Агресія і війна. Як говорити з дітьми на складні теми? Блог Світлани Ройз

26 листопада 2018, 19:49
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Батькам необхідно обговорювати з дітьми складні і хвилюючі події, які відбуваються в нашому суспільстві

Базова потреба будь-якої людини - потреба в безпеці. Тільки відчуваючи безпеку, дитина дозволяє собі досліджувати світ, віддалятися від батьків, дорослішати. Вибити опору - відчуття безпеки - означає позбавити людину життєвості. Різниця дорослого і дитини - сила і досвід, реакцій, дій. Можливість усвідомленого вибору цих реакцій і дій.

Відео дня

Ми не можемо вплинути на світ - ми можемо вплинути на себе в світі і на те, яку ми формуємо проекцію - у внутрішньому світі у свою дитину. Ми зіткнулися з тим, що в сучасному світі, на жаль, є тільки ілюзія безпеки, але ми можемо стати безпечною опорою в житті дитини. Важливо, щоб у зовнішній нестабільності була хоча б стабільність наша внутрішня.

При будь-яких складних події і темах - дитина намагається на нас покластися. Важливо, щоб ми змогли впоратися і зі своєю тривогою і вмістити в себе напругу дитини. Внутрішні слова і образ: я впораюся, я дорослий, я розміром від землі і до неба і широкий як океан - дуже великий, - можуть стати помічниками.

Ми - контейнер для переживань дитини.

Теракт - це завжди несподіванка. Це завжди травматизація. Будь-яка дія, що несе загрозу життю, цілісності, безпеки впливає на всі наші внутрішні структури: тіло, емоції, самооцінку. Теракт покликаний вибити нашу звичну і раціональну опору і спровокувати паніку, ступор або агресію і помста.

Будь-яка новина, пов'язана з «життям і смертю», впливає на нашу найдавнішу частину - рептильний (рептілійний) мозок. Вона відповідає за виживання і швидке реагування. Давнім рептиліям потрібно було вижити - відібрати їжу, завмерти, відбитися від небезпеки. Вони не вміли говорити, будувати плани і співпереживати. Як тільки включається ця частина мозку, ми перестаємо раціонально мислити. Ми або метушимося і панікуємо, або впадаємо в ступор, або проявляємо агресію і нетерпимість. У цей час ми, на жаль, не усвідомлюємо того, що відбувається. Всі панічні вборси розраховані на це, всі теракти провокують в нас стан травматизації - постійна напруга і відчуття тривоги і паніки. Якщо ми знаємо, що це усвідомлені дії - наша задача позбавити терористів задоволення - не спровокувати. Всіма силами зберегти відчуття стабільності.

Чим менша дитина, тим менше інформації

Будь-яка дитина будь-якого віку знаходиться в контакті з почуттями дорослого. Навіть якщо ми нічого не говоримо, але переживаємо, дитина «втягується» в нашу воронку. Чим активніше емоції, тим важливіше раціоналізація - пояснення.
Дитині до двох років можна просто говорити (навіть подумки): я з тобою. Ти в безпеці. Я впораюсь. Я можу подбати про тебе і про себе. Дитину важливо обіймати або хоча б торкатися до тіла, важливо, щоб ніжки дитини і спинка відчували опору.

Дитині будь-якого віку небезпечно дізнаватися про трагедії з телевізійних новин

Дитині до 10 років можна сказати: «Мама/тато засмутилися, бо дізналися новина. Далеко (важливо дистанціювати дитини від події) кілька (важливо визначити кількість) людей, які дуже зляться, зробили іншим боляче. (Вони надійшли погано, пошкодивши, зруйнувавши, зробивши боляче). Зараз багато людей піклуються і виправляють те, що можна виправити. Дуже шкода постраждалих. Ми можемо про них (подумати, помолитися, побажати гарного, поставити свічку, покласти квіти). Але ми в безпеці. Тато і мама поруч з тобою. Ми про тебе дбаємо і будемо дбати ». Дуже важливий акцент на тому, що від того, що в світі є група жорстоких людей, сам світ не поганий. І більшості людей можна довіряти.

Звичайно, якщо дитина зовсім не ставить питань, ми обмежуємося короткою фразою. Якщо дитина питання задав - коротко відповідаємо, чекаючи наступного питання. Відповідати на питання дитини обов'язково. Якщо відповіді у нас немає, його важливо разом зі старшою дитиною шукати в інтернеті, у авторитетних знайомих. Говорити можна тільки зі стану свого дорослого стабільності. Дитині будь-якого віку небезпечно дізнаватися про трагедії з телевізійних новин. Кордон між фантазійної (екранної) життям і об'єктивною реальністю розмита. Багато дітей переносять все, що бачать на екрані в свій внутрішній світ. Для них це може бути позамежної навантаженням.

Складна тема - привід поговорити

Поговорити про те, що робити в екстремальних ситуаціях, привід уточнити: знає, чи пам'ятає дитина прізвище, адреса, телефон.

Слова, які важливо чути дитині: «Зараз ми в безпеці. Я і багато людей зробимо все, щоб ми були в безпеці. У всіх своя доля і своя життя. Я вірю в твою і нашу щасливу і добру долю. Поганих людей набагато менше, ніж хороших. Давай згадаємо тих, хто тебе любить і тих, хто про тебе піклується ».

важливі дії

Якщо є можливість дій - подумати, яка допомога і які посильні дії можливі в цій ситуації:
• Грати. Лімбічна система мозку активна при страху і грі. Нехай у дітей там буде гра.
• Обіймати: кожен раз, обіймаючи дитини, ми створюємо навколо нього додаткові кордону безпеки. Збільшити контакт з тілом, тримати свої руки на стопах дитини (робити масаж ніжок) - так ми допомагаємо відчути опору.
• Дозволити, якщо це необхідно, проявити напруга тілесно - побігати, пострибати, покричати.
• Малювати і розмальовувати мандали (малювати в колах), описувати долоньки, стопи, все тіло, розмальовувати розмальовки - з широкими межами - все це допомагає повертати відчуття кордонів.
• Вибирати матеріали, над якими можна відчувати контроль - пластилін, глина, хлібний м'якуш, кінетичний пісок, тісто, малювати олійною пастеллю або восковими крейдою.
• Використовувати обривності аплікацію (руками рвати кольоровий папір на дрібні шматочки і з цих шматочків за допомогою клеїть олівця робити колаж).
• Малювати олійною пастеллю на темному папері.
• Робити дихальні вправи (видих довший за вдих) - свисток, флейта, мильні бульбашки, кульки.
• Малювати - майструвати будиночки, робити істот з будиночками на спинках (наприклад, равликів), грати зі сірниковими коробками.
• Фантазувати - малювати, моделювати, створювати уявний чарівний безпечний світ.
• Якщо в даний момент немає можливості трансформувати страх, створити для нього сейф - скриня, папку. Намалювати, покласти в «надійне місце», міцно-міцно закрити. (Це дає тимчасовий перепочинок від страху).
• Створювати образ Зберігача (чогось більшого, ніж просто людина.) Ангела, чарівного-провідника Собаку та інше.
• Говорити про душу.
• Грати з водою. Представляти воду, водне простір, спостерігати, як бурхливі хвилі трансформуються в баранці, малювати водний простір (нехай цей малюнок буде динамічним - починаємо з сильних хвиль, поступово заспокоює, тримати руки під водою, поступово зменшуючи натиск, тарабанити по воді долонями, знижуючи інтенсивність).

Текст публікується з дозволу автора

оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Думки Нового Часу

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X