Замальовка про хаос. Рецензія на фільм 22 милі

23 серпня 2018, 17:05

В український прокат виходить картина 22 милі – нова робота двох, так уже склалося, головних американських патріотів від кіно на сьогодні: актора і продюсера Марка Волберга і режисера Пітера Берга.

Обидва вже зняли біографічний екшн про групу американських бійців, які потрапили в оточення в Афганістані (Вцілілий), заснований на реальних подіях фільм-катастрофу Глибоководний горизонт і засновану ж на реальних подіях кримінальну драму День Патріота.

Відео дня

У більшості випадків у хлопців виходили міцні фільми про простих американців, які волею випадку ставали героями. Стрічка 22 милі – перша спроба Волберга з Бергом зняти щось придумане з нуля. Ця територія набагато небезпечніша. Тут потрібна фантазія.

1. Сюжет

Наші дні. США. Загін елітних спецназівців на чолі з Марком Волбергом і Джоном Малковичем штурмує осередок російських чи то шпигунів, то чи ФСБшників-диверсантів, які розташувалися в багатому передмісті.

Перескакуємо трохи більш ніж на рік вперед. Індонезія. В американське посольство приходить місцевий поліцейський на ім'я Лі Нур. Він приносить подарунок: зашифрований диск з інформацією про місцезнаходження кількох кілограмів вкрай радіаційного матеріалу. Терористи можуть використовувати його, щоб знищити, наприклад, Нью-Йорк.

Нур готовий сказати код до зашифрованої інформації, але тільки в обмін на безпеку і переїзд у США. Вибору немає. Волбергу доводиться знову скликати свій загін і в умовах максимального напруження перевезти Нура в аеропорт. Шлях становить 22 милі.

Варто уточнити, що як тільки поліцейський-перебіжчик переступає поріг американського посольства активізується місцева армія, що належить корумпованому індонезійському уряду. Щоб мало не здалося, в повітрі над усім цим неподобством кружляє російський військовий літак. На обличчях росіян, що сидять в ньому, застигла рішучість.

2. Сценарій і драматургія

Ввідні круті й заплутатися тут може й значно досвідченіший режисер, але проблема, як з'ясовується під час перегляду, не в цьому. Берг як оповідач не спотикається. Він так-сяк упаковує свій фільм екшном.

Наче перепивши енергетиків герой Волберга кричить на всіх підряд і іноді здається навіть на самого себе. Кулі летять, все вибухає, кишки назовні. Не нудно й іноді забавно. Але проблема тут у сценарії.

Американська новелістка-початківець Лі Карпентер запхнула у свій текст всі страхи, пов'язані із сьогоднішнім станом справ у США. Якщо описати їх одним словом, то це хаос. Якщо кількома, то це плутанина в міжнародній політиці, що прийшла разом з Трампом, загострення відносин з РФ, російські ж хакери, нова Холодна війна з усіма. Не дивно, що Волберг разом з Бергом, як головні кіношні патріоти, купилися на цю історію. І поставилися до неї максимально серйозно.

Про це говорить багато, але один маленький, що вилазить з допомогою монтажу тут і там епізод, особливо: після завершення операції герой Волберга сидить в темній кімнаті перед мікрофоном і страшно переграє даючи свідчення перед начальством. За фактом же без зупинки несе псевдофілософську ахінею про новий світопорядок.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Якщо раніше Голлівуд справлявся з таким порядком за допомогою елегантних шпигунських трилерів, то зараз в хід йде горезвісний молот. Іноді між ним і ковадлом перебуваати прикольно: просто отримуєш задоволення від видовища. Іноді глядач виявляється розумнішим за авторів. Фільм 22 милі – це другий випадок.

3. Картинка і актори

Врятувати картину могла б самоіронія, але актори занадто сильно морщать лоби і занадто голосно кричать. Народжений для ролей сильних, безхитрісних солдатів, Волберг виглядає начебто на місці, але знову ж матеріал все псує. Те ж саме стосується й стійкої Лорен Коен, що перекочувала сюди з Відвідуючи мерців, і чарівного індонезійця Іко Ювайса, який заявив про себе в чудовому кримінальному бойовику Рейд.

Періодично в камеру потрапляє Джон Малкович. До його честі варто сказати, що виглядає він добре незалежно від того в якій нісенітниці знімається.

І все-таки треба дивитися правді в очі: знято всі непогано. Пітер Берг – режисер досвідчений і перестрілки, бійки тут гідні міцного бойовика категорії "Б". Проблема в тому, що фільм бачить себе не міцним бойовиком категорії "Б", а чимось набагато більшим.

6/10 - вердикт НВ

Намагаючись зняти важливу картину про хаос, хлопці просто забулися. Пітер Берг не Кетрін Бігелоу, а Волберг не Джессіка Честейн. І якщо в історіях, заснованих на реальних подіях, хлопців рятували реальні ж персонажі і саме життя, яке, як відомо, найкращий сценарист, то тут їх підвело вміння придумувати щось своє.

Висновок один: крім усього іншого, треба вміти розуміти своє місце в кінобізнесі.

22 милі

Mile 22

Бойовик

2018 рік

США

Режисер – Пітер Берг

У головних ролях: Марк Волберг, Джон Малкович, Лорен Коен, Ронда Рауза, Іко Ювайс і інші.

Читайте також: Боюсь знімати банальщину. Сергій Михальчук про фільм Дике поле і чому не можна порівнювати голлівудське і українське кіно

Показати ще новини
Радіо НВ
X