20 порад, як не витрачати час даремно. Блог Даріуса Фору

12 листопада 2017, 18:03
Йдеться про те, щоб домагатися максимальної віддачі і доводити будь-які справи до кінця. Адже щастя і результативність йдуть пліч-о-пліч

2015 рік став для мене поворотним. Я переробив більше справ, ніж будь-коли, змінив кілька робіт і країн, проводив багато часу з друзями та сім'єю, підтримував здоровий спосіб життя і тренувався не менше п'яти разів на тиждень.

Відео дня

Наша продуктивність залежить від багатьох змінних. Якщо, наприклад, у вас немає правильного настрою (а продуктивність — це спосіб життя), жодні програми, прийоми і лайфхаки не допоможуть.

Йдеться про те, щоб домагатися максимальної віддачі, доводити справи до кінця і не витрачати часу даремно. Думаю, щастя і результативність йдуть пліч-о-пліч. Неробство, на мій погляд, рівнозначно нещастю.

Отже, хочу розповісти вам, що я зрозумів за 12 місяців 2015 року:

1. Не ходіть навкруги

У будь-якій справі є важливі речі і другорядні. Балаканина, нічого не варті розмови, відстрочки, ігри в мовчанку і очікування дива — все це безглузді заняття. Якщо ви хочете результатів, потрібно відразу переходити до справи.

Балаканина, нічого не значущі розмови, відстрочки, ігри в мовчанку і очікування дива — все це безглузді заняття

2. Записуйте всі свої ідеї та думки

У людини, як і у комп'ютера, є «пам'ять з довільним доступом» (Random Access Memory, RAM). У RAM-сховищі міститься короткострокова інформація. Але його обсяги обмежені. Коли місце закінчується, старіша інформація стирається, щоб звільнити простір для нової. Щоб розвантажувати своє RAM-сховище, можна записувати думки у блокноті. Навіть якщо ви ніколи не заглянете в ці записи, воно того варте.

3. Говоріть «ні»

Коли справа стосується роботи, я говорю «ні» всьому, що не відповідає моїм цілям і цінностям. Ми живемо у світі розмаїття — завжди знайдуться якісь варіанти. Коли мова йде про особисте життя, я кажу «ні» всьому, що не збуджує мене. Якщо я не зацікавлений, я говорю цьому «ні».

4. Робіть п'ятихвилинну перерву кожні 30-45 хвилин

Розімніть спину, прогуляйтеся, випийте води. Найголовніше — відірвіться від роботи. Після повернення за робочий стіл, вас можуть відвідати нові ідеї. Або ви раптом усвідомлюєте: «Чим, чорт забирай, я взагалі займаюся?». І перестанете марнувати час на непотрібні речі.

5. Усуньте все, що відволікає вас

Силу волі переоцінюють. Якщо щось відволікає вас, просто відгородіться від цього. У одного мого друга була залежність від новин. Я порадив йому вимкнути телебачення, видалити новинні програми та заблокувати аналогічні сайти на ноутбуці. Через два тижні він нарешті почав свою справу. Не думайте, що у вас є імунітет проти відволікальних чинників — усуньте їх.

6. Тримайтеся подалі від безладу

Безлад у житті свідчить про безлад у мізках. А в такому стані важко доводити щось до кінця. Я люблю простоту і в роботі, і в житті: стіл, ноутбук, блокнот. Не ускладнюйте нічого.

7. Кожен день фокусуйтеся на чомусь одному

Якщо у вас є повторювані завдання, постарайтеся робити їх в один день. Я, наприклад, пишу за один день 2-3 статті для блогу. В інші дні я займаюся іншими проектами і завданнями. У дні написання статей я відключаю телефон і займаюся винятково цим. Ніщо мене не відволікає.

8. Припиніть поглинати настільки багато інформації

Не потрібно читати 5000 статей про продуктивність. Якщо ви знайшли слушну пораду, випробуйте її на практиці. Не шукайте ще чогось. Більше — не завжди краще. Перестаньте споживати, починайте створювати.

