Чому яхтинг доступний не лише багатим і знаменитим. Блог капітана з 13-річним стажем

19 листопада 2016, 13:03
Міф про дорожнечу яхтингу швидко розвіюється після елементарних математичних підрахунків

Багато українців асоціюють яхтинг із розкішшю. Безумовно, для цього є передумови. Надивившись голлівудських фільмів, телевізійних передач про Монако або Марбелью, можна й справді вирішити, що ходіння під вітрилом – справа виключно заможних людей. Насправді, яхтинг – різновид туризму, давно вподобаний середнім класом, в основному, американським і європейським. Утім, українці теж активно цікавляться таким видом дозвілля та хобі, щорічно збільшуючи туристичні яхтові потоки приблизно на 30%.

Відео дня

За приблизними підрахунками, яхтингом захоплені близько 15 тис. українців. Для порівняння: у США понад 90 млн осіб у 2015 році хоча б раз мали справу з водною подорожжю. Щоправда, тут ідеться і про круїзи, які займають левову частку туризму серед американців.

Популярність яхтингу в усьому світі, включаючи Україну, зростає з кількох причин. По-перше, наситившись звичайними наземними поїздками, народ пробує щось нове, по-друге, зниження вартості подорожей під вітрилом. Справа в тому, що завдяки зростанню попиту, збільшилася пропозиція з боку чартерних компаній (контор, які здають човна в оренду), зріс ринок капітанів. Зараз оренда пристойної яхти в Греції на 6-8 чоловік обійдеться в 2-2,5 тис. євро на тиждень, а вартість послуг шкіпера – 100-150 євро в день. Раніше покататися по Греції можна було тільки з місцевим капітаном, і коштувало в рази дорожче через відсутність широкої пропозиції.

Міф про дорожнечу яхтингу швидко розвіюється після елементарних математичних підрахунків. Для прикладу візьмемо ту саму Грецію, куди є багато недорогих рейсів з України і де ходити на човні можна вісім місяців у році. Враховуючи переліт у 200-250 євро з людини, вартість човна в 2-2,5 тис. євро, найманого шкіпера за 700-1000 євро в тиждень, отримуємо біля 840 євро з людини для компанії з шістьох друзів. Додатково доведеться витратити кошти на стоянки, харчування (у ресторанах) ще близько 500 євро з кожного члена екіпажу. Разом – близько 1350 євро з людини за тижневий відпочинок на яхті в Греції. Місцеві готелі з системою "все включено", де туристи сидять на одному місці, не бачачи грецьких красот, точно не дешевші.

Зараз оренда пристойної яхти в Греції на 6-8 чоловік обійдеться в 2-2,5 тис. євро на тиждень

Якщо є бажання відпочити на човні взимку, відправившись у літо, скажімо, на Кариби, то сума збільшиться в основному за рахунок перельоту. Наземні послуги обійдуться приблизно на 20-40% дорожче. Щоправда, все залежить від обраних країн. Куба – дорожча рівно на різницю у вартості авіаперельоту, Антигуа і Барбуда – на 30-40% за рахунок більш високих цін у тих же ресторанах, вартості стоянок, загалом за рахунок рівня життя. Але знову-таки суми, які доведеться витратити, подорожуючи на яхті Карибами, не вищі за ті, що мандрівник витрачає, вирушивши у відпустку в місцевий готель.

Насправді, яхти легко порівнювати з автомобілями. Вибираючи морське дозвілля, є можливість, як економити, так і сильно витратитися, орендувавши на тиждень "Мальтійський сокіл" за 350 тис. євро.

Економити у вітрильному спорті можна за кількома позиціями.

Перша – оренда. Скажімо, замість аналога Maserati за сотні тисяч євро, вибрати Volkswagen серед яхт за 2-4 тис. євро в тиждень. Можна спуститися нижче – до аналога «Жигулі» – старенького човна (близько 10 років від народження), оренда обійдеться в 1 тис. євро на тиждень. Щоправда, таке судно підійде лише для спокійних акваторій на кшталт Хорватії (Адріатики).

Другий рядок економії – шкіпер. По-перше, можна самому вивчитися на капітана, заплативши 7-8 тис. грн. за теорію і близько 1 тис. євро за двотижневу практику, а потім у будь-який момент возити друзів-сім'ю абсолютно безкоштовно. По-друге, взяти капітана з досвідом, який розповість, де можна економити на тому чи іншому маршруті. Наприклад, обумовити свій бюджет зі шкіпером спочатку, і вирішити, скільки робити стоянок, що відвідати, щоб витратити менше палива. Такі речі здатні заощадити біля 30% витрат на стоянки і пальне.

Третій рядок витрат – харчування. Можна обідати в ресторанах у стрімких скелях або ж піти на компроміс зі шлунком – самостійно готувати свіжовиловлених карибських лобстерів на орендованій яхті. Є туристи, які в спробі заощадити на харчуванні, заздалегідь купують припаси в Україні у вигляді консервів, ковбаси та інших продуктів. Таким чином, прирівнюючи відпочинок на яхті мало не до бекпекерства.

Зводячи до спільного знаменника – відпочинок на яхті нічим не дорожчий за звичайну подорож. А часом навіть – дешевший. При цьому мандрівник бачить усе з іншого, морського боку й отримує можливість дістатися до точок, недоступних із суші – від крихітних нежилих островів до тих самих ресторанчиків на стрімких скелях, вулканів або гротів. Тут важливо розуміти: човен в цьому випадку – не постійне місце перебування, а лише транспортний засіб, що доставляє допитливого мандрівника з однієї локації в іншу.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X