Хочете власний готель? 10 речей, які варто знати перед стартом

13 серпня 2021, 08:52

Є дві речі, про які розповідатимуть люди — це wow-досвід та сервіс

У співавторстві з Яриною Баховською, креативною директоркою Cosmos in

1. Ваш готель має лише три секунди у стрічці Інстаграм. Якщо людина не закохається у ваше місце за декілька секунд так сильно, щоб пам’ятати про його існування, то усі зусилля команди архітекторів, готельєрів та фінансові інвестиції у архітектуру можна вважати марними, адже концепт не працює на вас.

Відео дня

Глобальним завданням архітекторів та маркетологів є фіксувати моменти, що продають. Багато смачних моментів на мікрорівні, які закохують людину: гарячий басейн посеред зимового пейзажу, вечеря на терасі на заході сонця, вид на зорі з ліжка номеру чи гойдалка над озером.

На макрорівні важливо продумати впізнаваний силует, унікальні зони відпочинку, поєднання матеріалів та форм. Гість може не пам’ятати назву вашої локації. Він скаже: «Будинок з хвилькою, басейн з видом на Говерлу, чи той дім, де є ванна на даху». Головне — щоб ці місця було легко знайти і хотілося поділитись з друзями.

2. Якщо будувати готель, то тільки в курортному місті (насправді - ні)

Курорт — звучить простіше, і ціна на землю підтверджує вартість покупки, але це не показник того, що ваш готель буде приносити бажаний прибуток. Як приклад, багато готелів навколо Буковелю, які не можуть заповнити номерний фонд не в сезон.

Створюючи локації для відпочинку, потрібно думати сценаріями, які людина хоче спробувати, завдяки чому вона захоче повернутися. Якщо ви формуєте концепцію, яка орієнтована не тільки на курортних туристів, то ваша команда ставить правильні запитання і працюватиме на заповнення готелю протягом року.

Хороший готель — це партнер у відпочинку, який вирішить більшість питань за вас

Людей можуть цікавити не просто оренда, а поєднання простору з унікальним досвідом та сервісом. Готель + медицина, готель + мистецтво, готель + бізнес-активність, готель + музика.

3. Якщо в понеділок за кавою ніхто не розповідає про те, в якому крутому місці був, ви погано зробили свою роботу.

Є дві речі, про які розповідатимуть люди — це wow-досвід та сервіс.
Перший можна формувати унікальною архітектурою та ділянкою, рідкісними послугами чи подіями, ексклюзивним досвідом: пригоди на всюдиходах, ночівля просто неба, досвід мовчання, практика інакшого для себе ремесла, квести, СПА-процедури.

Щодо сервісу треба запам’ятати: сервіс та якість по замовчуванню мають бути відмінними. Якщо ви хочете виділитися і здивувати, варто вийти за рамки. Але не переживайте — це не про золоті унітази, а про турботу в деталях: до сніданку принесли щойно зірвані квіти, бо знають, що у вас особливий привід, підготували дитяче кріселко без додаткового прохання, дали дощовики для прогулянки, поклали персональну листівку на ліжко чи мішечок з травами для кращого сну.

Організуйте роботу менеджерів та покоївок так, щоб вони були зацікавлені та вмотивовані любити клієнта.

4. Одна історія

Один комплекс — це одна історія. Маєте позиціонування про спокійний відпочинок — заявляйте про це. Хочете бути локацією із найгучнішими вечірками на природі — побудуйте на цьому свою пізнаваність. На початку роботи над концептом комплексу ставте своїй команді запитання: що має розповісти людина своїм друзям після того, як відвідає ваш комплекс? Якою має бути головна історія? Велика кількість історій і відсутність спільного знаменника може загубити голос вашого готелю між іншими.

5. Привіт, це твій Готель!

