Щоб не накопичувати невдоволення. Як дати конструктивний зворотний зв’язок

16 листопада 2022, 22:13
Наталя Кадя: «Чи не найбільша складність у взаємодії керівників і команд — дати конструктивний зворотний зв’язок щодо небажаної поведінки» (Фото:HayDmitriy/Depositphotos)

Наталя Кадя: «Чи не найбільша складність у взаємодії керівників і команд — дати конструктивний зворотний зв’язок щодо небажаної поведінки» (Фото:HayDmitriy/Depositphotos)

Результатом якісної розмови має стати зміна поведінки

Чи не найбільша складність у взаємодії керівників і команд — дати конструктивний зворотний зв’язок щодо небажаної поведінки.

Природно нам важко критикувати інших тому, що під час таких розмов ми ніби ризикуємо втратити хороші стосунки з членами команд.

Відео дня

Насправді ж ми втрачаємо стосунки, коли накопичуємо зауваження і невдоволення, уникаючи відвертих розмов.

Сьогодні шпаргалка про алгоритм розмови, результатом якої має стати зміна поведінки.

Складаємо пазл якісних розмов

Як зробити ваш фідбек конструктивним?

— очікування: які саме зміни в поведінці ви очікуєте;

Ми втрачаємо стосунки, коли уникаємо відвертих розмов

— спостереження: нейтральні факти і ситуації;

— судження: особиста інтерпретація/оцінка/судження;

— плани: що конкретно варто змінити.

Очікування та домовленості (це предмет зворотного зв’язку)

  • чи були домовленості конкретними та зафіксованими?
  • що змінилося з того, про що домовлялися?
  • ваші суб'єктивні спостереження.

Спостереження (це не оцінка, а саме ваші спостереження)

  • подія відбулася в минулому;
  • не відчуття, а факти;
  • не оцінка особистості, а тільки спостереження за поведінкою;
  • ви не пояснюєте причини поведінки, а лише її констатуєте.

Судження (чітка, послідовна, суб'єктивна оцінка поведінки)

  • це ваше суб'єктивне бачення того, чому поведінка потребує змін;
  • ваше конкретне формулювання того що станеться, коли зміни не відбудуться;
  • ваша чітка позиція щодо негативних наслідків для команди чи процесу такої поведінки.

Плани (чіткі домовленості про зміни в поведінці та як будемо міряти успіх)

  • що будемо змінювати в поведінці?
  • як знатимемо, що зміни сталися?
  • як зміни мають вплинути на команду та процеси?

Приклад конструктивного зворотного зв’язку

[очікування]

Як від члена проектної команди від тебе очікується активна участь у командних зустрічах.

[судження]

На трьох зустрічах минулого тижня ні я, ні колеги не почули від тебе жодного коментаря чи пропозиції. Склалося враження, що ти був абсолютно не залученим.

[спостереження]

На мою думку така поведінка не відповідає твоїй ролі. Ти маєш активно комунікувати свої думки та ідеї щодо роботи проектної команди.

[плани]

Дуже важливо, щоб ти якнайшвидше включився в активну роботу. Якої допомоги з мого боку ти потребуєш? Скільки часу, на твою думку, тобі потрібно, щоб повернутися в «нормальний» режим?

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X