Щоб не накопичувати невдоволення. Як дати конструктивний зворотний зв’язок

Наталя Кадя: «Чи не найбільша складність у взаємодії керівників і команд — дати конструктивний зворотний зв’язок щодо небажаної поведінки» (Фото:HayDmitriy/Depositphotos)
Результатом якісної розмови має стати зміна поведінки
Чи не найбільша складність у взаємодії керівників і команд — дати конструктивний зворотний зв’язок щодо небажаної поведінки.
Природно нам важко критикувати інших тому, що під час таких розмов ми ніби ризикуємо втратити хороші стосунки з членами команд.
Насправді ж ми втрачаємо стосунки, коли накопичуємо зауваження і невдоволення, уникаючи відвертих розмов.
Сьогодні шпаргалка про алгоритм розмови, результатом якої має стати зміна поведінки.
Складаємо пазл якісних розмов
Як зробити ваш фідбек конструктивним?
— очікування: які саме зміни в поведінці ви очікуєте;
Ми втрачаємо стосунки, коли уникаємо відвертих розмов
— спостереження: нейтральні факти і ситуації;
— судження: особиста інтерпретація/оцінка/судження;
— плани: що конкретно варто змінити.
Очікування та домовленості (це предмет зворотного зв’язку)
- чи були домовленості конкретними та зафіксованими?
- що змінилося з того, про що домовлялися?
- ваші суб'єктивні спостереження.
Спостереження (це не оцінка, а саме ваші спостереження)
- подія відбулася в минулому;
- не відчуття, а факти;
- не оцінка особистості, а тільки спостереження за поведінкою;
- ви не пояснюєте причини поведінки, а лише її констатуєте.
Судження (чітка, послідовна, суб'єктивна оцінка поведінки)
- це ваше суб'єктивне бачення того, чому поведінка потребує змін;
- ваше конкретне формулювання того що станеться, коли зміни не відбудуться;
- ваша чітка позиція щодо негативних наслідків для команди чи процесу такої поведінки.
Плани (чіткі домовленості про зміни в поведінці та як будемо міряти успіх)
- що будемо змінювати в поведінці?
- як знатимемо, що зміни сталися?
- як зміни мають вплинути на команду та процеси?
Приклад конструктивного зворотного зв’язку
[очікування]
Як від члена проектної команди від тебе очікується активна участь у командних зустрічах.
[судження]
На трьох зустрічах минулого тижня ні я, ні колеги не почули від тебе жодного коментаря чи пропозиції. Склалося враження, що ти був абсолютно не залученим.
[спостереження]
На мою думку така поведінка не відповідає твоїй ролі. Ти маєш активно комунікувати свої думки та ідеї щодо роботи проектної команди.
[плани]
Дуже важливо, щоб ти якнайшвидше включився в активну роботу. Якої допомоги з мого боку ти потребуєш? Скільки часу, на твою думку, тобі потрібно, щоб повернутися в «нормальний» режим?
Текст публікується з дозволу авторки
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ
Більше блогів тут