8 простих способів справити гарне враження. Блог австралійського психолога
Перелічені нижче поради – лише частина того, що можна почерпнути з психології для соціального життя. Називайте це лайфхаками, стереотипами і навіть маніпуляціями, але вони діють. Більш того, всі засновані на принципах психології.

1. Люди пам'ятають тільки першу та останню дію, тому справляйте гарне перше враження і закінчуйте на високій ноті
Ефект порядкового номера – одне з найбільш вивчених понять у психології. Суть його в тому, що ми схильні запам'ятовувати тільки ті речі, які відбуваються на початку і в кінці. Це досить сильний ефект. Саме події на початку і наприкінці розмови сильніше затримуються в нашій пам'яті, аніж ті, що в середині.
Є безліч способів використання цього ефекту в особистих цілях: на співбесіді, на діловій зустрічі або просто в розмові з кимось, на кого ви хочете справити враження, постарайтеся сильно почати і закінчити. Можливо, потрібно закінчити раніше, ніж ви планували. Люди запам'ятають лише хороші моменти і забудуть все, що сталося між цим, навіть якщо там ви проявили себе посередньо.
2. Щоб запам'ятати інформацію, поєднайте її
Дослідження показують, що ми можемо утримати в короткостроковій пам'яті лише сім (плюс-мінус два) бітів інформації. Це означає, що ми можемо обробляти від п'яти до дев'яти чисел або літер. Послідовність з семи літер, наприклад, A-C-G-F-M-R-T ми можемо запам'ятати досить легко, але послідовність B-D-A-J-F-T-H-S-R-E-N-O-M занадто складна для більшості з нас.
Щоб обійти цю особливість пам'яті, спробуйте об'єднати інформацію, що запам'ятовується. Запам'ятати послідовність з 16 літер досить складно, але якщо цими літерами буде Д-У-Ж-Е-В-Е-Л-И-К-И-Й-С-Л-О-Н? У цій фразі цілих 15 літер, але, за фактом, вам потрібно запам'ятати лише три слова. Тобто, групуючи (об'єднуючи) інформацію, послідовність з безлічі елементів стає чимось єдиним. Таким чином, ви значно збільшуєте ємність вашої короткострокової пам'яті.
Події на початку і наприкінці розмови сильніше затримуються в нашій пам'яті, ніж ті, що в середині3. Якщо ви хочете, щоб комусь щось сподобалося, не тисніть на нього
Це, напевно, звучить дивно. Когнітивний дисонанс ми відчуваємо щоразу, коли робимо щось, що суперечить нашим переконанням. Стикаючись з цим дискомфортом, ми зазвичай коригуємо або свої переконання, або поведінку – щоб ті більше відповідали одне одному.
Під час одного з експериментів людей попросили зробити щось складне (або нудне), давши одним за це винагороду (група А), а іншим – ні (група В). Зрештою учасників попросили сказати, наскільки їм сподобалося виконувати завдання. Учасникам з групи В, як не дивно, завдання сподобалося набагато більше, ніж учасникам з групи А. А вся справа в тому, що люди з групи В зіткнулися з дилемою: вони зробили щось складне (або нудне), але не отримали за це компенсацію. Щоб якось впоратися з виниклим дисонансом, вони подумали «оскільки я не отримав жодної винагороди, мабуть, мені мав сподобатися сам процес», і поставили завданню вищу оцінку.

4. Запитавши, дайте людям час подумати
Ми живемо в соціальному світі. Багато чого з того, що ми робимо, сильно впливає на нашу здатність інтерпретувати, орієнтуватися і адаптуватися до певних соціальних ситуацій і обставин. Більш того, соціальний тиск є одним з найважливіших факторів у поведінці людей. Якщо ви розмовляєте з кимось, але людина відповідає або реагує на ваші слова лише уривчасто, помовчіть, зберігаючи при цьому зоровий контакт. Людина відчує прихований тиск, і зрозуміє, що потрібно продовжити розмову.
Люди відчувають навіть слабкий тиск, і щоб зменшити сором, говорять.
5. Жуйте жувальну гумку, коли нервуєте
Ви, напевно, чули про старий трюк з жуванням яблука під час розмови з уподобаною вами людиною (в американському телесеріалі Seinfeld він зображений). Прийом з жувальною гумкою працює аналогічним чином, але трохи тонше: жуючи гумку, ви обманюєте свій мозок, змушуєте його думати, що вам комфортно. Замість того щоб нервувати і панікувати (забирає багато енергії), вашому мозку здається, що все добре, адже ви зайняті стороннім заняттям – жуєте гумку.
6. Під час розмови спостерігайте за ногами людей
Якщо ви приєдналися до чиєїсь розмови чи говорите з кимось віч-на-віч, не погано б поспостерігати за розташуванням ніг співрозмовника. Не треба, звісно, витріщатися – це виглядатиме дивно, і людина відчує себе незручно – але кидайте час від часу погляд вниз або спостерігайте за ногами співрозмовника периферійним зором. Річ у тім, що люди (часто несвідомо) стоять ногами в протилежний бік від людини, яка їм нецікава. І, навпаки, якщо їхні ноги спрямовані на вас, ви, найімовірніше, їм цікаві або ж цікаво те, що ви говорите або робите.
7. На зустріч з вподобаною людиною приходьте у доброму гуморі
Емоції в деякій мірі заразні. Важко бути засмученим в оточенні щасливих людей. (Це не означає, що потрібно йти в цирк, щоб подолати депресію, але цирк, ймовірно, буде корисніший, аніж самотність.) Люди реагують на соціальні сигнали. Коли ви щасливі і сповнені ентузіазму, це зазвичай передається іншим. І це не паранормальне явище - люди просто підхоплюють вашу поведінку, і відповідним чином змінюють свою. Тому, коли ви в доброму гуморі, люди починають асоціювати з вами відповідні емоції.
8. Коли люди зляться, будьте спокійні
Якщо ви колись на когось дуже сильно злилися, то, напевно, розумієте, наскільки неприємно, якщо людина в цей момент зберігає спокій. Коли ви розгнівані, нам не хочеться, щоб людина просто сиділа спокійно. І яким би складним не здавалося, коли хтось кричить чи ображає вас, найкраще залишайтеся спокійними. Це змусить людину почуватися ще гірше, а згодом і трохи присоромленою. (...)
Продовження в розділі Блоги. Style. Слідкуйте за оновленнями тут
Новое Время володіє ексклюзивним правом на переклад і публікацію колонок Райана Андерсона. Републікування повної версії тексту заборонене