Важливо розібратися. Чому дитина не хоче в школу

11 вересня 2021, 01:47

Як правило, існує конкретна проблема, і варто з’ясувати — яка саме

Коли дитина говорить «я не хочу до школи» (садка, гуртка, на вулицю), ці слова звучать глобально, і часто це лякає. Але все це — дуже загальні формулювання.

Як правило, дитина намагається уникнути тільки частини цієї «глобальності». І нам важливо постаратися привчити себе загальне «не хочу» розділяти на конкретні частини, сходинки.

Відео дня

У більшості випадків виявляється, що в цілому дитина все-таки хоче ходити до школи (садка та інше), але, якщо їй допомогти розібратися, вона уточнить:

— я втомився;

— мені складно прокинутися сьогодні або взагалі прокидатися вранці;

— я зранку не можу зібратися і згадати, що потрібно робити, а батьки лають;

— мені не подобається, не зручна форма школи, в яких шкільна форма обов’язкова);

— мене заколисує в дорозі (втомлююся, мені страшно, мені нудно йти, я хочу йти сам, я соромлюся, що мене водить мама);

Важливо, щоб ми привчили себе слухати не перебиваючи й не оцінюючи

— мені самотньо в школі (посварився чи немає друзів);

— мене ображають, з мене сміються, я став свідком або жертвою буллінгу;

— я втратив загубив (рюкзак тощо);

— я не виконав домашнє завдання;

— я не можу ходити в туалет в школі;

— мені важко дається певний предмет;

— у мене складні стосунки з конкретним викладачем;

— я напартачив і не розумію, як виправити ситуацію;

— я боюся не впоратися, отримати погану оцінку;

— я закоханий дівчину або хлопця, у якого інший режим навчання);

— я погано себе почуваю (захворів, відчуваю тривогу, боюся захворіти);

— мені нудно швидше справляюся з задачами, відчуваю, що витрачаю час, або не розумію того, що пояснюють вчителі);

— я багато пропустив, не можу швидко наздогнати;

— я погано бачу, погано чую;

— я соромлюся (брекетів та іншого);

— я хочу їсти (не можу їсти те, чим годують у школі);

— я став свідком обману, правду сказати не можу — боюся зрадити однокласників, обдурити вчителя теж не можу;

— коли я в школі, з батьками може статися щось непередбачуване;

— мені не вистачає часу на хобі.

Уявіть, кожен з цих пунктів в моїй практиці був причиною слів «я не хочу до школи» у різних дітей. І всі ці пункти для них серйозні.

Я прошу дитину переформулювати так: «Я хочу до школи, але мені буде спокійніше, легше, коли…» І вирішити питання з одним-двома пунктами набагато легше, ніж з глобальним «не хочу до школи».

Але для того, щоб дитина будь-якого віку змогла разом з нами міркувати про все це і довірити те, що їй складно, важливо, щоб ми привчили себе слухати не перебиваючи, не оцінюючи, всерйоз ставлячись до її слів і щиро бажаючи розібратися і допомогти. Ну і у нас точно вийде.

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X