8 навичок, які потрібні будуть кожному в 2020 році

2 жовтня 2019, 21:37

Вчитися можна у будь-якої людини, особливо, якщо справа стосується soft skills

Останні кілька років увесь світ очікує, що ось-ось — і станеться Четверта промислова революція. Вона об'єднає всі останні цифрові, біологічні, фізичні технології і приголомшить нас своїми змінами.

Відео дня

Що робити людям у цей момент? Як адаптуватися до змін?

Відповідь проста: прокачувати свої soft skills, оскільки hard skills, найімовірніше, візьмуть на себе машини. І перш ніж перейти до списку того, що нам знадобиться в найближчому майбутньому, давайте розберемося в поняттях.

Особисто я люблю максимально прості визначення. Тому:

hard skills — це ваші професійні, спеціалізовані навички, яких можна навчитися;

soft skills — це ваші надпрофесійні, неспеціалізовані навички, які можна розвинути.

І якщо з hard skills все більш-менш зрозуміло, давайте визначимо, для чого потрібні soft skills? Розвиваючи цей тип навичок, ви зможете не просто добре виконувати свою роботу, а досягти більшого. Ці навички допомагають нам ефективно, творчо і легко взаємодіяти з іншими людьми. Хибно вважати, що soft skills потрібні тільки керівникам, я впевнена, що вони стануть у пригоді всім, хто хоче збалансовано розвивати себе і свою кар'єру. Це підтверджується і списком топ-навичок, які, за версією Forbes, нам знадобляться вже в 2020 році.

1. Комплексне вирішення проблем

У світі, де все змінюється щохвилини, особливо цінуються люди, здатні подивитися на проблему з різних сторін. Тут працює і helicopter view — погляд з боку, і здатність зіставляти отриману інформацію, і вміння зосередитися на деталях.

2. Критичне мислення

У цьому пункті виграють послідовні і системні люди. Тут йдеться про здатність ставити під сумнів інформацію, що надходить, а також використовувати логіку і міркування для дослідження проблеми. Уміння розглядати різні варіанти вирішення і зважувати плюси і мінуси кожного підходу дасть вам однозначну фору, особливо в IT-сфері.

Уміння розглядати різні варіанти вирішення дасть вам однозначну фору

3. Творчість

Креативність — це не про талант артиста, дизайнера або музиканта, як прийнято вважати в нашому суспільстві. Це про інший погляд на звичні речі, про пошук нового, про з'єднання, здавалося б, непоєднуваних речей.

4. Управління людьми

Незважаючи на всю просунутість штучного інтелекту, тільки люди здатні посилювати енергію один одного. І також легко руйнувати напрацьоване. Тому для менеджерів головною навичкою буде розвиток власного стилю управління, робота з мотивацією і ефективністю команди.

5. Спілкування

Комунікативні навички — це здатність працювати з різними особистостями, максимально використовуючи сильні сторони одне одного. Взаємодія допоможе вам бути гнучкими і швидше адаптуватися до мінливої ситуації.

6. Емоційний інтелект

Останнім часом ця навичка впевнено оселилася на обкладинках популярних книг про лідерство. Вона про те, наскільки добре ви можете керувати власними емоціями (опановувати себе, не піддаватися провокаціям, доводити справу до кінця) і реагувати на емоції інших людей.

7. Орієнтація на сервіс

Це те, наскільки ви здатні передбачити потреби людей і знайти спосіб допомогти їм. Такі знання дадуть можливість розробити нові продукти або адаптувати послуги для майбутнього розвитку компанії чи бренду.

8. Когнітивна гнучкість

Чим вищою буде ваша когнітивна гнучкість (інакше кажучи, спритність розуму), тим менший рівень стресу ви відчуєте. Висока гнучкість дає можливість ефективно перебудовуватися, адаптуватися до нових умов, заводити стосунки з новими людьми, підлаштовуватися під різні ситуації і легко справлятися з різними варіантами майбутнього.

Як же це все прокачати? Є кілька простих способів, доступних кожному:

Самонавчання — самостійне вивчення різних матеріалів (статті, блоги, тренінги, вебінари, підкасти тощо).

Зворотний зв’язок — від колег, керівників, наставників і експертів про успіхи і помилки вашої поведінки в розрізі конкретного досвіду.

Ментворкінг (менторство + нетворкінг) — робота відразу з кількома, різними за досвідченістю, наставниками. Основний принцип: вчитися можна у будь-якої людини, особливо, якщо справа стосується soft skills.

Розвиток у процесі роботи — пошук і вивчення ефективніших моделей поведінки під час вирішення ваших професійних завдань.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Depositphotos

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X