Для наближення перемоги. Як навчитися управляти груповими емоціями

20 жовтня, 23:20
Наталя Кадя: «Кожна організація має поставити в пріоритет відкриту системну прозору комунікацію всередині команди» (Фото:monkeybusiness/Depositphotos)

Наталя Кадя: «Кожна організація має поставити в пріоритет відкриту системну прозору комунікацію всередині команди» (Фото:monkeybusiness/Depositphotos)

Кожна емоція перетворюється на ту чи іншу поведінку

Фундаментальний принцип поведінки людини полягає в тому, що емоції організовують сприйняття, мислення і, як результат, поведінку. Соціальна природа мозку визначає те, що емоції заразні і залежні від соціальної групи, до якої ми вважаємо себе приналежними.

Відео дня

Сьогодні поговоримо про роль групових емоцій в організації. Чекаємо на перемогу і продовжуємо трудитися!

Групові емоції

— Самокатегоризацiя

(Iдентифiкацiя)

— Інтерпретація подій

— Емоції щодо інгрупи та аутгрупи

— Поведінкові наміри

(Ситуація)

Самокатегоризація

Перша стадія — це актуалізація соціальної ідентичності. На цій стадії ми починаємо сприймати себе як члена конкретної групи. Ми реагуємо на події, які стосуються інтересів нашої групи.

Це можуть бути дуже різні події, починаючи з нового проекту в організації або волонтерської роботи в компанії і закінчуючи позицією компанії щодо роботи в умовах війни.

Головне, щоб подія стосувалася всіх членів групи. Тоді подальша реакція на те, що відбуватиметься, багато в чому залежатиме від ідентифікації людини з групою.

Висновок: чим більше ми ідентифікуємо себе з компанією, тим більше ми реагуємо на важливі для компанії події.

Інтерпретація подій

Друга стадія — ми намагаємось зрозуміти, що відбувається.

Команда, де домінує страх, буде неефективною

Інтерпретація залежить від групової приналежності. Ті з нас, хто ідентифікує себе як частину групи, інтерпретують дії своєї організації у більш позитивному ключі.

Наприклад, при актуалізації організаційної ідентичності ми вважатимемо успіхи нашої організації в складних умовах справедливими та важливими, а знецінюючі коментарі чи зауваження про те, що успіх зараз неможливий — несправедливими.

Висновок: чим більше ми ідентифікуємо себе з компанією, тим сильнішими є наша віра і намiр бути успішними попри все.

Емоції щодо інгрупи та аутгрупи

Третя стадія — виникнення групових емоцій стосовно своєї (інгрупи) та чужої (аутгрупи) групи.

Емоції, які ми відчуватимемо, залежатимуть від сприйняття позиції, яку компанія займає у конкретному контексті, від виправданості її дій, здатності діяти в зовнішніх обставинах або протистояти їм. Наприклад, люди, які вважають свою компанію «жертвою обставин», зазнають більшого гніву стосовно аутгрупи, ніж ті, хто вважають свою компанію «агресором».

При цьому одна й та сама подія у різних людей викликає різні емоції. Це відбувається тому, що різні люди інтерпретують одну й ту саму подію по-різному. Наприклад, війна, розпочата членами аутгрупи може викликати як гнів, так і страх: страх виникне, якщо аутгрупа здається сильнішою за інгрупу, а гнів — якщо вона здається слабшою. Перемога iнгрупи буде викликати гордість, якщо дії будуть виправданими, а почуття провини — якщо здаються невиправданими.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

На прикладі компанії це означає, що люди, які вважатимуть успіх компанії справедливим, скоріше відчуватимуть енергію і «здорову злість» і спрямовуватимуть їх на здобуття хороших результатів.

Висновок: чим більше компанія повідомляє про свою позицію i роль в конкретному контексті, тим більше сили i енергії відчуватиме команда в роботі.

Поведінкові наміри

Четверта стадія — групові емоції викликають намір поводитися певним чином.

Тут все просто. Кожна емоція спонукає нас до конкретної дії. В цьому якраз і є визначальна роль емоцій. В залежності від того, які емоції домінують в команді, члени будуть схильні до тієї чи іншої поведінки. Страх провокує бажання захищатися, завмирати, або нападати. Команда, де домінує страх, буде неефективною. Гордість, інтерес, «здорова злiсть», радість спонукатимуть членів вашої команди докладати більше зусиль до досягнення результатів.

Висновок: чим більше компанія слідкуватиме за груповими емоціями, чим частіше керівник буде визнавати найменші перемоги і досягнення, тим сильніше спрямовуватимуть члени команди свої зусилля на досягнення мети.

(Ситуація)

Отже, емоції прямо впливають на нашу поведінку.

1. Групові емоції — це результат актуалізації соціальної ідентичності кожного члена команди.

2. Кожна емоція перетворюється на ту чи іншу поведінку.

3. Не всі організації зараз можуть безпосередньо впливати на зміну зовнішнього контексту (війну).

4. Кожна організація має поставити в пріоритет відкриту системну прозору комунікацію всередині команди. Від цієї комунікації прямо залежатиме і те, наскільки члени команди вважатимуть себе частиною організації, і те, в якому емоційному стані вони будуть.

5. Визнання успіхів, зворотний зв’язок і відкрита регулярна комунікація — це найпотужніша зброя організації у боротьбі за нашу з вами перемогу.

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X