Загроза та винагорода. Чому ваш зворотний зв’язок не працює

21 вересня, 00:03
Наталя Кадя: «Частота і інтенсивність якісних комунікацій всередині команд сьогодні визначають і успіх, і стабільність, і ефективність» (Фото:SeventyFour/Depositphotos)

Наталя Кадя: «Частота і інтенсивність якісних комунікацій всередині команд сьогодні визначають і успіх, і стабільність, і ефективність» (Фото:SeventyFour/Depositphotos)

Якщо ми хочемо, щоб наш фідбек був ефективним, маємо подбати про те, щоб у ньому не було загроз

Попри все, що відбувається, бізнес працює, докладаючи неймовірних зусиль і демонструючи часом вищу ніж до лютого, ефективність. Фокус компаній вже не тільки на тому, як зберегти бізнес і робочі місця. Ми впевнено плануємо розвиток — і організаційний, і людей в командах.

Відео дня

Частота і інтенсивність якісних комунікацій всередині команд сьогодні визначають і успіх, і стабільність, і ефективність. Новий контекст змінив формати і смисли комунікацій, проте те, що залишається незмінним, а зараз навіть надактуальним — наш улюблений (насправді для багатьох ненависний) зворотний зв’язок.

Буду потроху ділитись із вами рецептами корисного зворотного зв’язку. Сьогодні підготувала шпаргалку про те, чому ефективний зворотний зв’язок — це не про загрози і негативні оцінки.

Ваш зворотний зв’язок не працює?

Ви просто не завжди пам’ятаєте про реакції мозку.

Основним принципом організації роботи мозку є функція «мінімізувати небезпеку, максимізувати відчуття винагороди». Так мозок забезпечує нам виживання через постійний контроль і уникання, або захист від загроз. Якщо ми хочемо, щоб наш фідбек працював, маємо подбати про те, щоб у ньому не було загроз.

Ефективний зворотний зв’язок — це не про негативні оцінки

Загроза викликає розгубленість, тривогу, стрес, зниження продуктивності, залученості та мотивації, погіршення пам’яті та концентрації.

Винагорода забезпечує ясне і сфокусоване мислення, здатність краще фіксувати та запам’ятовувати інформацію, вищий рівень креативності, бажання взаємодіяти.

Загроза:

  • настанови та директивні вказівки;
  • узагальнена оцiнка без конкретних фактів;
  • демонстрація переваги над співробітниками;
  • апеляцiя до того, що не треба було робити;
  • відсутність емпатії;
  • зосередженість на негативі;
  • визначення за співробітника причин його поведінки;
  • ультимативнi твердження про необхідні зміни.

Винагорода:

  • заздалегідь призначена зустріч;
  • чітко визначена i прокомунікована мета розмови;
  • рівнозначна позицiя під час розмови;
  • визнання сильних сторін і потенціалу;
  • фокус на тому, що варто робити, а не на тому що не варто;
  • з вашого боку відкритих запитань більше, ніж однозначних стверджень.

Визначальні принципи ефективного зворотного зв’язку

1. Ви чітко розумієте, в чому користь вашого зворотного зв’язку.

2. Ви оцінюєте лише те що можна поміряти.

3. Ви оцінюєте лише те, що можна змінити.

4. Ви в позиції партнера, а не «я — керівник і краще знаю».

5. Ви створюєте контекст, в якому немає звинувачень, претензій і засудження.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

6. Ви тримаєте у фокусі, що ця зустріч для вашого колеги, про нього i заради його розвитку.

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X