Розквіт кінематографу. Топ українських фільмів, які ми дивилися за останній рік — інфографіка

22 квітня, 14:27
Кадр з фільму Памфір (Фото:@Pamphir/Facebook)

Кадр з фільму Памфір (Фото:@Pamphir/Facebook)

Українське кіно переживає виняткові часи: у прокаті одразу два українських хіти Канн, і ще один — з Венеційського фестивалю. Дослідницька компанія Gradus Research провела опитування, аби дізнатися, чи справді українці почали більше дивитись українські фільми, де та як переглядають.

Загалом, як демонструє дослідження медіаспоживання, проведене у березні 2023, за споживанням контенту перегляд фільмів поступається місцем у рейтингу популярності лише новинам.

Відео дня

Але чи дивляться українці саме українські фільми? Підсилений війною тренд на все українське не оминув і індустрію кіно: якщо до початку повномасштабного вторгнення регулярно дивилася українські фільми 29% опитаних українців, то зараз кількість поціновувачів вітчизняного кінематографа зросло до третини (33%). Таке зростання відбулося зокрема через перетікання тих, хто дивився українські фільми іноді (до повномасштабного вторгнення таких було 59%, а зараз — 50%), у тих, хто дивиться їх регулярно. І лише 14% декларують, що не споживають такий контент.

Найбільш популярним варіантом для перегляду українського кіно є сервіси перегляду фільмів онлайн на кшталт Megogo, SweetTV, Netflix та ін. — онлайн-кінотеатрам надають перевагу близько двох третіх опитаних українців (61%). Ними переважно користується аудиторія 18−34 роки.

Другим вибором для перегляду українських фільмів є телебачення — 56% респондентів дивляться вітчизняне кіно по ТБ. Цьому носію більшою мірою надають перевагу глядачі віком 55−60 років.

До офлайн-кінотеатрів ходять 14% опитаних, що можна пояснити як складною безпековою ситуацією в країні, так і їх меншою доступністю. При цьому варто зазначити, що вони користуються особливою популярністю серед молоді — частка українців віком 18−24, що зазвичай дивиться українські фільми в кінотеатрах, майже втричі більша за вибірку загалом (41% vs 14%).

Які саме фільми мати попит серед опитаних українців за останній рік, можна побачити на інфографіці:

gradus
Фото: gradus

Опитування проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Вибірка: 1240 респондентів у віці 18−60 років, які мешкають у населених пунктах розміром понад 50 000 жителів. Період проведення: 13−14 квітня 2023 року.

Редактор: Кіра Гіржева
Показати ще новини
Радіо NV
X