Дякуємо Тому Крузу, або Революція в кіно, яку ще не всі помітили. Блог Олексія Бондарєва

5 серпня 2018, 07:06

Якщо ви ще не дивилися нову частину франшизи Місія нездійсненна, поспішіть. Черговий блокбастер від Тома Круза і Ко – це не просто спосіб убити вечір. Це черговий крок у революції, яка неквапливо, але впевнено відбувається в сучасному екшн-кіно.

Я вирішив написати колонку про це не тому, що мені сподобався фільм Місія нездійсненна: Фоллаут (хоча він мені сподобався).

А тому що у спілкуванні з багатьма знайомими, які цікавляться кіно, зрозумів, що мало хто усвідомлює сам факт появи нового тренду. Не кажучи вже про його суті.

Відео дня

Я маю на увазі реалістичність зйомок, яка в епоху зелених екранів і тотальної діджиталізаціі нібито має піти в історію.

З того самого часу, як кіношникам вдалося дозняти фільм Ворон (1994 рік) із загиблим усередині зйомок Брендоном Лі в головній ролі, сам факт перемоги цифрових технологій над старим добрим акторством у декораціях, наближених до реальності, став здаватися невідворотним.

Екшн-фільми поступово обростали фантастичними спецефектами, а самі технології зйомок давали змогу акторам взагалі не морочитися з тренуваннями, фізичною формою і бойовими навичками.

Бойовики перетворилися на хореографічні шоу, згадайте хоча б Трініті з Матриці, або Еліс з Обителі зла. Та й чоловічі персонажі в багатьох фільмах взагалі не напружуються особливо. Адже фінальну картинку винамальовано ефектно і достовірно, то чому ж напружуватися?

Років п'ять тому все це призвело до епічності скандалу. Коли Джейсон Стетхем, відомий своїм серйозним ставленням до фізичної форми і постановки трюків, заявив, що Месники, які щойно вийшли, це відстій, оскільки актори там лише кривляються на тлі зеленого екрану.

Виконавець однієї з головних ролей у Месниках Пол Беттані у відповідь заявив, що Стетхем нічогісінько не розуміє в кіно, і йому б не завадило повчитися акторської майстерності.

Кіношна спільнота розділилася навпіл. Одні говорили, що Стетхем має рацію, стверджуючи, що актор, який грає в бойовику, повинен вміти битися і виконувати трюки сам. Інші стверджували, що правда на боці Беттані, мовляв, акторство передбачає удавання і лицедійство. А якщо так, то нічого страшного в тому, що актор, який не вміє битися, на екрані розкидає ворогів пачками, немає.

Потім настав час виходу Кіану Рівза і Тома Круза.

Я маю на увазі Джона Віка і франшизу Місія нездійсненна.

Обидва актори завжди багато знімалися в бойовиках, але саме в останніх фільмах рушили в бік безкомпромісного і натуралістичного екшна, який передусім заснований на відмінній фізичній формі і відповідній спеціальній підготовці.

Зауважте, йдеться про дядьків "за 50", що особливо вражає.

Рівз, який півроку тренувався з "морськими котиками", і Круз, який у кожному фільмі виконує безліч просто крутих трюків і один "неймовірно крутий", звели екшн на новий рівень.

Ви, сидячи в залі для глядачів, безумовно і на підсвідомому рівні відчуваєте різницю між героєм, який стрибає "нібито з великої висоти" в студії на тлі зеленого екрану, і героєм, який реально падає з вертольота.

Можливо, тому що деякі емоції, наприклад, той-таки страх висоти, просто неможливо натурально зіграти.

Вінчає цю революцію Фоллаут, у якому мистецтво знімати сцени трюків одним планом зведено в абсолют. Завдяки інноваційним способам кріплення камер на самих акторах і всіх предметах, що їх оточують, ми буквально стрибаємо разом із Томом Крузом з літака, мчимо Парижем на мотоциклі, біжимо по лондонським дахах і видряпуємося на вертоліт по тросу над горами Кашміру.

Начхати на ідіотський сценарій про чергових божевільних терористів, які хочуть підірвати півсвіту. Начхати на голлівудський пафос у потрібних і не потрібних місцях, а також "чарівні" збіги обставин із детонаторами, дротами та іншою нісенітницею.

Важливо інше. Особисто виконані трюки, зняті з мінімумом монтажних склеєних буквально витягали глядача у внутрішній простір фільму.

Так, дідько забирай, зрозуміло, що Круз таки наздожене лиходія на вертольоті. І шкідливу бомбу знешкодять на останніх секундах відліку так само, як це безперервно відбувається в усіх голлівудських бойовиках останні півстоліття.

Але те, як це буде зроблено, виглядає на рівень натуралістичніше, ніж раніше.

Позитивні відгуки критиків на Джона Віка 2, Атомну блондинку з Шарліз Терон (ще один фільм у тому ж дусі) і творчість Тома Круза – тільки цвіт.

Глядач поступово голосує гривнею.

Так, до касових зборів картонних Месників поки ще далеко. Але нова Місія нездійсненна вже демонструє досить пристойну касу.

Тренд у наявності. Реалізм починає торжествувати над зеленим екраном. І це просто нереально круто.

P.S. Подивіться, як знімали новий фільм Місія нездійсненна, це дійсно вражає.

Показати ще новини
Радіо НВ
X