7 фільмів про сильних жінок, які я покажу своїй доньці. Блог Олексія Бондарєва

Але з того часу як у мене з'явилася дочка, я дещо частіше думаю про те, що суспільство все ще може бути досить некомфортним для жінок, які хочуть бути кимось більшим, ніж кухонною і приналежністю, красивою картинкою, розвагою або домогосподаркою.
Стереотип про те, що жінка може добитися чогось в житті, тільки будучи поруч з чоловіком, безумовно завжди буде подобатися чоловікам.
Ще б пак, така ідеальна картина світу виходить :)
Але мені б не хотілося, щоб моя дочка бачила речі в такому світлі.
Ось кілька фільмів, героїнь яких я б поставив в приклад. І так, в цьому списку не буде Ерін Брокович і Москва сльозам не вірить. Я все ж люблю кіно в інших жанрах.
Чужі
Режисер - Джеймс Кемерон
1986

Нещодавно Джеймс Кемерон розкритикував "самий феміністичний фільм" цього року - Чудо-жінку - як раз за об'єктивацію жінок.
І мені здається, він має рацію. Але справа не тільки в цьому, а ще в тому, що Кемерон як ніхто інший має право говорити про фемінізм в кіно. У його фільмах жіночі образи дуже вражають. Тому в моєму списку їх аж три.
Перший з них - Чужі. Начебто той же персонаж - лейтенанат Ріплі - і та ж актриса Сігурні Уівер. Але у Кемерон вийшов зовсім інший жіночий образ, ніж у Рідлі Скотта в першому фільмі цієї франшизи Чужий (1979).
Скотт показав, що жінка може бути найрозумнішою на борту космічного корабля, але при цьому у неї не вистачило характеру, наприклад, протистояти ідіотизму чоловіка, який був вище за званням. Та й в кінцівці Чужого Скотт не упустив шансу роздягнути молоденьку Уівер, щоб пограти на почуттях чоловіків-глядачів.
В Чужих Кемерон не опускається до таких маніпуляцій. Його лейтенант Ріплі - сильна і впевнена в собі жінка, яка сама приймає важливі рішення. Авторитет крутих мужиків навколо для неї мало що значить. Вона готова прийняти чоловічу допомогу в критичній ситуації і в цілому взаємодіє з чоловіками на рівних.
І поводиться дуже по-чоловічому, коли жіночий (материнський) інстинкт змушує її спускатися в лігво монстрів в надії врятувати маленьку дівчинку.
Мовчання ягнят
Режисер - Джонатан Демме
1991 рік

У фільмі ще більше, ніж в книзі Томаса Харріса, за якою його знято, зроблено акцент на те, чтого Клеріс Старлінг домагається успіху за рахунок сили волі, розуму, цілеспрямованості.
У книзі зроблений дещо більший акцент на фізичну привабливість Клеріс, але у фільмі геніальна Джоді Фостер грає її саме так - стримано і трохи асексуально. Так ще більше впадає в очі мотив, який змушує доктора Лектера допомагати молодій стажерці ФБР.
Він бачить в ній не спокусливу красуню, а цікаву для нього особистість, яку психологічна травма в дитинстві змусила стати небайдужою до страждань тих, хто в біді.
Термінатор
Режисер - Джеймс Кемерон
1984 рік

Ще один фільм Кемерона, де жінка виявляється здатною постояти за себе і тих, кого любить, завдяки своїм характеру і рішучості.
Кемерон знову показує не секс-бомбу, а жінку з сильним характером.
Вона приймає ключові рішення сама, вона виживає (читай, домагається успіху) завдяки характеру, за який її поважають чоловіки. А не завдяки зовнішнім даним або талантам. Саме в цьому її сила. В цьому привабливість її образу.
Ну і вміння стріляти теж завжди прикрашає жінку :)
Безодня
Режисер - Джеймс Кемерон
1989 рік

У цьому чудовому фантастичному фільмі Кемерона (тільки заради Бога дивіться лише режисерську версію) блискучий акторський дует Еда Харріса і Мері Елізабет Мастрантоніо грає розлучене подружжя. Вони разом з командою підводних бурильників і групою військових опиняються на станції, що відрізана від поверхні наодинці з таємничими істотами.
У ключових моментах фільму героїня Мастрантоніо демонструє дуже сильний характер і здатність приймати неймовірні за тяжкістю рішення, серед іншого і жертвувати собою.
Знову таки Кемерон робить акцент на тому, що не сексуальність і довгі ноги, а характер і самостійність наділяють жінку здатністю домагатися того, чого вона хоче.
З Африки
Режисер - Сідні Поллок
1985 рік

Історія данської баронеси, яка управляла кавовою плантацією в Кенії в 1920-х. Героїня проходить непростий шлях від дружини ловеласа та гульвіси до рятівниці бідних африканців на приналежному їй клаптику землі.
І навіть в історії любові тут вона виступає не як типова героїня жіночого роману, а як повноцінний партнер свого коханого.
Книгу Карен Бліксен, за якою поставлено фільм, я теж колись читав. Вона досить довга і дещо нудна. Але внутрішні мотиви героїні розкриває все ж краще, ніж фільм, в якому режисер постарався приділити час не тільки героїні Меріл Стріп, але й персонажу Роберта Редфорда. У книзі він стільки місця не займає.
Фріда
Режисер - Джулі Теймор
2002 рік

Епічна історія мексиканської художниці Фріди Кало. На її долю випало стільки випробувань, що вистачило б на сотню героїнь жіночих романів. Починаючи від катастрофи, після якої вона ледь не залишилася інвалідом і закінчуючи шлюбом з художником Дієго Рів'єра, який нескінченно зраджував її.
Фріда не тільки переживає всі ці негаразди, залишаючись зовсім не по-жіночому сильною, але й знаходить спосіб зробити все, що відбувається з нею, матеріалом для своїх картин.
Дуже гарне кіно, прекрасна роль Сальми Хайек і чудова повчальна історія жінки з сильним характером.
Крихітка на мільйон
Режисер - Клінт Іствуд
2004 рік

Іствуд - символ доброякісного американського "мачізму" - зняв дуже сильний фільм про дівчину, яка ніколи не здається. Життєві негаразди не змушують її податися в повії або шукати чоловіка, який її прогодує.
Найбільше на світі вона хоче, щоб в неї повірили і дали їй шанс. Вона хоче забути про минуле і рухатися далі. І у неї майже виходить.
Навіть незважаючи на важкий фінал, фільм залишається посланням про волю до життя.
- Читайте також - 7 найкращих фільмів про сенс життя. Блог Олексія Бондарева
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

матеріалів розділу Life