Так буде не завжди. У чому Київ випереджає Амстердам

28 вересня 2021, 08:55

Насолоджуйтесь тим, що вітчизняна сфера послуг бореться за кожного клієнта

Амстердам — те європейське місто, вайб якого мені дуже близький. У столиці Нідерландів мені подобається все: архітектура, люди на вулицях, канали, кав’ярні і, звичайно ж, події, які зі мною там відбулися. Саме в Амстердамі я зробив пропозицію своїй дружині Лері.

Відео дня

Але як підприємець у поїздках я звертаю увагу не тільки на міські пам’ятки. Найбільше мені в очі впадає місцевий бізнес, нюанси його роботи й ті послуги, які він надає. Під час чергової подорожі я помітив деякі подібності та відмінності між українським і європейським підприємництвом — цими спостереженнями зараз і поділюся.

Креатив

Український бізнес часто менш креативний. Тут я маю на увазі дизайн. У нас є шалені бренди з дуже крутими просторами, які або на рівні, або навіть кращі за європейські, але їх украй мало. Я в абсолютному захваті від того, що робить Слава Балбек. У його просторах присутній саме той вайб, про який я говорив спочатку.

Але в Амстердамі таких місць тільки в одному кварталі може бути півтора десятка. Ти бачиш кав’ярню, і її хочеться з'їсти. У ній може бути ідеально все, починаючи від інтер'єру і завершуючи тим, як стильно виглядає бариста. Якби в Києві весь центр міста був таким, як вулиця Рейтарська, ми б за креативом наблизилися до рівня Амстердама. Утім, ми ростемо. Європейські столиці розвивають підприємництво вже сотні років, а ми почали не так давно, і у нас ще все попереду.

Сервіс

Ми повинні пишатися українським сервісом. Не так давно про це писав Андрій Федорів, і тут я з ним абсолютно солідарний. За останні 10 років наш сервіс виріс просто фантастично.

Я ніколи не сварюся в тих закладах громадського харчування, де мене поганого обслуговують, — не бачу в цьому сенсу. Я вже прийшов, уже сів за стіл, і якщо мою їжу будуть довго нести, то я не стану влаштовувати сцен, просто наступного разу в цей заклад не прийду.

У жодному з ресторанів, які ми відвідали в Амстердамі, нас добре не обслужили

У жодному з ресторанів, які ми відвідали в Амстердамі, нас добре не обслужили. Офіціанти забували частини замовлень, вчасно не підходили, а 20 хвилин, проведені за столом в очікуванні меню, тут вважаються цілком повсякденною ситуацією. Найцікавіше, що клієнти навіть не намагаються з’ясовувати, чому так довго, просто ставляться до цього як до чогось само собою зрозумілого. Кількість гостей у закладах Амстердама настільки велика, що від втрати кількох незадоволених вони взагалі ніяк не постраждають і пустувати не будуть. У нас же кількість людей, які можуть собі дозволити проводити час у ресторанах, обмежена.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Мені здається, що український сервіс — це приклад того, як учень перевершив вчителя. Коли у нас починали працювати над сервісом у сфері послуг, у європейців він був уже на дуже високому рівні. Але за минулі роки ми не просто дотяглися до Європи, а й обігнали її. Для нас довго чекати меню, замовлення або чек — це рідкість. Весь персонал відмінно натренований. На мій суб'єктивний погляд, амстердамський сервіс на порядок поступається київському.

Чистота

У більшості випадків, незалежно від цінників, українські заклади громадського харчування помітно чистіші за європейські. У Києві в залах, як правило, ідеальна чистота, на відміну від Амстердама. Чому так? Тому що в другому випадку від чистоти в приміщенні ніяк не залежить відвідуваність. Люди будуть продовжувати приходити, навіть якщо буде не дуже прибрано.

Готелі

Амстердам вважається одним з найпривабливіших міст для туристів. Середня заповнюваність амстердамських готелів до пандемії була близько 90%, київських, для порівняння — 60−65%.

Така популярність призвела до появи тисяч готелів. До слова, штаб-квартира відомого сервісу booking.com теж знаходиться в Амстердамі. У цьому місті є безліч як великих мережевих готелів, так і маленьких, креативних, затишних локацій.

У Києві набагато менше красивих і концептуальних місць. Зараз вони почали з’являтися, але їх як і раніше мізерно мало. Мені здається, що українській столиці страшно не вистачає таких прекрасних готелів як, наприклад, Bursa, яку відкрив Василь Гроголь.

Україна, щоб стати країною, здатною надати якісні та креативні готельні послуги, необхідна потужна економіка. Наприклад, у нас не може бути рентабельним all inclusive, як у Туреччині, де сезон триває шість місяців у році. На півдні нашої країни літній сезон триває два місяці — навіть не три.

З досвіду мого готелю, більшість туристів в Одесі в останні роки — українці, а їхній відпускний період випадає якраз на два місяці, липень і серпень. Відразу після довгого вікенду на День Незалежності кількість туристів падає вдвічі. І при складанні фінансової моделі all inclusive готелю в Одесі інвестор повинен розуміти, що 95% заповнюваність буде тільки в липні та серпні, в червні — близько 70%, а в травні — не більше 50%. Втім, якщо хто-небудь все ж ризикне відкрити такий готель на півдні України, я буду тільки щасливий.

Загалом, порівнюючи Київ і Амстердам, можу сказати, що ми виграємо в тому, що не залежить від прибутку. Сервіс та чистота — це про стандарти і підходи наших підприємців. Насолоджуйтесь тим, що вітчизняна сфера послуг бореться за кожного клієнта. Так буде не завжди.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X