Знайшли в Нью-Йорку. США повернуть Музею Ханенків втрачену під час німецької окупації картину

22 березня 2019, 18:25

Сьогодні, 22 березня, на сайті прокуратури Південного округу Нью-Йорка з'явилася новина про намір повернути Україні втрачену під час німецької окупації картину П’єра Луї Гудро – Закоханий погляд.

Музей Ханенків багато років розшукує твори втрачені під час Другої Світової війни. Сьогодні стало відомо про намір Манхеттенського прокурора США повернути Україні картину з колекції музею – Закоханий погляд П’єра Луї Гудро.

Відео дня

Представниця Музею Ханенків Олена Живкова, перебуваючи 2014 року в Нью-Йорку, здійснила візуальний огляд картини, віднайшла позначки Музею і з впевненістю зробила висновок про приналежність картини Музею. За повідомленням ФБР США, картину та супровідні матеріали по справі перебувають у прокуратурі Нью-Йорка.

Закоханий погляд, П’єр Луї Гудро (Фото: @прес-служба Музею Ханенків)
Закоханий погляд, П’єр Луї Гудро / Фото: @прес-служба Музею Ханенків

Картина Закоханий погляд роботи французького художника П'єра Луї Гудро (Pierre Louis Goudreaux (1694–1731) 29 січня 2013 року була заявлена до продажу на аукціоні Дойл у Нью-Йорку, США. Справа перебуває на стадії опрацювання.

Скріншот повідомлення про продаж на аукціоні Дойл (Фото: @прес-служба Музею Ханенків)
Скріншот повідомлення про продаж на аукціоні Дойл / Фото: @прес-служба Музею Ханенків
Картина Закоханий погляд, або ж Закохані (на той час Сімейний портрет пензля Ж.О. Фрагонара) надійшла до музею у 1925 році разом з іншими творами зібрання Василя Олександровича Щавінського (1868 - 1923) згідно із заповітом колекціонера. Того ж року картина, як твір Фрагонара, увійшла до складу тимчасовій виставки в музеї. Через деякий час виникли сумніви щодо авторства картини, які підтвердилися після запиту до Ермітажу. Хранитель французького живопису Ермітажу професор Міллер (1896 – 1938) підтвердив, що робота належить пензлеві рідкісного французького художника, учня Фрагонара – П’єра Луї Гудро. Примітно, що у своєму листі професор Міллер, який на той час виконував обов’язки директора картинної галереї Ермітажу, зважаючи на високу художню якість картини, запропонував київському музею обміняти цей твір «малоизвестного французского художника» на будь-який «первоклассный образец» творчості одного з провідних європейських майстрів 17 – 18 ст.  «Гюбера Робера, Греза, Воувермана» або ін. Проте картина залишилася в колекції українського музею.

Картина в експозиції музею Ханенків (Фото: @прес-служба музею Ханенків)
Картина в експозиції музею Ханенків / Фото: @прес-служба музею Ханенків

Про долю картини Гудро після початку війни, можна судити лише з відсутності згадок про неї у найважливіших документах того часу. Твір Гудро не зазначено у переліку експонатів, які музейні співробітники встигли евакуювати до Уфи, Пензи та Саратова влітку 1941 року, тобто на час окупації Києва картина залишалася у музеї. Ймовірно твір разом з багатьма іншими предметами мистецтва було вилучено з музею на останньому етапі пограбувань у 1943 році. 

Следите за самыми интересными новостями из раздела НВ STYLE в Facebook

Редактор: Юлія Найденко
Показати ще новини
Радіо НВ
X