Проста техніка. Як взаємодіяти з тими, хто відчуває сильний гнів

18 жовтня, 22:55
Наталя Кадя: «Не варто підвищити голос у відповідь, використовувати агресивні чи захисні жести» (Фото:Vera Arsic/Pexels)

Наталя Кадя: «Не варто підвищити голос у відповідь, використовувати агресивні чи захисні жести» (Фото:Vera Arsic/Pexels)

Часто ми несвідомо підкидаємо дрова у вогонь

Що нам потрібно розуміти при взаємодії з тим, хто відчуває сильний гнів?

Коли з нами стається атака гніву, мигдалеподібне тіло «відключає» лобні долі, які дозволяють людині контролювати себе. Саме тому у гніві ми можемо говорити і робити те, про що з часом пошкодуємо. Саме тому кричати у відповідь, доводити щось, вимагати заспокоїтись, сперечатися і ображатися на того, хто відчуває гнів — програшна стратегія. А ми з вами — за перемогу. Тому сьогодні шпаргалка про те, як взаємодіяти з тими, хто гнівається.

Відео дня

Техніка «Дрова Вода»

«Вода» працює лише, якщо ми справді маємо на меті знизити рівень чужої агресії. Не працює, коли хочемо помститися, проявити себе в сильній позиції, поскандалити. Головний принцип роботи «води» — цілепокладання: «Чого я хочу в цій ситуації?», «Яку ціну я готовий за це заплатити?»

Агресія — дуже енергоємна емоція

Агресія — дуже енергоємна емоція. Після всплеску гніву ми часто почуваємось виснаженими. Коли немає зовнішньої «підтримки». агресія дуже швидко гасне, так само як вогнище не може горіти, коли закінчились дрова. Часто дрова ми підкидаємо несвідомо — фрази, жести, рухи.

Управління гнівом

Дрова:

Перебити, зупинити потік звинувачень.

Сказати: «Заспокойся», «Що ти собі дозволяєш?», «Припини розмовляти зі мною в такому тоні», «Поводьтесь…»

Підвищити голос у відповідь, використовувати агресивні чи захисні жести.

Заперечувати свою провину, суперечити, пояснювати, що партнер по взаємодії неправий, говорити «ні».

Виправдовуватись чи обіцяти негайно все виправити.

Знижувати значимість проблеми: «Нічого страшного не трапилось». «Чому ти так нервуєшся».

Говорити підкреслено сухим і офіційним тоном.

Використовувати у відповідь реакцію «а сам?»

Вода:

Не перебивати, дати висловитись.

Використовувати техніки вербалізації почуттів.

Тримати під контролем невербальну комунікацію: розмовляти, зберігаючи спокійну інтонацію і жести.

Знайти, з чим можно погодитись, і зробити це.

Спокійно погодитись із тим, що неприємна ситуація сталася, не вдаючись до деталізації причин.

Визнати значимість проблеми.

Проявити співчуття.

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X