П’ять важливих правил. Як отримувати користь від зворотного зв’язку

18 листопада 2022, 23:50
Наталя Кадя: «Контролюйте ваші думки під час отримання зворотного зв’язку» (Фото:HayDmitriy/Depositphotos)

Наталя Кадя: «Контролюйте ваші думки під час отримання зворотного зв’язку» (Фото:HayDmitriy/Depositphotos)

Спробуйте перефразовувати чи повторювати почуте, щоб переконатися, що ви правильно розумієте співрозмовника

Про те, як давати зворотний зв’язок, організації вчать лідерські команди безперестану. І на ринку є хороші результати впровадження культури зворотного звʼязку.

Але в контексті постійних змін цього замало. Новий виклик тепер — як зробити звичкою в компанії просити про зворотний зв’язок, і, головне, як отримувати користь під час таких розмов.

Відео дня

Про це сьогоднішня шпаргалка.

Як отримувати зворотній зв'язок із користю

1. Просити зворотний зв'язок гігієнічна норма працівника.

Просіть про зворотний зв’язок — на постійній основі. Якщо з певних причин колеги або керівник не ініціюють зворотний зв’язок, візьміть ініціативу на себе. Якщо ви отримуєте зворотний зв’язок щодо якогось одного аспекту вашої роботи, навчіться формулювати запит.

Ви можете скерувати того, хто дає вам зворотний зв’язок, наступним чином:

  • попросити прокоментувати дві чи три речі, які ви робите добре;
  • попросити прокоментувати одну чи дві речі, над якими потрібно попрацювати;
  • попросити прокоментувати окремі аспекти вашої роботи які, на вашу думку, потребуют покращення;
  • попросити дати оцінку вашій взаємодії з колегами або з керівником: що, на думку колег, у вас виходить найкраще, а на яку поведінку слід звернути увагу?

2. Не захищайтесь під час зворотного зв'язку. Фокусуйтесь на його позитивному намірі.

Нормальною реакцією на будь-яку критику чи зауваження є захист, агресія, або виправдовування. Контролюйте під час отримання зворотного зв’язку ваші думки. Саме вони провокуватимуть захищатися.

Просіть про зворотний зв’язок на постійній основі

Нагадуйте собі, що це ваша ініціатива і що інформація, яку ви отримуєте, корисна перш за все для вас.

Замість того, щоб реагувати, відкидаючи сказане, проаналізуйте і подумайте, як отриману інформацію ви можете інтегрувати в майбутню поведінку.

3. Слухайте, щоб зрозуміти.

Коли ми в режимі захисту, ми схильні перебільшувати значущість тієї чи іншої оцінки.

Замість того, щоб сперечатися щодо почутого, попросіть у співрозмовника детальнішого пояснення і прикладів прояву того чи іншого аспекту вашої поведінки чи роботи.

Спробуйте перефразовувати або повторювати почуте, щоб переконатися, що ви розумієте саме те, про що говорить співрозмовник.

Такий діалог також дає вашому співрозмовнику розуміння цінності його зворотного зв’язку.

4. Просіть про зворотний зв’язок від кількох колег.

Якщо ви покладаєтеся на зворотний зв’язок лише від однієї людини, ви чуєте лише одну думку. Попросіть про відгук інших колег, щоб отримати більше інформації.

Також зауважте, що різні оцінки від різних колег можуть означати, що ви дієте по-різному в залежності від людини. Це теж корисна інформація для розуміння вибірковості вашої поведінки.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

5. Дякуйте за надану інформацію.

Подякуйте людині за зворотний зв’язок. Пам’ятайте, що надавати зворотний зв’язок для багатьох важко. Колега зробив зусилля, щоби вам допомогти. Щиро подякуйте і проговоріть, в чому (і чому) для вас була цінність цієї розмови. Так ви допоможете колезі усвідомити цінність витраченого часу і зусиль і бути більш відкритим і щирим наступного разу під час таких розмов.

Якщо доречно, проговоріть одразу на зустрічі як ви будете змінювати ті чи інші аспекти вашої поведінки.

До кого звертатись по зворотній зв’язок?

1. Складіть список колег, з якими ви взаємодієте, включаючи безпосередніх підлеглих, колег вашого рівня, вашого керівника, клієнтів.

2. Навпроти кожного колеги дайте відповіді на запитання: «Чи часто ви отримуєте конструктивний зворотний зв’язок від цієї людини? Наскільки, на вашу думку, комфортна ваша взаємодія?»

3. Впишіть імена тих, від кого ви системно отримуєте зворотний зв’язок, в зелені кола. Від кого не отримуєте — в червоні.

4. Визначте, відповідно до рівня вашої взаємодії, щодо яких аспектів вашої роботи вам корисно отримати зворотний зв’язок від цієї людини?

5. Сформулюйте «запит» на зворотний зв’язок і домовтесь з колегами, завчасно повідомивши їх про тему розмови, про аспекти, щодо яких хочете почути оцінку, і про те, чому звернулися саме до них.

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X