Живопис імпульсу. В Києві проходить виставка Сергія Гая

17 листопада 2017, 10:01
З 7 листопада в арт-просторі Білий світ проходить персональна виставка картин Сергія Гая

Львівський художник представив серію живописних робіт, створених ним з 2015-2017 рік. Експресія, несподівані колористичні рішення і виключна щирість, близька до примітивізму, здатні розчулити навіть затятих противникам станкового медитативного живопису.

Відео дня

«Я - художник, який все своє життя пише одну картину», - так говорить про себе Сергій Гай, з чим складно не погодитися. Як правило, автор звертається до декількох сюжетів: вершники, оголена натура, навмисне позбавлена індивідуалізації, рідше - натюрморти. Зрозуміло, завидна постійність в обраних предметах дослідження компенсується колористичними експериментами і прагненням до абсолютної досконалості форми. У виключній вибірковості та філософській спрямованості, Гай не намагається спекулювати на соціально-політичній проблематиці або ж апелювати до поняття актуальності.

На питання, чи не боїться, що така сюжетна одноманітність негативно вплине на зацікавленість глядача, відповідає впевнено. «Слухаючи Володимира Висоцького, я усвідомлював, що в кожній його пісні він говорить про одне й те ж саме. Про базові вічні цінності, і мені близька його позиція. Приводом для моїх картин є імпульс. Любов, наприклад, плотська, духовна і божественна, для якої не існує меж».

Сергій Гай

Сергій Гай Фото:

Спочатку експозиція може здатися дещо роздробленою, так як єдина концепція і будь-який літературний наратив відсутні. Роботи лише демонструють головні стилістичні прийоми Гая, специфіку його віртуозної колористичної манери. Одночасне застосування олії та акрилу створюють ілюзію напівпрозорості, і це буквально приковує погляд до полотен.

Важливою особливістю в творчості автора стає взаємозв'язок його живописних експериментів зі світовою мистецькою спадщиною, в контексті розвитку авангардних течій початку 20 століття. Подібно до багатьох авангардистів, він досліджує можливості візуальної мови, переосмислюючи традицію і використовуючи власні новаторські прийоми.

Мистецтво Гая складно помістити в будь-які рамки, так дбайливо збережені мистецтвознавцями. Його емоційні живі «плями» здалеку нагадують то шедеври неоекспресіонізму, то фовізму або наїву. Гай і не заперечує наявності таких елементів в сконструйованому просторі, але не погоджується з їх «переосмисленням» або «одомашненням». «Єдине мистецтво, що не запозичувало нічого, - мистецтво Античної Греції. Греки мали мужність побудувати самостійну культуру, а ми лише приходимо до них, схиляємося над колискою для отримання знань і натхнення».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Сергій Гай
Сергій Гай Фото:

Серія вершників з'явилася задовго до початку збройного конфлікту на сході України. Його наїзник - містичний суб'єкт, поєднання людського і тваринного начал, образ приборкання і нестримності одночасно. Ще однією улюбленою темою автора є оголена натура, без портретизації. Ню Гай пише з натури, використовуючи базові ескізи. Показова відсутність деталізації пояснюється пошуком ідеального пластичного рішення, коли особа не здається настільки важливим, а тіло відображає любов як стан буття.

Художник відкривається нам у вільному виборі форм, створенні якогось магічного простору, в якому майстерно розставлені кольорові і знакові акценти. Гай не прагне до об'єктивності у виборі фарб. Навпаки. Вважає, що психологічний стан, в якому він перебуває, безпосередньо впливає на вибір палітри.

Сергій Гай
Сергій Гай Фото:

«Об'єктивної реальності не існує», - коментує художник, дивлячись на свої натюрморти. Я не користуюся натурою при написанні предметів, але ви все одно їх впізнаєте. Значить, мій пошук прозорості і фактури можна назвати вдалим. Картина формується від плями. Колір працює з тональністю, декоративність з глибиною. У кожну роботу вкладені емоції, які я переживав. У живописі, як в класичній музиці, хочеться передати звуки високого і низького регістру. Тому я поєдную легкість метелика з вагою маятника». У своїй творчості художник прагне до пошуку абсолюту. «На хорошому полотні, навіть з найпростішим сюжетом, є закарбоване диво, божественна присутність. Цим ремісництво відрізняється від справжнього мистецтва».

Слідкуйте за найцікавішими новинами розділу НВ STYLE в Facebook

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X