Є контакт. 10 правил ефективної комунікації

7 жовтня 2019, 20:43

Головне правило професійних перемовників — працювати з переконаннями аудиторії, а не проштовхувати власні

Ще на початку 20 століття Дейл Карнегі підказав людству, як можна домогтися практично будь-якої мети. Для цього «всього лише» треба бути професіоналом і налагодити відносини з іншими людьми. Професіоналізм відточується навчанням і досвідом, а відносини з іншими людьми — через правильне спілкування. За свої майже 18 років в маркетингових комунікаціях і 6 років тренерства я сформувала кілька правил, які допомагають знайти контакт з ким завгодно. Ці правила не є ситуативними, і для мене працюють. Ділюся, бо вірю, що для вас вони спрацюють теж.

Відео дня

1 Правило (перше і головне) правильного настрою. Люди — згадайте по собі — завжди відчувають, з яким настроєм ви берете участь в комунікації, навіть якщо це бесіда по телефону, чи це листування або повідомлення в месенджері. Тому, вступаючи в будь-яке спілкування, повністю зосередьтеся на цьому спілкуванні і вкладіть всього себе в ваше повідомлення з кращими побажаннями в подумках і з наміром бути корисним тим, з ким ви входите в контакт.

Якщо ви спілкуєтеся з перспективним клієнтом, намагаючись переконати його замовити організацію корпоративу саме у вас, ви повинні випромінювати такі Ніагари енергії і радісної впевненості в собі, що клієнт відразу має зрозуміти — саме така атмосфера буде і на його заході. Якщо ж ваше завдання переконати співрозмовника інвестувати в ваш стартап, від вас має виходити впевненість в добробут на найпотужнішому фундаменті професіоналізму.

2 Емоційний інтелект — найважливіша річ у комунікаціях. Відчуйте і запропонуйте людині або аудиторії саме ту емоцію, яка, по-перше, необхідна саме йому/їй, саме зараз і саме в цій ситуації, і, по-друге і в головних, допоможе вам вирішити ваше завдання. Подивіться відео Тоні Робінса або Радислава Гандапаса — це найкраща ілюстрація того, що я намагаюся донести.

Важливо пам'ятати, що нема нічого ні доброго, ні поганого — є наше ставлення. Якщо ви допоможете людині, якій видається, що сталася катастрофа, побачити ситуацію з іншого боку і знайти в ній позитивні сторони, швидше за все, ставлення до вас теж стане відповідним — думка про нас часто формується тим, які емоції ми викликаємо.

Красиво посміятися над собою — найвище мистецтво

3 Завжди пам'ятайте геніальне твердження: «Коли ти дивишся на іншу людину зверху вниз — ти дивишся в небо». В принципі, з ким би ви не спілкувалися і яких би висот ви не досягли в цьому житті, завжди підносьте людину або людей, з якими спілкуєтеся. Якщо ж співрозмовник вважає сам принижувати себе — робіть протиріччя усіма силами серця і слова. І переконуйте.

4 Мистецтво ставити питання — справжнє мистецтво, бо, ставлячи величні питання, ви отримаєте величні відповіді. Ще я хочу заперечити тих багатьох, хто радить «менше говорити — більше слухати». З одного боку, не перетворюйте спілкування на інтерв'ю. З іншого — все-таки говоріть. Навіть якщо це псевдодіалог, в якому від вас тільки питання, вигуки, вигуки і емоції, все одно це набагато краще, ніж монолог.

5 Краще правило і кращий спосіб налагодити контакт — щира посмішка, а коли це ще й усмішка, яка супроводжує гарний комплімент — то це два найпотужніших інструменти налагодження контакту з іншими людьми, і вони поки непереможні. Посмішок і компліментів забагато не буває.

6 Ніколи не починайте розмову з «продажів». Створіть у співрозмовника розуміння потреби в вас і в тому, що ви можете запропонувати, і тільки потім пропонуйте. Як це роблять, наприклад, класні юристи (сама неодноразово спостерігала): призначають зустріч з потенційним клієнтом, м'якими лапками і щирим інтересом відкривають скриньку планів на майбутнє і поточну ситуацію співрозмовника, а потім цікавляться, чи зможуть вони бути корисними конкретно ось тут і конкретно ось так.

7 Будьте дуже  акуратні з особистою територією співрозмовника. Особиста територія — це особисте життя, сім'я, фінанси, цінності і переконання. Заходьте туди тільки на запрошення. При комунікації з великими аудиторіями уникайте тем сексу, релігії і політики.

8 Намагайтеся не висловлювати свою точку зору або коментарі на предмет обговорення, поки ви не знаєте думки співрозмовника. Це головне правило професійних перемовників — працювати з переконаннями аудиторії, а не проштовхувати свої. Якщо ваша аудиторія вважає, що земля пласка, а ви почнете без підготовки переконувати її, що кругла, вас таки спалять...

9 Правило 69 — 6 правил у правилі 9.

9.1. Якщо ви хочете поговорити про себе, а співрозмовник теж про себе — поступіться, ви ж є шляхетні. І взагалі, зміна теми розмови, як зміна майданчика в імпровізації — оновлює.

9.2. Намагайтеся уникати пліток і обговорень інших людей — це надто псує карму.

9.3. Давайте іншим початковий кредит довіри — це зближує.

9.4. Намагайтеся не перешкоджати співрозмовнику.

9.5. Якщо виникає пауза - дайте їй бути. «Взаєморозуміння - це не коли розуміють слова, а коли розуміють паузи», - С. Янковський.

9.6. Завжди кажіть правду — так просто легше.

10 Ніколи не забувайте, що ви не цар, що не маг і не бог. Ви — просто людина, яких би висот ви не досягли і на які б вершини не піднялися. Не ставтеся до себе надто серйозно — серйозно ставтеся до своєї справи. Красиво посміятися над собою — найвище мистецтво. У 2001 році Маргарет Тетчер, вже не будучи прем'єр-міністром, відкрила свій виступ на зборах Консервативної партії словами: «Коли я їхала сюди, то проїжджала місцевий кінотеатр і, побачивши афішу Мумія повертається, збагнула, що ви мене чекаєте».

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Depositphotos

Показати ще новини
Радіо НВ
X