Склали крила. Як авіакомпанії зберігають літаки в період кризи

17 квітня 2020, 20:43

Літак не можна просто так поставити в дальній кут аеродрому

Найбільша криза в історії авіації «приземлила» десятки авіакомпаній у  всьому світі. Ви напевно вже бачили апокаліптичні фотографії з рядами літаків базових авіакомпаній, які тиснуть не тільки перони, але вже і злітно-посадкові смуги й руліжні доріжки великих хабів аеропортів.

Відео дня

Припускаючи значне зниження обсягу перевезень після рестарту, яке оцінюють показниками 25-50% цього літа, авіакомпанії переглядають стратегії флоту. Літаки повертаються лізингодавцям або відправляють на зберігання. Однак чи знаєте ви, що літак не можна просто так поставити у дальній кут аеродрому? Правильна консервація — це тривалий і трудомісткий процес, про який я сьогодні хочу розповісти на прикладі авіакомпанії Brussels Airlines.

Щодня колеса потрібно злегка повертати, щоб вони не зношувалися під вагою літака

Флот Brussels Airlines складається з 57 літаків. Діяльність авіакомпанії припинена у середині березня й всього кілька літаків зараз використовують для репатріаційних рейсів. Аеропорт Брюсселя не призначений для парковки такої кількості літаків одночасно, тому одну з руліжних доріжок довелося звільнити для зберігання флоту.

alexcheban.livejournal.com
Фото: alexcheban.livejournal.com
alexcheban.livejournal.com
Фото: alexcheban.livejournal.com
alexcheban.livejournal.com
Фото: alexcheban.livejournal.com

Наприклад, лише процедури зберігання одного Airbus A330 потребують близько 400 людино-годин. Авіакомпанія дотримується інструкцій виробника — концерну Airbus, щоб забезпечити безпечне зберігання та мінімізацію витрат під час перезапуску льотної програми. Всі ілюмінатори закриті та заклеєні спеціальною стрічкою для запобігання знебарвлення обробки крісел і салону, шасі й двигуни оброблені спеціальним хімічним складом і ретельно упаковані, щоб запобігти корозії. Всі крісла закриті поліетиленом, щоб вони залишалися свіжими і чистими.

alexcheban.livejournal.com
Фото: alexcheban.livejournal.com
alexcheban.livejournal.com
Фото: alexcheban.livejournal.com
alexcheban.livejournal.com
Фото: alexcheban.livejournal.com
alexcheban.livejournal.com
Фото: alexcheban.livejournal.com

Здається, що після парковки літака більше нічого робити не потрібно, але насправді команди технічного обслуговування щодня працюють, щоб підтримувати парк у відмінній формі. Наприклад, щодня колеса потрібно злегка повертати, щоб вони не зношувалися під вагою літака, і щотижня необхідно проводити перевірки технічних параметрів, зчитуючи показники спеціальним комп'ютером. Зараз 30 співробітників технічного департаменту трудяться повний робочий день для виконання усіх цих завдань.

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X