11 ознак того, що у вас немає емоційного інтелекту. Блог Тревіса Бредберрі

23 травня 2018, 08:53

Емоційний інтелект полягає не в тому, щоб бути хорошим; мова йде про управління вашими емоціями для досягнення кращих результатів

Коли про емоційний інтелект (ЕІ) заговорили в масах, стало зрозуміло, що саме він – відсутня ланку відомої аномалії: у 70% випадків люди із середнім IQ перевершують тих, у кого цей показник максимально високий. Ця аномалія поставила під сумнів відому тезу, ніби показник IQ – єдиний фактор успіху.

Відео дня

Дослідження вказують на те, що саме емоційний інтелект є вирішальним чинником, що робить одних зірками своєї справи, а інших – частиною загальної маси. У 90% цих "зірок" – високий емоційний інтелект.

Емоційний інтелект – це те невловиме, що є у кожного з нас. Він впливає на нашу поведінку, здатність орієнтуватися в соціумі й процес прийняття рішень. Завдяки йому ми отримуємо більше позитивних результатів.

Незважаючи на значимість ЕІ, в силу його невловимої природи складно розібратися, якими характеристиками ви вже володієте, а яких бракує або їх потрібно розвивати.

І хоча ви завжди можете пройти науково обґрунтовані тести з ЕІ, вони далеко не безкоштовні. Тому я проаналізував дані мільйона людей, яких тестували TalentSmart, і визначив поведінку, що свідчить про низький ЕІ. Це те поведінка, на яку варто звернути увагу і якої краще позбутися.

Ви не сердитесь

Емоційний інтелект полягає не в тому, щоб бути хорошим; мова йде про управління вашими емоціями для досягнення кращих результатів. Іноді це означає зворотне: показувати людям, що ви засмучені, сумні або розчаровані. Нещиро і безглуздо постійно маскувати свої емоції за щастям і позитивом. Емоційно грамотні люди спеціально використовують негативні та позитивні емоції у відповідних ситуаціях.

Ви нервуєте

Коли ви стримуєте свої почуття, вони швидко перетворюються на напругу, стрес і занепокоєння. Невиражені емоції руйнують розум і тіло. Навички емоційного інтелекту допоможуть управляти вашим стресом, дозволяючи виявляти і вирішувати проблемні ситуації до того, як все загостриться.

Люди, які не вміють застосовувати ЕІ, з більшою ймовірністю будуть використовувати інші, менш ефективні способи управління своїм настроєм. Вони в два рази частіше відчувають тривогу і депресію, зловживають психоактивними речовинами або навіть думають про самогубство.

Вам важко відстоювати себе

Люди з високим ЕІ врівноважують хороші манери, емпатію і доброту з можливістю встановлювати межі. Ця чуйна комбінація ідеально підходить для вирішення конфліктів. Коли на більшість людей звалюється багато справ, вони за замовчуванням стають пасивними або агресивними. Емоційно грамотні люди залишаються врівноваженими та наполегливими, ухиляючись від нефільтрованих емоцій. Таким чином, вони нейтралізують важких і токсичних людей, не обзаводяться ворогами.

У вас обмежений емоційний словник

Всі люди відчувають емоції. Але лише деякі обрані можуть правильно їх ідентифікувати. Наші дослідження показують, що до таких належать тільки 36% людей. Це проблема, адже якщо ви не можете ідентифікувати емоції, сприймати їх теж будете неправильно. А це призводить до невірних виборів і непродуктивних дій. Люди з високим ЕІ можуть контролювати свої емоції, тому що розуміють їх: у них великий запас почуттів, щоб зробити це. Зазвичай люди просто кажуть, що почуваються "погано". Але емоційно грамотні люди точно визначають, чи почуваються вони роздратовано, розчаровано, загнано або тривожно. Чим конкретніше ви вибираєте опис для емоції, тим краще розумієте, як почуваєтеся, причину цього стану і що потрібно далі робити.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Ви швидко робите припущення і рішуче захищаєте їх

Люди, у яких низький ЕІ, швидко формують думку, а потім, піддаючись необ'єктивному сприйняттю, збирають тільки підтвердження, а будь-які спростування – ігнорують. Часто, захищаючи свою думку, вони сперечаються до хрипоти. Це особливо небезпечно для лідерів: їх непродумані ідеї можуть стати стратегією для всієї команди. Емоційно грамотні люди дають думкам сформуватися, оскільки знають: блискавичні реакції обумовлені емоціями. Вони виділяють час, щоб обміркувати можливі наслідки і контраргументи. Потім, вони надають своїй ідеї в найбільш ефективної форми, і доносять її до аудиторії, враховуючи її потреби і думки.

