Енді Уорхол і селфі на $8 мільйонів. Блог британського вченого

10 липня 2017, 08:03
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Самофотографування стало одним з головних інструментів створення постів в соціальних мережах. Які знімки привертають увагу, а які - залишаться непоміченими?


(Колонка написана в співавторстві зі Стефанією Фарас, кандидатом на здобуття наукового ступеня доктора наук, Маастрихтський університет)

Якось в 1963 році Енді Уорхол зайшов в одну з нью-йоркських фотокабін і зробив кілька селфі. Ці фото стали відомі на весь світ, одне недавно продали на аукціоні Sotheby's за 6 мільйонів фунтів стерлінгів.

Відео дня

Селфі Уорхола повністю відповідають його баченню поп-арту - вони глибоко американські, демократичні і механічні. Знімки Уорхола не могли поширитися так само швидко, як фото в соціальних мережах, але те, що він використовував фотокабіну для мистецтва, в 1963 році вважалося неймовірно сміливим. Це ще сильніше зміцнило дух інноваційності, який супроводжував його творчість.

Селфі - святий Грааль соціальних мереж. Самофотографування стало одним з головних інструментів створення постів в соціальних мережах. Найчастіше селфі служать підкріпленням до тексту, привертаючи увагу користувачів. Ми провели дослідження і виділили три принципи, які допоможуть робити знімки, які коштують якщо не мільйонів фунтів, то, як мінімум, тисячі коментарів. І для цього вам навіть не доведеться ризикувати життям.

Селфі - святий Грааль соціальних мереж

Ми провели два експерименти. Перший проходив в університетській лабораторії за участю студентів (за комп'ютерами), другий - корпусний аналіз за участю незалежних програмістів. Щоб зрозуміти, що саме приваблює людей, коли вони дивляться на фото в мережі, ми показали учасникам різні зображення. Вони оцінювали фото за кількома критеріями: бачення, зміст, «художність» і т. д. Крім того, вони вказували, наскільки висока ймовірність, що вони прокоментують таке зображення, побачивши його в соціальних мережах.

Це дослідження допомогло нам зрозуміти, чому люди до одних фото байдужі, а до інших - ні. Крім того, ми визначили, які фото коментуватимуть з більшою ймовірністю, а які - з меншою. Отже, селфі-ентузіастам потрібно знати три речі:

1. Люди вважають за краще, щоб автор фото був відомий

Є два типи фотографій: зроблені третьою особою (наприклад, фотографія Мерилін Монро авторства Уорхола) і першою особою (селфі Уорхола). Йдеться про авторство, про те, чиє бачення відображає те чи інше фото. За часів Уорхола більшість фотографій робили з позиції третьої особи. Але тепер все змінилося - наше дослідження показало, що в епоху соціальних мереж людям не дуже-то подобається дивитися на фото, зроблені невідомими особами.

Від того, хто зробив фото, залежить, що подумають і відчують люди, які дивляться на нього. Раз фото може бути зроблено кимось, хто на ньому є або кого там немає, то і відчуття у глядача людини будуть різні. В історії з селфі роль Уорхола більша, ніж в історії зі зробленим ним знамениті фото Мерилін Монро. Якщо Уорхол більше залучений в історію, яку він вкладає в селфі, то і люди, за статистикою, будуть більше залучені в це селфі.

2. Людям набридає, якщо на фото тільки ви

Відтоді, як був винайдений портрет, художники і фотографи схильні робити ставку саме на особистість (або на дію). Селфі більшості людей сконцентровані на них самих, але наше дослідження показує, що це відштовхує. Імовірність того, що людина прокоментує селфі, на якому ви робите щось значуще (а не просто позуєте), більше на 15,14%.

Якщо ви робите селфі, то необов'язково залишатися об'єктом: можна їсти булочку, пити воду, махати вільною рукою. Уорхол на своєму селфі, судячи з усього, поправляв краватку. У той же час він навмисно показує, ким він є насправді: іконою золотої ери поп-арту і головним суддею гламуру. Після цього вчинку люди впізнали його більше. Їм це могло сподобатися чи ні, вони могли відреагувати чи ні, але він привернув їх увагу.

3. Реалістичні фотографії витісняють людей

Мета селфі Уорхола не в тому, щоб показати правду, а в тому, щоб показати штучність і обман, властиві будь-якій формі зображення. Ще за часів Уорхола різниця між знімком і реальністю була досить висока, а з появою соціальних мереж вона стала величезна. Фотографи, які скаржаться, що селфі погано відображають реальність, не беруть до уваги той факт, що вони спочатку несли в собі наймізерніший сенс. Наше дослідження показує: якщо у вас однакові фото, ви можете зазнати невдачі.

Змініть щось: додайте серйозності або блазнювання, зробіть аматорське фото або, навпаки, професійне. Щоб зробити з оригінального фото щось художнє, людина повинна вдаватися до всіх можливих технологій: емоджі, фільтри, лінзи, селфі-палки. Такі селфі більше приваблюють людей. Ми виявили, що люди більш схильні (на 11,86%) коментувати саме адаптовані селфі.

У міру того, як люди стають більш вибагливими в фотографіях, доводиться більше думати про цінності, які фото несе глядачам, а не вам самим. В результаті виходять трансформовані селфі, ті, на яких ви щось робите. І цей знімок коштує тисячі коментарів. У 1968 році Уорхол написав: «У майбутньому всі зможуть стати відомими на 15 хвилин». Це майбутнє настало.

The Conversation

Переклад НВ

Вперше опубліковано на The Conversation. Републікація повної версії тексту заборонена.

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X