Життєвий цикл. Виставка Ай Вейвея в Лос-Анджелесі

3 жовтня 2018, 18:35

У Лос-Анджелесі (США), в галереї Marciano Art Foundation, відкрилася виставка китайського художника, скульптора, фотографа і активіста Ай Вейвея. Виставка називається Life Cycle (Життєвий цикл), як і основна робота, представлена ​​в експозиції.

Робота Life Cycle виглядає як величезний надувний пліт, переповнений людськими фігурами з головами тварин китайського гороскопу. Для її створення з тонких гілочок бамбука потрібна була стародавня китайська технологія, десятки робітників і майже два роки часу, пише Los Angeles Times.

Відео дня

Нова робота схожа на роботу Закон подорожі (Law of the Journey 2017), яка була виготовлена з чорної ПВХ-гуми, і також торкалася теми глобальної міграційної кризи - центральної тему його робіт, будь то інсталяції, фотографія, порцелянові роботи, мультимедіа або документальний фільм.

Фігури з довгими шиями і головами тварин в роботі Life Cycle великі, трохи лякають, але в той же час порожні, просвічуються, як примари, загублені в морі. «Це так драматично, але це ніщо в порівнянні з умовами людей, що тікають зі своїх будинків, щоб уникнути бомбардувань або війни, - каже Вейвей, - і вони повинні пройти через гори, річки і океани, кинути своїх дітей в ці човни, в опівночі, пробувати один раз, другий, може вісім, десять, і не добитися успіху».

На початку серпня цього року студія Ай Вейвея в Пекіні була зруйнована за дорученням китайської влади. Таким чином, робота Life Cycle не тільки є продовженням дослідження художником теми біженців, але, не маючи «домашньої» студії, сама є символом вимушеної міграції.

Також в експозиції представлені знакові інсталяції художника - Насіння соняшника (2010), виконана з 49 тонн порцелянового насіння і Носики (Spouts, 2015), що представляє собою поле, всіяне носиками від чайників часів династії Сун (920-1279).

Інсталяція Десять вікон (Ten Windows, 2015) складається з сотень дво- і тривимірних об'єктів, зроблених з бамбука, що підвішені на мотузках та відкидають тіні на стіну. Автор каже, що ця робота є політичною, історичною й автобіографічною. Наприклад, серед елементів мультяшні птиці - схожі на логотип Twitter - які натякають на активність художника в соціальних мережах. Або шість вішалок, як копія тих, які Вейвеєві видали для сушки одягу, коли його утримували під вартою в Китаї. Або репліка знімка МРТ головного мозку, зробленого після того, як в 2009 році він зазнав нападу місцевої поліції в місті Ченду.

«Я страждав, я відчував біль, але я ніколи не вважав, що це напад на мене особисто, - каже художник про боротьбу з китайською владою. - Я гадаю, що моє існування відображає певні цінності, які вони не можуть прийняти. І ці цінності роблять мене сильнішим - ви бачите свою силу в очах свого ворога».

Виставка Життєвий цикл буде проходити в галереї Marciano Art Foundation до 3 березня 2019 року.

Слідкуйте за найцікавішими новинами з розділу НВ STYLE в Facebook

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X