Чому від вас йдуть кращі співробітники. Блог кар'єрного коуча

1 червня 2017, 09:05
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Люди приходять працювати в компанію, а йдуть від керівника

Коли людина приймає рішення йти з компанії, вона може озвучити сотню причин свого відходу. Найчастіше, якщо людина чесна, то невисока заробітна плата буде десь на передостанньому місці. І не тому, що розмір зарплати не має для неї значення.

Відео дня

Сучасна талановита молодь не приховує, що приходить працювати в компанію, а йде від керівника. Ключові гравці, які довгий час працюють в одній фірмі, теж скажуть, що залишаються вірними їй не через гроші. Як і молоді фахівці, вони приходили в компанію, а залишаються завдяки керівнику.

І у великий, і в маленькій фірмі все обертається навколо керівника. У маленькій – навколо власника, у великій – навколо керівників підрозділів. Особистість власника або керівника компанії – це основа всього. Часто можна спостерігати, як ейчари вигадують більш нові системи мотивації, а цінні кадри все одно шикуються біля виходу. Вони йдуть від керівника.

Запитайте тих, хто йде, і у тих, хто тривалий час залишається вірним одній компанії, чому вони йдуть від других і залишаються у перших. В різній інтерпретації вам назвуть чотири слова: маніпуляція, натхнення, ціна і цінність.

Маніпуляція. Є два способи вплинути на людину: маніпулювати або надихнути. Маніпуляція в найрізніших її формах зашита в багаторівневі системи мотивації: корпоративні вечірки, оплата стоматолога і бонуси за досягнення надрезультатів, навчання і доплата за кожну відпрацьовану понад норму годину і т. д. Часом, коли голод кадрів (не плутайте з кадровим голодом) досягає піку, HR-менеджери підключають «важку артилерію». Наприклад, премії за хорошу роботу (ніби заробітну плату фахівці отримують за погану роботу або за сам факт перебування на робочому місці).

Система цінностей – замість мотивації, натхнення – замість маніпуляції

Маніпуляція в довгостроковій перспективі не забезпечить бізнесу високі результати. Вона може бути чудовою тільки в короткостроковій перспективі для невеликих разових проектів. Якщо ваша мета – команда, з якою ви хочете грати довго, такий підхід просто шкідливий. Якщо кращі фахівці, які працюють на вас тільки через гроші, самі не захочуть в якийсь момент змінити вашу компанію на ту, де платять на $50 більше, то це вирішать за них ті, хто на підборі персоналу заробляє на 20-30% відсотків від річної зарплати кандидатів. Якщо команда працює з вами тільки заради грошей і не прагне до розвитку на безкоштовній основі, вона не відчує такого пориву і за додаткові $200 до зарплати.

Погляньте на себе. Адже ви особисто не дивитеся на роботодавця виключно крізь лінзу співвідношення «зарплата – страховка – автомобіль з водієм – круасани по четвергах і фрукти або пиво з горішками по п'ятницях»? Фантиків і бантиків, на які ведуться «фахівці» – безліч. Зазвичай, чим більше фантиків і бантиків, тим менше справжнього сенсу в роботі і в кінцевому продукті. І якщо ваші «суперконсультанти» придумали суперфантик, то ви, звичайно, можете претендувати на лідерські позиції в сегменті фантиків... Щоправда, дуже недовго. Яким би особливим не був пряник, дуже швидко знайдуться ті, хто запропонує такий же, тільки з вишенькою зверху.

Натхнення. Досягти справжнього успіху, довгострокового співробітництва можна, лише надихаючи команду на роботу і кращий результат. Керівники, здатні надихнути команду на дії, що можуть дати їм найважливіше – відчуття мети і причетності. Це і є ті чарівні пігулки, які ми так випрошуємо у провідних консультантів у сфері управління персоналом.

Цінність. Немає більш дієвої мотивації для людини, ніж власна значимість і причетність до чогось важливого. І чим вище цінність того, чим займається компанія, чим сильніше команда відчуває свою причетність до того, що створює, тим більше у команди бажання створювати і робити більше – щоб ще більше відчувати свою особисту значимість. Успішні компанії успішні тим, що створюють цінні продукти і об'єднують людей, для яких важлива причетність до чогось значимого. Натхненні співробітники створюють по-справжньому сильні компанії.

Якщо у вас як у керівника немає бачення «надихаючого майбутнього», якщо ви як керівник не розумієте цінності продукту, який створює ваш бізнес, то незабаром співробітники стануть байдужими навіть з щоквартальними преміальними.

Ціна. Яку ціну особисто ви готові заплатити, щоб кожен день бути причетним до створення значного бізнесу, що змінює середовище? І чи вистачить вам вісім годин робочого часу, щоб повною мірою відчувати себе причетним до того, що важливо для вас, вашої компанії, ваших близьких, вашої країни?

Система цінностей – замість мотивації, натхнення – замість маніпуляції. Ось інструменти, які створюють всередині компанії середовище, де довіра і відданість стають нормою. Хитрі системи мотивації в такому середовищі стають пережитком минулого, разом з системами обліку робочого часу, відбутого в дорогому або не дуже костюмі, щоб на зароблені гроші купити ще один костюм.

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X