швидко стають самостійними гравцями.

Це м’яка можливість розширити словниковий запас

3. «Малювання словом». Вибираємо «складне» для дитини слово, яке важко писати або вимовляти. Вигадуємо, що саме будемо малювати. Наприклад, намалювати фігурку кота, використовуючи тільки загадане слово (пишемо його багато разів у різних площинах).

4. «Навпаки» — вимовляти слова навпаки, без їх запису. Наприклад, чайник — кинйач, стіна — анітс і так далі.

5. Знайти в кімнаті слова — смачні, що лунають, ароматні, тверді, м’які, рухомі та так далі. Так ми вмикаємо різні канали сприйняття дитини. За проговоренням слідує відчуття, слово стає «дверима» в сенсорний світ.

6. Написати врозкид на аркуші літери, з'єднувати букви лініями в слова.

7. «Покажи слово». Один гравець загадує слово і показує його пантомімою.

8. «Я загадав». Розповісти про задумане слово, не називаючи його. Наприклад: «Я загадав — білий, холодний, скрипить під ногами, тане…»

9. У моєму дитинстві ця гра називалася «Індукція — дедукція». Гравець загадує предмет. Решта мають його вгадати, ставлячи питання, на які він може відповісти лише «так» або «ні» малятком ми починали зі загадування тварин і частин тіла).

10. «Остання буква». Кожен гравець говорить слово, яке починається на останню букву попереднього слова.

11. «Рима» — називаємо чотири (або два) випадкових слова, на які шукаємо риму або з якими вигадуємо чотиривірш.

12. «Буква» — називаємо слова лише на задану букву. Варіант для дорослих: слова-предмети на загадану букву, які можна покласти в трилітрову банку.

13. «Шукаємо подібне». Називаємо два випадкових слова — чим вони можуть бути об'єднані?

14. «Чарівна мова». Для дітей, які навчаються розбивати слова на склади. Розмовляємо, перед кожним складом додаючи додатковий склад (жи, ма, хрю…)

15. «Нісенітниця» — говоримо початок речення, до якого потрібно вигадати абсолютно «чудернацьке», нереальне продовження.

16. «Казка». Створюємо казку — кожен говорить по реченню.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

17. «Асоціації». Один гравець називає слово, наступний — свою асоціацію на це слово (дітям можемо пояснити, що таке асоціація — перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово).

18. «Це слово вміє…» — описуємо слово його «вміннями».

19. «Картина» — називаємо слово і по черзі розповідаємо, яку «об'ємну» картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово. Наприклад, для одного гравця слово «чай» означає «родина сидить за столом і розмовляє», для іншого — чайна плантація і збирачі чаю, для третього — стіл накритий скатертиною, грає музика, для четвертого — чайна церемонія, для п’ятого — людина стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю та чаєм.

20. «Антоніми» — називаємо слова і шукаємо до них антоніми.

21. «Неіснуюче слово» — вигадуємо неіснуючі слова і що вони могли б означати мовою інопланетян.

22. «Пташина мова» — говоримо один з одним на «тарабарською мовою», намагаючись за інтонацією вгадати, про що кожен говорить.

Гарного дорослішання.

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X