Ви злопам'ятні

Негативні емоції, які виникають, коли ви не можете відпустити невдоволення, насправді є реакцією стресу. Просто розмірковуючи про подію, ваше тіло може увійти в режим "битися або тікати": механізм виживання, який змушує вас встати і битися або втекти перед обличчям загрози. Коли загроза неминуча, така реакція необхідна для вашого виживання. Але коли загроза – справи минулих днів, чим довше ви перебуваєте в стані стресу від неї, тим більшої шкоди завдаєте вашому тілу і тим більш руйнівні наслідки можуть настати. Дослідники з Університету Еморі стверджують, що тривале перебування в стані стресу призводить до підвищення артеріального тиску і ризику серцевих захворювань. Застрягаючи в реакціях невдоволення, ви продовжуєте стрес: емоційно грамотні люди знають, що цього потрібно уникати за будь-яку ціну. Відмова від образи не тільки поліпшить ваше поточне самопочуття, але й здоров'я.

Ви не припускаєтеся помилок

Емоційно грамотні люди дистанціюються від своїх помилок, але не забувають про них. Зберігаючи помилки на безпечній, але відповідній, щоб посилатися на них, відстані, ви настроюєтеся і направляєте себе на майбутній успіх. Потрібна витончена самосвідомість, щоб перейти цю грань: від проживання до запам'ятовування. Занадто довго зациклюючись на своїх помилках, ви стаєте смиканим і нерішучим. Але якщо ж ви забудете про них, то будете повторювати знову і знову. Ключем до балансу є ваша здатність перетворювати невдачі на цінні поліпшення. Це і є та сама тенденція: підніматися кожен раз, коли ви падаєте.

Невиражені емоції руйнують розум і тіло

Ви часто відчуваєте себе неправильно зрозумілими

Коли у вас слабо розвинений ЕІ, важко зрозуміти, як вас сприймають оточуючі. Ви відчуваєте себе неправильно зрозумілими, тому що ви не доносите інформацію таким чином, щоб інші люди зрозуміли вас. Навіть емоційно грамотні люди знають, що вони можуть неправильно доносити свої ідеї. Але вони вловлюють момент, коли люди не розуміють, що вони говорять, потім коректують свій підхід, і повторно передають ідею так, щоб їх зрозуміли.

Ви не знаєте своїх тригерів

У всіх нас є тригери – ситуації або люди, які можуть спровокувати на імпульсивні дії. Емоційно грамотні люди вивчають свої тригери і використовують ці знання, щоб обійти ситуації і людей, перш ніж ті візьмуть гору.

Ви звинувачуєте інших у своїх емоціях

Емоції виходять зсередини. Заманливо приписувати свої почуття чужим діям, але за свої емоції ви повинні нести відповідальність самі. Ніхто не може змусити вас відчути те, що ви не хочете. А ось якщо ви думаєте інакше, це може загальмовувати.

Вас легко образити

Якщо ви твердо знаєте, хто ви є, комусь буде важко вивести вас із себе словами або діями. У емоційно грамотних людей товста шкіра: вони впевнені в собі і у них широкий кругозір. Ви навіть можете висміяти себе або дозволити іншим людям жартувати про вас, тому що вмієте розмежовувати гумор і приниження.

Об'єднуючи все це

На відміну від IQ, ваш ЕІ дуже податливий. Коли ви тренуєте свій мозок, багаторазово практикуючи нові грані ЕІ, він будує нейронні зв'язки, які перетворюються на звички. Оскільки ваш мозок використовує ці нові поведінки частіше, нейронні зв'язки, що підтримують стару поведінку, руйнуються і відмирають. Незабаром ви починаєте реагувати на своє оточення за допомогою ЕІ, навіть не замислюючись про це.

Переклад НВ

Новое Время володіє ексклюзивним правом перекладу і публікації колонок Тревіса Бредберрі.

Оригінал опубліковано на TalentSmart. Републікування повної версії тексту заборонене.

Тревіс Бредберрі – володар нагород і співавтор бестселера "Емоційний інтелект 2.0", співзасновник TalentSmart, світового лідера з тестування та навчання емоційного інтелекту, що працює з 75% компаній зі списку Fortune 500.

Його книги перекладені на 25 мов і продаються в 150 країнах світу. Він також співпрацював з виданнями Newsweek, Time, BusinessWeek, Fortune. Forbes, USA Today, The Wall Street Journal, The Washington Post, The Harvard Business Review.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X