9. Більше рутини

Прийняття рішень стомлює мозок, а перетворення роботи на повторювані процедури дозволяє знизити кількість прийнятих рішень. Це робить вас продуктивнішими. Процедури — це не обсесивно-компульсивний розлад. Вони ефективні. Скористайтеся цим.

10. Не робіть кілька справ одночасно

Роблячи одночасно кілька справ (відправляєте лист, пишете другу повідомлення і перевіряєте свій Фейсбук, будучи при цьому на зустрічі), ви змушені перемикатися від одного контексту на інший. Дослідження показують, що повернення до початкової задачі після відволікання займає приблизно 25 хвилин. Це гаяння вашого дорогоцінного часу.

11. Перевіряйте пошту двічі на день

Щоразу перевіряючи пошту, ви відчуваєте приплив дофаміну. Я розумію, перевіряти пошту приємно і більшість із нас залежні від цього. Але дофамін не тільки драйвить, але і виснажує. Саме тому ви відчуваєте себе втомленими, навіть якщо протягом дня були непродуктивними. Щоб скоротити вплив цього фактора, вимкніть сповіщення і перевіряйте почту не більше двох разів в день.

12. Жодного смартфона протягом години після пробудження

Головне завдання смартфона — відволікати вас. Не дозволяйте іншим людям і додаткам відволікати вас протягом години після пробудження. У цей час ви думаєте про майбутній день, читаєте книгу, насолоджуєтеся сніданком, кавою або чаєм.

14. Плануйте кожен день наперед

Кожен день перед сном я приділяю п'ять хвилин своїм планам на наступний день (3-4 завдання, як правило). Завдяки цьому я більш сконцентрований після пробудження. За особистими спостереженнями: якщо не планувати день наперед, будеш більше часу витрачати даремно. Добре, звичайно, «плисти за течією». Але я не хочу бути «собакою, що біжить за машиною» (англійський фразеологізм, що означає безглузде заняттяНВ).

15. Менше «думайте»

Коли люди говорять «я думаю», найчастіше вони просто переживають про щось. Не думайте занадто багато. Просто дійте, і дивіться, що з цього виходить. Якщо вам подобається результат, продовжуйте в тому ж дусі. Якщо ні, робіть щось інше.

16. Робіть вправи

Є кілька життєво важливих речей: їжа, вода, дах над головою, відносини і фізичне навантаження. Без цих речей ви не можете жити повноцінно. Дослідження показують, що регулярні заняття зроблять вас щасливішими, кмітливішими й енергійнішими.

17. Смійтеся

Сміх знімає стрес. А якщо ви хочете бути стабільно продуктивними, стрес вам ні до чого. Тож підійміть куточки рота настільки високо, наскільки можете.

18. Не ходіть на наради

Для людей, які працюють у великих корпораціях, це важка задача. У деяких компаніях є ціла культура нарад. Люди організовують наради, щоб виглядати більш солідно в очах колег або просто не робити справжньої роботи. Заради всього святого, зупиніться!

19. Це дійсно важливо?

Ставте собі це питання настільки часто, наскільки це можливо. Ви здивуєтеся як часто відповідь буде негативною. Навіщо ж робити непотрібні речі?

20. Займайтеся справою

Так, говорити про роботу набагато легше, ніж її робити. Всі так можуть. Але ви — не всі, правильно? Ви — монстр продуктивності. Тож поводьтеся відповідно.

Без цих 20 речей я б ніколи не став продуктивним. Ви, напевно, помітили, що я не вдавався в подробиці про те, якими інструментами і додатками користуюся.

На мій погляд, це не так уже й важливо. Вся справа у виробленні мислення і створенні простору, які дозволять вам процвітати. Я дійсно дбаю про ці речі, але без стресу і з задоволенням. Так працювати веселіше і приємніше.

Переклад НВ

Оригінал

Новое Время запрошує на лекції наших відомих колумністів Діалоги про майбутнє. Детальна програма тут

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X