Місце для відпочинку має комунікувати з гостем ще до того моменту, як він фізично потрапить туди. Важливо все: чи пам’ятають ім'я гостей, як нагадують про вільні дати, як комунікують у критичних ситуаціях, як перепрошують чи визнають свої помилки, чи цікавляться, як у вас справи, чи можуть забезпечити приватність.

Рамок комунікацій немає, і вони точно не починаються на порозі. Навіть так: вони починаються до продажу і залишаються надовго після того, як людина побувала в готелі. Хороший готель — це партнер у відпочинку, який вирішить більшість питань за вас. Його тон спілкування дружелюбний, але не нав’язливий.

6. «Чи підете ви радитися до каменяра про те, які купити коштовні камені?» — Джордж С. Клейсон

Йдіть за порадою лише до тих, хто з власного досвіду знає, що порадити. Не варто цікавитися у будівельника про те, якою має бути архітектура чи концепт комплексу. Так само не варто запитувати у маркетолога, якою має бути глибина фундаменту.

Оберіть собі дві стратегії: перша — зверніться до тих, хто продав готельні комплекси, і послухайте про їхні виклики. Друга — радьтеся з тими спеціалістами, котрі мають фізичний досвід на кожному етапі.

7. А з чого починати?

Заздалегідь визначений бюджет покаже, на що підуть ваші гроші, замість того, щоб шукати потім, куди вони зникли.

Незалежно від розміру чи потужностей комплексу, необхідно розрахувати, скільки грошей ви готові інвестувати і яке повернення інвестицій є для вас критичним, щоб входити в цей проект.
Далі маркетинг відповідає на питання: чому сюди мають їхати люди і в чому ваша цінність?

Архітектура надає форму завданню, яке створюється на етапі маркетингу і працює над пізнаваністю, поверненням клієнта та оптимізації рухів персоналу.
Будівництво і формування команди відбувається паралельно.

І, нарешті, запуск і тестовий період, коли команда ретельно аналізує свою роботу, щоб покращити її у живому режимі.

8. Масштабування: як локація розвиватиметься в майбутньому?

Ви маєте дивитись у майбутнє ще на етапі розробки концепції. Можливо, через кілька років на території комплексу буде ще один кампус, готель чи ресторан? Під це має бути добре продумана інфраструктура і не тільки.
Наприклад, ви починаєте з п’яти будинків. Якщо у позиціонуванні плануєте продавати тишу, варто продумати не тільки інфраструктуру, а й те, як зберегти концепцію. Зі збільшенням кількості гостей може виявитись замало одного басейну, тому бажано відразу знати, як ви вирішите цю проблему, не забуваючи про приватність.

9. Сформована ціна за номер

Ціна за номер — це припущення, скільки клієнт на ринку готовий заплатити за послугу відпочинку в готелі. Цей показник диктує архітектору те, якою має бути інфраструктура та номер.

Розраховуючи такі показники, не забувайте приділити час прорахунку собівартості утримання заселеного та незаселеного номеру. Часто спостерігаємо за тим, як на ринку ціну за номер формують зі здогадок. І коли після реалізації комплексу запускають проект, то операційні витрати перевищують припущення. У таких випадках готелі часто приймають рішення підвищувати ціну за номер.

Але треба бути свідомим того, що споживач, який платитиме більшу ціну за номер, вимагатиме кращої інфраструктури та досвіду перебування. І якщо ви проектували комплекс для бюджетного гостя, то ви його не можете продати як середній клас.
Ціна та собівартість номеру — головний показник для архітекторів, щоб спроектувати правильну архітектуру.

10. Копіювання закордонного досвіду: добре чи погано?

Часто власники готелів намагаються максимально точно відтворити чужу ідею. Сподобався закордонний готель — чому б не збудувати такий самий? Від інтер'єру до особливостей обслуговування. Найчастіше такі спроби приречені на провал, бо копія завжди гірша за оригінал. Потрібно чітко розуміти: на що є попит у цей час і в цьому місці?

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X