Візуальний монолог. У Voloshyn Gallery проходить виставка Сергія Радкевича

7 листопада 2017, 15:09
З 26 жовтня по 19 листопада в арт-просторі Voloshyn Gallery проходить персональна виставка Сергія Радкевича 30 метрів над рівнем моря

Український художник-монументаліст представив серію графічних та живописних робіт, більшість з яких були створені восени 2017. Протиставлення реальностей, переплетення стилів та сміливі експерименти: від вуличного мистецтва до іконопису, таким знають творчість Сергія Радкевича глядачі.

Відео дня

Для проекту 30 метрів над рівнем моря автором була обрана форма візуального монологу. Його завдання – проінформувати публіку, розповівши про обставини та явища, які отримали унікальну авторську трактовку. Експозиція сформована із невеликих мізансцен, часто непов'язаних між собою за змістом, що є своєрідною репрезентацією індивідуального досвіду художника.

Розмірковуючи над назвою, Сергій проводить паралель із кількістю прожитих років. «Споглядання горизонту, де небо зливається з водною гладдю, дарує стан ідеального спокою, до якого я прагну. Але кожен прожитий рік віддаляє нас від абсолюту і веде в бік суб'єктивної реальності », – коментує Радкевич.

Сергій Радкевич
Сергій Радкевич Фото:

Незважаючи на те, що в творчості художника досить помітний синтез світського і релігійного мистецтв, візуальна та сюжетна дихотомія відсутні. Радкевичу подобається досліджувати поняття «синкретичності», яке він трактує по-своєму, як цілісність відтвореного і виняткову відданість особистим переконанням. Процес роботи художник вважає перформативною акцією, пояснюючи, що з кожним створеним проектом піднімається на сходинку вище до пізнання себе.

Виставка статична за відчуттями, але динамічна й дуже емоційна за технікою виконання. Художник комбінує елементи іконопису, вуличного мистецтва, графіки і живопису, намагаючись показати всі верстви населення, які становлять один організм, утворюючи державу. Ця тема простежується і в роботі, що нанесена на стіну галереї, В пошуках тиші, яка є продовженням вуличного проекту Бездомні.

Сергій Радкевич
Сергій Радкевич Фото:

Частину експозиції складають роботи з циклу «Листи з України», створені під час перебування художника на резиденції в місті Фрайзінг. Поверх німецьких пейзажів, нанесених на справжній баварський ґрунт, художник писав тексти українських новин про збройний конфлікт на Донбасі. За його спостереженнями, багато вітчизняних проектів, показаних в Європі, викликають толерантність, але коли в одному зображенні втілюються два світи, виникає і щире співпереживання.

Також на виставці представлені автопортрети 0 метрів над рівнем моря, в яких Сергій демонструє пошук істинного «Я» через спробу звести портрет до стану спокою, перетворивши його на сучасний іконографічний образ. Живописна серія створювалася ним протягом останніх декількох місяців. Такий марафон автор називає справжнім випробуванням. За його словами, робота в стислий час не мала ані найменшої комерційної зацікавленості, а лише допомогла краще зрозуміти свої фізичні і творчі можливості.

Сергій Радкевич
Сергій Радкевич Фото:

У художніх роботах Радкевича присутні елементи іконографії, і в першу чергу це виражається в символіці і обраній візуальній пластиці. Тварин на його портретах також можна вважати своєрідним натяком на іконопис. Зооморфне зображення часто використовувалося при написанні святих образів за часів Візантії. Наприклад, християнського мученика Христофора зображували з головою собаки, а чотирьох євангелістів, що символізують чотири стихії і сторони світу, Матвія, Марка, Луку, Іонна малювали як людину, лева, тільця й орла. Емблемою мучеництва вважався бик, символом Святого Духа - голуб.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Для своїх автопортретів Радкевич запозичує міфопоетичний образ віслюка. У давньоєврейській традиції він виступав як священна тварина царів та пророків, в християнській іконографії – символізував смиренність і в'їзд Христа в Єрусалим.

Сергій Радкевич

Сергій Радкевич Фото:

Крім величезної палітри тем і різноманітних технік, Радкевич експериментує з кольором, але не стільки в процесі створення полотна, скільки в момент взаємодії глядача з картиною. У спробі створити вакуумний простір, автор використовує чорний колір, який символізує космос і глибину. Ще однією часто використовуваних фарб є синя, а сам художник асоціює її із магією водної стихії. Саме кольорова тональність використовується Радкевичем як головний засіб художньої виразності. На його думку, колір працює як архітектурна форма і не може існувати без відтінків.

Слідкуйте за найцікавішими новинами з розділу НВ STYLE в Facebook

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X