Бар'єри в комунікації. Що в організації заважає розуміти одне одного

14 листопада 2022, 23:30
Наталя Кадя: «Керівники мають враховувати власний психоемоційний стан» (Фото:pressmaster/Depositphotos)

Наталя Кадя: «Керівники мають враховувати власний психоемоційний стан» (Фото:pressmaster/Depositphotos)

Чітка і ефективна комунікація — це фундамент для всіх «несучих конструкцій»

Є цілий світ між тим, що ми говоримо і тим, що почує той, кому адресоване повідомлення. Мистецтво комунікацій — це про те, щоб вміти доносити інформацію до отримувача так, аби той якомога точніше міг зрозуміти смисл, який автор закладає в повідомлення.

Відео дня

Тут, як і в усіх інших аспектах взаємодії, найбільшими бар'єрами в комунікації смислів стають наші досвід, упередження і психоемоційний контекст, з якого ми сприймаємо повідомлення.

Чітка і ефективна комунікація в організації сьогодні — це фундамент для всіх без виключення «несучих конструкцій»

Сьогодні підготувала шпаргалку про те, що заважає робити цей фундамент міцним.

Бар'єри в комунікації: що в організації заважає розуміти одне одного?

Так само, як існування людини, виживання і ефективна робота організації залежать від комунікації.

Комунікація у часи невизначеності, непередбачуваності і постійних змін стає ще більш критичнішою.

Психоемоційний стан українців визначається подіями в країні

Розділені по світу команди, різні психологічні стани колег, різні культури і різний контекст вимагають зміни комунікаційних звичок в організації.

Мета комунікації — забезпечити спільне розуміння контексту, мети, завдань. Бар'єри в комунікації спричиняють неправильне тлумачення повідомлення, а подолання цих бар'єрів є передумовою ефективної взаємодії.

Бар'єри в комунікації:

  • фізичні бар'єри — час, місце, простір, шум;
  • мовні бар'єри;
  • емоційні бар'єри;
  • культурні бар'єри;
  • бар'єри різного сприйняття реальності;
  • психологічні бар'єри.

Фізичні бар'єри

Сьогодні це різні часові зони, відключення світла, поганий зв’язок чи його відсутність, повітряні тривоги, обмежені можливості працівників для виділення спокійного місця для проведення онлайн зустрічей.

Що робити:

Систематично проводити зустрічі з колегами для аналізу їх поточної ситуації і планувати онлайн-зустрічі, максимально враховуючи можливості колег. Сьогодні компанія має бути фасилітатором комунікації і «бек-офісом» для максимальної мінімізації фізичних бар'єрів. Головне питання до колег: «Коли зручно?»

Мовні бар'єри

Мова — головний засіб комунікації і найбільша перешкода для ефективного взаєморозуміння. Знати іноземну мову недостатньо, тому що навіть на рівні регіонів однієї країни діалекти і мовні звички впливають на різне тлумачення повідомлень.
Навіть під час спілкування однією мовою термінологія повідомлення може бути перешкодою, якщо вона не повністю зрозуміла одержувачам.

Що робити:

Організація мас забезпечити понятійний словник для основних процесів. Визначте на рівні організації донесіть до усіх співробітників тлумачення головних понять. Уніфікуйте організаційний словник чіткими визначеннями найбільш вживаних в організації термінів.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Підготуйте короткі, лаконічні пам’ятки для тлумачення понять, якими оперують керівники та менеджери у щоденній взаємодії.

Емоційні бар'єри

Легкість і комфорт, з якими людина може говорити. визначаються і емоційною компетентністю. Емоційний стан людини визначає її здатність сприймати інформацію, аналізувати, робити висновки, повертати зворотний зв’язок

Для ефективного спілкування необхідне поєднання емоцій і фактів, а такі емоції, як гнів, образа і страх, знижують здатність людини ефективно взаємодіяти.

Що робити:

Сьогодні навички емоційної компетентності і інструменти, які допомагають усвідомлювати і регулювати емоційні стани, мають стати гігієнічною нормою будь-якої навчальної системи в організації.

Емпатичне спілкування, вміння слухати та аналізувати емоційний стан, власний і колег — гігієнічна вимога до працівників на кожному рівні в організації.

Культурні бар'єри

Українська компанія сьогодні працює з усім світом. Наші офіси об'єднують колег з багатьох куточків земної кулі, де різні культури можуть по-різному тлумачити основні суспільні норми, поняття, визначення.
Організація і керівники мають розуміти і враховувати різні ментальності, різні культури під час спілкування.

Що робити:

Культивувати міжкультурну чутливість, розвивати організаційну різноманітність, об'єднувати колег із різних країн в спільні проекти для ефективнішої інтеграції в організаційну культуру. Наша єдність — у різноманітності.

Бар'єри різного сприйняття реальності

Жоден мозок не схожий на інший. Сприйняття світу ментальне, а не об'єктивне. Різні люди сприймають одну й ту саму інформацію по-різному. Рівень сприйняття інформації залежить від контексту.

Що робити:

Говорити на всіх рівнях команд за межами України про те, в якому контексті перебувають українські команди, як цей контекст впливає на їхнє сприйняття реальності. Говоріть про війну прямо, чесно і детально. Не соромтесь давати більше контексту клієнтам і командам за кордоном.

Ефективна комунікація вимагає розуміння різних рівнів сприйняття інформації, в залежності від контексту. Спочатку намагайтесь зрозуміти контекст того, хто сприймає інформацію, потім думайте про те, як її донести.
Вчимося на всіх рівнях організації чіткості, послідовності, системності та відповідності контексту в комунікації.

Психологічні бар'єри

Психоемоційний стан людини прямо впливає на її когнітивні здібності. Мозок влаштований таким чином, що не може постійно приймати ефективні рішення і успішно реалізовувати великий обсяг завдань. Існують абсолютно природні обмеження.

Психоемоційний стан українців визначається подіями в країні. Хоч би як ми не хотіли працювати більше, краще — ефективніше. Дев’ять місяців війни виснажили українців.

Що робити:

Керівники на всіх рівнях мають перш за все враховувати власний психоемоційний стан і те, як він впливає на комунікацію з їхнього боку.І розуміти, що реакції і комунікація з боку працівників зараз, як ніколи, обумовлена виснаженням психоемоційної системи колег.
Чуйність, емпатія, обережність в комунікаціях створюють надійний фундамент для довіри

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X